Την αυλαία του θεσμού των ενδιάμεσων εκπτώσεων προανήγγειλε ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης. Η κατάργηση του θεσμού των ενδιάμεσων εκπτώσεων θα κατατεθεί ως τροπολογία σε κάποιο από τα νομοσχέδια που θα συζητηθούν και θα ψηφιστούν στην ολομέλεια της Βουλής εντός του Ιουνίου.
Αυτό σημαίνει ότι θα επιτρέπεται σε μια εμπορική επιχείρηση να θέτει σε προσφορά για όσες φορές θέλει, όλο τον χρόνο, το σύνολο των κωδικών που διαθέτει, έναντι του περιοριστικού όρου που ισχύει σήμερα, βάσει του οποίου δεν επιτρέπεται οι προσφορές να υπερβαίνουν το 50% των κωδικών που διαθέτει μια εμπορική επιχείρηση.
Για την κατάργηση των ενδιάμεσων απόψεων πίεζε ασφυκτικά ο εμπορικός κόσμος, καθώς ο θεσμός όπως υποστηρίζουν δεν ενίσχυσε τον τζίρο των επιχειρήσεων. Επίσης και οι πολίτες δεν έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το διάστημα των ενδιάμεσων εκπτώσεων και η προσέλευση πελατών στα καταστήματα λιανεμπορίου για να εκμεταλλευθούν τις όποιες μειώσεις τιμών ήταν μικρή. Κάτι πολύ λογικό, καθώς στις ενδιάμεσες εκπτώσεις οι μειώσεις των τιμών ήταν της τάξης του 10-15%.
Όπως υπογράμμισε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης στην εκδήλωση της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) «Future of Retail 2022. Καινοτομία και Ηλεκτρονικό Εμπόριο», «δεν θα υπάρξουν πάλι ενδιάμεσες εκπτώσεις ήταν οι τελευταίες». Σύμφωνα με τον υπουργό Ανάπτυξης, «έγινε αποδεκτό το αίτημα των φορέων να καταργηθούν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις, γιατί δεν αποδίδουν, δημιουργούν στρεβλώσεις στην αγορά και δυσκολεύουν τις κανονικές εκπτώσεις».
Απογοήτευση
Πριν λάβει την απόφαση ο Άδωνις Γεωργιάδης είχε στα χέρια του σχετικά στοιχεία για τις τελευταίες ενδιάμεσες εκπτώσεις που ολοκληρώθηκαν στις 15 Μαΐου, που ήταν στην κυριολεξία τραγικά. «Από τις πρώτες μέρες των ενδιάμεσων εκπτώσεων φάνηκε ότι δεν θα προχωρήσουν καλά κι επόμενες. Οι δευτερεύουσες ανάγκες των καταναλωτών, όπως αγορές για ρούχα, παπούτσια, ηλεκτρικά είδη περιορίζονται πλέον οριστικά καθώς δεν επαρκεί το εισόδημα των καταναλωτών» δήλωσε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Παντελής Φιλιππίδης.
Είναι άλλωστε ενδεικτικό σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του ΙΕΛΚΑ το 75% των καταναλωτών έχει αναβάλει αγορές για προσωπικά αντικείμενα, για ρούχα ή για είδη σπιτιού, ενώ το 41% αποφεύγει να κάνει αγορές προκειμένου να έχει χρήματα σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.