Τζίρο δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ και οφέλη σε επίπεδο εμπορικής διπλωματίας δημιούργησε η φετινή 88η Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ), που προσελκύοντας πάνω από 221.000 επισκέπτες σε μόλις εννέα ημέρες, τόνωσε την κίνηση στα ξενοδοχεία και τα εστιατόρια της πόλης, όμως όχι και στα δύο μεγάλα μουσεία της, ενώ δεν κατόρθωσε να τονώσει την αναιμική αγοραστική κίνηση και να “σηκώσει” τον κύκλο εργασιών στα εμπορικά καταστήματα.
Κύκλο εργασιών της τάξης των 50 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι δημιούργησε η φετινή ΔΕΘ, η οποία είχε τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα σε σχέση με όλες τις διοργανώσεις της από το 2019 και έπειτα, όπως επισήμανε ο πρόεδρος της ΔΕΘ-Helexpo AE, Τάσος Τζήκας. Παράλληλα, όπως ήδη ανακοίνωσε η ΔΕΘ-Helexpo AE, στο πλαίσιο του B2B event που διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Ελλάδος (ΣΒΕ), μέλος του δικτύου Enterprise Europe Network, σε συνεργασία με τη ΔΕΘ-HELEXPO και τον Εκθεσιακό Οργανισμό της Λειψίας, πραγματοποιήθηκαν πάνω από 500 επιχειρηματικές συναντήσεις επιπλέον.
Απαριθμώντας τα δυνατά σημεία της φετινής διοργάνωσης, ο κ. Τζήκας, αναφέρθηκε στη γερμανική συμμετοχή, η οποία αριθμούσε 135 επιχειρήσεις, οργανισμούς, ιδρύματα και ερευνητικά κέντρα κα μια ιδιαίτερα πολυπληθή αντιπροσωπεία, με 400 άτομα, κυρίως υψηλόβαθμα στελέχη φορέων και εταιρειών. Κατά τον κ. Τζήκα, το ίδιο το επίπεδο της πολιτικής εκπροσώπησης της Γερμανίας -μεταξύ άλλων με τον αντικαγκελάριο Ρόμπερτ Χάμπεκ και τον ομοσπονδιακό υπουργό Τροφίμων και Γεωργίας, Τζεμ Έζντεμιρ- ήταν από μόνο του ενδεικτικό της σημασίας που απέδωσε η τιμώμενη χώρα στη διοργάνωση. Ως άλλη βασική “ατραξιόν” της ΔΕΘ, ο κ. Τζήκας ανέφερε την υψηλή επισκεψιμότητα του περιπτέρου 17, όπου φιλοξενείτο το αφιέρωμα “Academia”, με τη συμμετοχή πανεπιστημίων, ερευνητικών κέντρων και του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Πυρηνικών Ερευνών (CERN), με τον οποίο εκτίμησε ότι οι σχέσεις θα συσφιχθούν περαιτέρω στο μέλλον.
Το αφιέρωμα στην ελληνική περιφερειακή γαστρονομία μέσω των συμμετεχουσών Περιφερειών, τα δρώμενα στο περίπτερο 12, όπου παρουσιάζονταν οι τελευταίες εξελίξεις γύρω από θέματα ψηφιακής διακυβέρνησης και μετασχηματισμού, η συμμετοχή των επιμελητηρίων, το εντυπωσιακό σόου με τα εκατοντάδες drones στον ουρανό, αλλά και οι συναυλίες έδωσαν επίσης ιδιαίτερο ρυθμό στη φετινή ΔΕΘ.
Τα ξενοδοχεία
Στο 95%, με άλλα λόγια “κοντά στο απόλυτο”, έφτασε η πληρότητα των ξενοδοχείων της Θεσσαλονίκης κατά το πρώτο Σαββατοκύριακο της 88ης ΔΕΘ, αλλά στο δεύτερο η εικόνα δεν ήταν εξίσου δυναμική, όπως γνωστοποίησε ο γενικός γραμματέας της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης (ΕΞΘ), Δημήτρης Σιμιακός. Προσέθεσε ωστόσο ότι ακόμα και το πρώτο Σαββατοκύριακο και έστω την τελευταία στιγμή, η πληρότητα δεν έφτασε στο 100%: υπήρχαν λίγα διαθέσιμα δωμάτια, έστω σε υψηλές τιμές. Σε κάθε περίπτωση, η πληρότητα στα ξενοδοχεία ήταν αυξημένη σε σχέση με το 2023, χρονιά κατά την οποία υπήρξαν πάρα πολλές ακυρώσεις κρατήσεων, λόγω της καταστροφικής κακοκαιρίας “Ντάνιελ” και της ματαίωσης της επίσκεψης του πρωθυπουργού και πολλών προγραμματισμένων εκδηλώσεων εταιρειών και φορέων.
Αρκετοί ήταν οι Γερμανοί εκθέτες, που κατέλυσαν στα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης, οι οποίοι μάλιστα έφτασαν στην πόλη αρκετά νωρίτερα από τα εγκαίνια της ΔΕΘ και κάθισαν περισσότερες ημέρες. Οι επισκέπτες της 88ης ΔΕΘ διοχετεύτηκαν σε όλες τις κατηγορίες των ξενοδοχείων της πόλης, αλλά ιδίως κατά το πρώτο Σαββατοκύριακο υπήρξε ιδιαίτερα προτίμηση σε μονάδες του κέντρου, κατηγορίας τριών αστέρων και πάνω. Δεν ήταν όμως μόνοι οι επισκέπτες της ΔΕΘ, που γέμισαν τα ξενοδοχεία της πόλης το πρώτο Σαββατοκύριακο της διοργάνωσης.
Γέμισαν τα ταβερνάκια και τα καφέ
Αυξημένη σε σχέση με την περίοδο της ΔΕΘ πέρυσι ήταν η κίνηση στα καταστήματα εστίασης και τα καφέ της Θεσσαλονίκης, ιδίως κατά τη διάρκεια της ημέρας, με κάποιους επισκέπτες να φτάνουν μέχρι τα ταβερνάκια του δήμου Θερμαϊκού συνδυάζοντας την εξόρμηση με ένα μπάνιο στη θάλασσα, σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της Ένωσης Εστιατόρων Ψητοπωλών και Καφέ- Μπαρ νομού Θεσσαλονίκης και του Σωματείου Εστίασης δήμου Θερμαϊκού, Αθανάσιο Χρυσάφη.
Όπως είπε, στη Θεσσαλονίκη η κίνηση συγκεντρώθηκε κυρίως σε ταβερνάκια, εστιατόρια και καφέ και λιγότερο στα νυχτερινά κέντρα, “με εξαίρεση ορισμένα που είχαν στο πρόγραμμά τους πολύ μεγάλα ονόματα. Στα υπόλοιπα η κίνηση δεν ήταν το ίδιο αυξημένη, καθώς πολλοί ήταν οι κάτοικοι και επισκέπτες της Θεσσαλονίκης που προτίμησαν να παρακολουθήσουν κάποια από τις πολλές ανοιχτές συναυλίες, που γίνονταν εκείνες τις ημέρες εντός και εκτός ΔΕΘ”.
Ευεργέτησε η ΔΕΘ τα εμπορικά καταστήματα της Θεσσαλονίκης; Η απάντηση του προέδρου του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης (ΕΣΘ), Παντελή Φιλιππίδη, είναι ένα ρητό “όχι”. “Δεν είχαμε δουλειά, ούτε καν στα καταστήματα που πουλάνε σουβενίρ. Γι’ αυτό βέβαια δεν φταίει η ΔΕΘ, φταίει ότι δεν υπάρχει γενικά κατανάλωση, αφού ο κόσμος δεν έχει να βγάλει τον μήνα. Για εμάς λοιπόν η ΔΕΘ δεν άλλαξε κάτι” τόνισε.
Το αποτύπωμα της 88ης ΔΕΘ στην Θεσσαλονίκη
Ξενοδοχεία, εστιατόρια και καφετέριες οι κερδισμένοι κι εκεί κινήθηκε ο μεγαλύτερος τζίρος, αντίθετα τα εμπορικά καταστήματα δεν είχαν οφέλη
-