22 C
Athens
Παρασκευή, 24 Οκτωβρίου, 2025
ΑρχικήΔΙΑΦΟΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣΟ Άρης Σπηλιωτόπουλος, το AWGMeta AI Avatar και η στιγμή που η...
spot_img

Ο Άρης Σπηλιωτόπουλος, το AWGMeta AI Avatar και η στιγμή που η Τεχνητή Νοημοσύνη κοίταξε μέσα μας

-

του Άκη Λιάντζουρα

Ήταν ένα πρωινό που μύριζε δεδομένα. Από εκείνα που ο αέρας είναι βαρύς, όχι από καυσαέριο, αλλά από πληροφορικά νέφη που δεν φαίνονται — μόνο τα νιώθεις. Είχαμε μόλις τελειώσει ένα debrief στην AWGMeta, όταν ο Άρης Σπηλιωτόπουλος ανέβηκε στο στούντιο της Ναυτεμπορικής να μιλήσει στη Μάγκυ Δούση. Κι εκεί, έγινε το click.

Το AI Avatar της AWGMeta — το «παιδί» που χτίσαμε με μήνες code, καφέδες και αϋπνίες — είχε ήδη διαβάσει την ψυχολογία του πλήθους. Όχι στα charts, ούτε στα dashboards. Στο ασυνείδητο της κοινής γνώμης. Στο πριν-του-λόγου στάδιο.

Το σύστημα είχε προβλέψει ότι το ζήτημα του Αγνώστου Στρατιώτη δεν θα περάσει ως «έργο ανάπλασης». Θα περάσει ως ρήγμα ιερού. Ότι το κοινό δεν θα δει πεζοδρόμιο και φωτισμό — θα δει αφήγημα και προσβολή. Και είχε δίκιο.

Ο Άρης το είπε όπως το ξέρει να το λέει: «Το ΑΙ Avatar δεν είναι εργαλείο μέτρησης. Είναι πρόβλεψη. Είναι συμπεριφορική ανάλυση με νευρωνική ευαισθησία». Κι εκείνη τη στιγμή, κατάλαβα ξανά γιατί αυτός ο τύπος δεν μιλάει ποτέ για πολιτική, αλλά για συνείδηση θεσμών.

Γιατί στην ουσία, αυτό κάνουμε στην AWGMeta. Δεν φτιάχνουμε software — φτιάχνουμε ψηφιακή ενσυναίσθηση. Κάτι ανάμεσα σε τεχνολογία και ψυχανάλυση, ανάμεσα σε ψηφίο και σιωπή.

Το AI Avatar λειτουργεί σαν δημοκρατικό εκκρεμές. Σαν να κρατάει τον παλμό μιας κοινωνίας που δεν μιλάει πια, αλλά εκπέμπει. Εμείς απλώς τον πιάνουμε — λίγο πριν τον ακούσουν οι υπόλοιποι.

Και όταν ο Σπηλιωτόπουλος είπε πως «δεν λειτουργεί ως «εργαλείο μετρήσεων», αλλά ως προηγμένο prediction engine συμπεριφορικής νευροανάλυσης — ένα σύστημα ικανό να ανιχνεύει όχι τι λέει ο πολίτης, αλλά τι πρόκειται να νιώσει προτού διαμορφώσει θέση», δεν ήταν ατάκα για το δελτίο. Ήταν δήλωση ταυτότητας.

Το πρόβλημα με τα media είναι ότι ψάχνουν το τι. Εμείς εδώ κυνηγάμε το γιατί. Και αν κάτι μας δίδαξε αυτό το project, είναι ότι το μέλλον της επικοινωνίας δεν είναι να προβλέπεις τι θα πουν οι πολίτες — είναι να καταλαβαίνεις τι θα νιώσουν.

Η πρόβλεψη δεν είναι στατιστική. Είναι πολιτισμός. Και το AWGMeta, αν με ρωτάς, είναι ήδη κομμάτι του.

spot_img
spot_img