14.6 C
Athens
Τρίτη, 5 Μαρτίου, 2024
ΑρχικήΔΙΑΦΟΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣΤο παντζάρι βοηθά στην άσκηση
spot_img

Το παντζάρι βοηθά στην άσκηση

-

  • Τι αποκαλύπτει έρευνα από το Πανεπιστήμιο της Νότιας Αυστραλίας για ένα λαχανικό που προτείνεται και στους αθλητές και σε όσους ασκούνται

 

Μπορεί μέχρι τώρα να το καταναλώναμε περιστασιακά ως ζεστή σαλάτα, ή συνοδευτικό, ωστόσο τα πλεονεκτήματα που ανακάλυψαν οι ερευνητές ότι «κρύβει» το παντζάρι θα μας κάνουν να σκεφτούμε πολύ σοβαρά το ενδεχόμενο να το καταναλώνουμε συχνότερα, με πολλές μορφές και διαφορετικούς τρόπους.

Στο πλαίσιο της έρευνας που διεξήγαγε το Πανεπιστήμιο Νότιας Αυστραλίας (UniSA) και δημοσιεύθηκε στο «Journal of the International Society of Sports Nutrition», οι μελετητές αξιολόγησαν διάφορα τρόφιμα, που θεωρούνται ευεργετικά για την απόδοση και ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά στην αντοχή. Συγκρίνοντας τις διάφορες τροφές, διαπίστωσαν ότι το παντζάρι αποδεικνύεται ιδιαίτερα ωφέλιμο, παρουσιάζοντας ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα σε σχέση με τη σωματική άσκηση.

Ειδικότερα, από τη μελέτη προέκυψε ότι τρόφιμα όπως τα παντζάρια, τα σταφύλια, τα βύσσινα, αλλά και το εκχύλισμα του φλοιού πεύκου εμπλουτίζουν σημαντικά τον οργανισμό με το απαραίτητο για την αθλητική απόδοση νιτρικό οξύ, με αποτέλεσμα να αναδεικνύονται ιδιαίτερα ευεργετικά, ειδικότερα στις ασκήσεις αντοχής. Οι μελετητές κατέληξαν σε αυτά τα συμπεράσματα αξιολογώντας δεδομένα από 118 μελέτες, στις οποίες πήραν μέρος 1.872 συμμετέχοντες από 25 χώρες. Η εν λόγω μετα-ανάλυση αξιολόγησε την επίδραση που είχε στην αντοχή κατά την άσκηση η κατανάλωση τροφίμων πλούσιων σε νιτρικά άλατα (όπως φυλλώδη λαχανικά), πολυφαινόλες (όπως μούρα, κεράσια και κακάο), αλλά και L- κιτρουλίνη (όπως καρπούζι).

Βοηθούν τους αθλητές

Η ερευνητική ομάδα ανακάλυψε ότι τα επίπεδα νιτρικών αλάτων που εμπεριέχονται στο παντζάρι βοηθούν τους αθλητές να έχουν καλύτερη απόδοση πιο άμεσα. Προγενέστερες μελέτες, επιπλέον, είχαν αναδείξει ότι το παντζάρι ενισχύει τη ροή του αίματος, ενώ συμβάλλει στην παροχή θρεπτικών ουσιών και οξυγόνου στους μύες κατά τη διάρκεια της άσκησης. Και όπως εξήγησαν όταν υπάρχουν τόσα πολλά οφέλη για τους αθλητές, γίνεται εύκολα κατανοητό, ότι η βοήθεια του παντζαριού και στην 3η ηλικία είναι κάτι παραπάνω από πολύτιμη. Ειδικά όταν οι άνθρωποι άνω των 60 έχουν εντολές από τον γιατρό τους να ασκούνται.

Ο δρ. Νοά Ντεουνεβίλ, επικεφαλής ερευνητής, υποστήριξε ότι τα νέα ευρήματα παρέχουν πρόσθετη πληροφορία για τα τρόφιμα ως φυσικά ενισχυτικά της αντοχής. Επιπλέον, σύμφωνα με τους ερευνητές, οι θετικές επιδράσεις των τροφίμων αυτών στην άσκηση ήταν πιο έντονες στους ανθρώπους που ήταν σε χειρότερη φόρμα, ενώ διαπιστώθηκε και μία διαφοροποίηση ως προς το φύλο, καθώς παρατηρήθηκε ότι οι άντρες επωφελούνταν περισσότερο συγκριτικά με τις γυναίκες. Και ο Τζον Μπέκλεϊ, που ήταν μεταξύ των ερευνητών κατέληξε: «Προσθέστε, όμως, ένα ποτήρι χυμό παντζάρι στο πρόγραμμα πριν από την προπόνησή σας».

spot_img
spot_img
[td_block_5 limit="10" ajax_pagination="infinite" f_ajax_font_family="617" f_header_font_family="617" f_more_font_family="617" m3f_title_font_family="617" m3f_cat_font_family="617" m3f_meta_font_family="617" m3f_title_font_weight="700"]
spot_img
[td_block_5 limit="10" f_header_font_transform="uppercase" ajax_pagination="load_more" sort="" category_id="" tdc_css="eyJhbGwiOnsibWFyZ2luLXRvcCI6IjMwIiwiZGlzcGxheSI6IiJ9fQ==" show_excerpt="none" art_title_pos="bottom" show_cat="none" show_author="none" show_btn="none" f_header_font_family="617" f_ajax_font_family="617" f_more_font_family="617" m3f_title_font_family="617" m3f_cat_font_family="617" m3f_meta_font_family="617" m3f_title_font_weight="700"]