24.4 C
Athens
Κυριακή, 26 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΔΙΑΦΟΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣΤο Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας του e-ΕΦΚΑ ήρθε να δώσει τέλος στην ταλαιπωρία...
spot_img

Το Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας του e-ΕΦΚΑ ήρθε να δώσει τέλος στην ταλαιπωρία των εν αναμονή συνταξιούχων

-

Σε συνδυασμό με το 1555 παρέχεται πλέον μια ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση προς τους συνταξιούχους

 

Το Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας του ΕΦΚΑ, που τέθηκε σε λειτουργία στις 13 Ιουλίου και αποτελεί το πιο πρόσφατο εγχείρημα του Φορέα για τη βελτίωση της εξυπηρέτησης και της καθημερινότητας των πολιτών «υπόσχεται» να μειώσει στην πράξη το χρόνο έκδοσης των συντάξεων. Με τη νέα ψηφιακή πλατφόρμα ο εν αναμονή συνταξιούχος έχει τη δυνατότητα να βρίσκεται σε άμεση, ψηφιακή επαφή με τον εισηγητή του φακέλου του, να καταθέτει ηλεκτρονικά τα δικαιολογητικά για την αίτησή του, να παρακολουθεί την πορεία του αιτήματός του και να ανταλλάσσει πληροφορίες και δεδομένα με τον ΕΦΚΑ εύκολα, χωρίς καθυστερήσεις και αναμονές. Σε συνδυασμό με την λειτουργία του ενιαίου αριθμού εξυπηρέτησης 1555, παρέχεται πλέον στον εν αναμονή συνταξιούχο μια ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση που καταργεί στη πράξη την ταλαιπωρία και το έλλειμμα επικοινωνίας με τον Οργανισμό.

Το Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας βάζει τέλος στις συνεχείς επισκέψεις στα καταστήματα, στα αλλεπάλληλα τηλεφωνήματα και στις καθυστερήσεις που προκύπτουν από την ταχυδρομική αλληλογραφία. Μέχρι πρότινος, οι πολίτες αδυνατούσαν να επικοινωνήσουν με τους εισηγητές των συνταξιοδοτικών τους φακέλων είτε γιατί δε γνώριζαν πού να απευθυνθούν, είτε γιατί δεν απαντούσαν στα τηλέφωνα. Έτσι, αναγκάζονταν να επισκεφθούν αλλεπάλληλες φορές τα κοντινότερα υποκαταστήματα του ΕΦΚΑ προκειμένου να μάθουν κάτι νεότερο για την πορεία της σύνταξής τους ενώ παράλληλα εισηγητές και εν αναμονή συνταξιούχοι «χάνονταν» στην αλληλογραφία η οποία καθυστερούσε από δεκάδες μέρες έως μήνες να παραδοθεί.

Αναλυτικά, το Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας ήρθε να καταπολεμήσει όλες αυτές τις δυσλειτουργίες και να καταργήσει:

Την αλληλογραφία μέσω ταχυδρομείου. Ο ΕΦΚΑ αποστέλλει εκατοντάδες χιλιάδες επιστολές κάθε χρόνο σε ασφαλισμένους όπου τους ζητά μια σειρά από δικαιολογητικά προκειμένου να ολοκληρωθεί ο συνταξιοδοτικός τους φάκελος. Αυτό πέραν του γεγονότος ότι είναι χρονοβόρο έχει ένα τεράστιο διοικητικό  και οικονομικό κόστος που πλέον εξαλείφεται.

Την υποχρέωση επίσκεψης στα τοπικά υποκαταστήματα για την προσκόμιση εγγράφων. Με το Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας, όποιο επιπλέον δικαιολογητικό απαιτείται θα μπορεί ο ασφαλισμένος να το αναρτά μέσα στην πλατφόρμα και να το αποστέλλει με τη μορφή pdf ή doc. Με αυτόν τον τρόπο καταργούνται χιλιάδες επισκέψεις από και προς τα υποκαταστήματα εξοικονομώντας χιλιάδες εργατοώρες τόσο για τους πολίτες όσο και για τους υπαλλήλους.

Την επικοινωνία μέσω τηλεφώνου. Μόνο κατ΄ εξαίρεση θα καλεί ο υπάλληλος τον πολίτη στο τηλέφωνο. Όλη η επικοινωνία μεταξύ τους θα γίνεται μέσω του ειδικού chat room που έχει στηθεί μέσα στην πλατφόρμα και επιτρέπει την επικοινωνία των δυο μερών σε πραγματικό χρόνο. Αυτό με τη σειρά του θα περιορίσει σημαντικά τις κλήσεις που γίνονται καθημερινά και προς το 1555 με βασικό ερώτημα το «πότε θα εκδοθεί η σύνταξη μου».

Ο ΕΦΚΑ θα είναι ο πρώτος Οργανισμός του Δημοσίου Τομέα που καταργεί αναχρονιστικούς τρόπους επικοινωνίας, όπως η αλληλογραφία, και προχωρά σε μια τέτοια μεταρρύθμιση η οποία θα μπορούσε να εφαρμοστεί και σε πολλούς άλλους Φορείς του Δημοσίου που εξυπηρετούν καθημερινά πολίτες. Τόσο οι 56 ψηφιακές υπηρεσίες που έχει «εγκαινιάσει» ο Φορέας τα τελευταία χρόνια όσο και η ενιαία τηλεφωνική γραμμή εξυπηρέτησης 1555, που έχει βρει πολύ μεγάλη ανταπόκριση από τους πολίτες, αποδεικνύουν ότι ο Φορέας στοχεύει να καταργήσει μια και καλή τις συνθήκες ταλαιπωρίας που βίωναν οι ασφαλισμένοι τόσα χρόνια. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 1555, που λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο, 7ημέρες την εβδομάδα, μέσα σε λιγότερο από 12 μήνες λειτουργίας έχει απαντήσει πάνω από 2,5 εκατομμύρια κλήσεις. Επιπλέον, 8 στους 10 πολίτες δηλώνουν ικανοποιημένοι από τον τρόπο λειτουργίας του. Ο ενιαίος αριθμός εξυπηρέτησης 1555 έχει ενοποιήσει τα διάσπαρτα τηλεφωνικά κέντρα που λειτουργούσαν, μέχρι σήμερα, και είναι έτσι σχεδιασμένο, ώστε να προσφέρει προσωποποιημένη και εξατομικευμένη πληροφόρηση στους πολίτες, συμβάλλοντας στην ταχύτερη διευθέτηση των εκκρεμών τους υποθέσεων.

Η νέα υπηρεσία «Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας» είναι προσβάσιμη μέσα από την ιστοσελίδα του e-ΕΦΚΑ www.efka.gov.gr και την ενιαία δικτυακή πύλη του δημοσίου www.Gov.gr. Την υπηρεσία αυτή μπορούν να την χρησιμοποιήσουν όλοι οι ασφαλισμένοι εφόσον προηγουμένως έχουν υποβάλλει ηλεκτρονικά το αίτημα συνταξιοδότησής τους.

spot_img
spot_img
spot_img