19.4 C
Athens
Σάββατο, 27 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΔΙΑΦΟΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣΘεατρικές παραστάσεις που αξίζει να παρακολουθήσετε
spot_img

Θεατρικές παραστάσεις που αξίζει να παρακολουθήσετε

-

«Ο ΓΛΑΡΟΣ» του Άντον Τσέχωφ

 

Το γνωστό έργο του Ρώσου συγγραφέα, σαν μια αναρώτηση γύρω από τη θεατρική λειτουργία, την αναπαράσταση και τις μεθόδους της. Ο χορός των ανθρώπων του Τσέχωφ, γύρω από μια λίμνη, αναρωτιέται για την τέχνη, το μέλλον, αναπολεί τους ματαιωμένους έρωτες και συνθέτει μια κραυγή του ανθρώπου για ζωή, λίγο πριν βουλιάξει.

Τα εμβληματικά πρόσωπα του Ρώσου δραματουργού “εγκλωβισμένα” σε μια σκηνή θεάτρου δοκιμάζουν να σπάσουν τα όρια της ζωής και της τέχνης, να αντισταθούν στο τέλμα, να βρουν νέες φόρμες θεάτρου και επικοινωνίας.

Η πληγή του καλλιτέχνη συνδέεται, στην παράσταση, με το ανεκπλήρωτο της ανθρώπινης ύπαρξης, που παλεύει να βρει έναν τρόπο να ανήκει και να ακουμπήσει σε έναν προορισμό.

Τι απ’ όλα είναι θέατρο και πως παρεισφρέει η ζωή μέσα σ’ αυτό;

 

Συντελεστές:

Μετάφραση: Ξένια Καλογεροπούλου

Σκηνοθεσία: Δημήτρης Καραντζάς

 

Παίζουν: Θεοδώρα Τζήμου, Μανώλης Μαυροματάκης, Αινείας Τσαμάτης, Δήμητρα Βλαγκοπούλου, Νατάσα Εξηνταβελώνη, Φιντέλ Ταλαμπούκας,

Δρόσος Σκώτης, Μαρία Φιλίνη, Γιώργος Ζυγούρης.

 

Θέατρο Προσκήνιο: Καπνοκοπτηρίου 8, Αθήνα 104 33-Τηλέφωνο: 21 0825 6838.

 

 

2.

 

«ΤΑ ΠΙΚΡΑ ΔΑΚΡΥΑ ΤΗΣ ΠΕΤΡΑ ΦΟΝ ΚΑΝΤ»-Του Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ

 

Μέσα σ’ ένα ατελιέ, με φόντο έναν πίνακα μπαρόκ, ανάμεσα σε κούκλες βιτρίνας και υπέρλαμπρα φορέματα, παρακολουθούμε ένα παιχνίδι εξουσίας με πρόσχημα τον έρωτα. Οι ρόλοι αντιστρέφονται πολύ γρήγορα, το θύμα γίνεται θύτης, ο θύτης θύμα, ο έρωτας γίνεται μίσος, το ψέμα αλήθεια, οι χαρακτήρες ξεδιπλώνονται, οι κούκλες απογυμνώνονται.

«Μ’ αρέσει να πηγαίνω σινεμά, να βλέπω αισθηματικά έργα, με πόνο και κλάματα…» λέει η Κάριν το φιλόδοξο μοντέλο όταν γνωρίζει την γνωστή σχεδιάστρια Πέτρα φον Καντ και εκείνη την ερωτεύεται παράφορα. Το θεατρικό έργο του Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» είναι ακριβώς αυτό: ένα αισθηματικό έργο με πόνο και κλάματα για όσους ξέρουν να κατακτούν κι όχι ν’ αγαπούν.

Συντελεστές:

Μετάφραση – Διασκευή – Σκηνοθεσία: Έφη Ρευματά

Παίζουν: Βίκυ Βολιώτη, Κατερίνα Αγγελίτσα, Αντώνης Καρναβάς

Παραστάσεις:Τετάρτη και Πέμπτη στις 21:00

Διάρκεια: 90 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)

Θέατρο Άνεσις: Λεωφόρος Κηφισιάς 14, Αθήνα Αμπελόκηποι

Τηλέφωνο  επικοινωνίας: 210.7718943

 

3.

 

«ΤΑ ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟΝ  – ΜΙΑ ΡΕΜΠΕΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ»

 

Η παράσταση που παρουσιάστηκε με μεγάλη επιτυχία για 2 σεζόν στο θέατρο Τόπος Αλλού, επαναλαμβάνεται για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων στο Θέατρο Πόλη από το Σάββατο 23 Μαρτίου.

 

Δυο στην κυριολεξία Άγιοι της Ελληνικής μουσικής παράδοσης συνεχίζουν στο θεατρικό σανίδι να ξυπνούν μουσικές μνήμες αλλά και ιστορικές μια που αυτοί οι δύο σηματοδοτούν σημαίνουσες στιγμές της Ελληνικής ιστορίας, την οποία και βίωσαν κυριολεκτικά στο πετσί τους αλλά και την τραγούδησαν.

Είναι ο  Μάρκος Βαμβακάρης και ο Μιχάλης Γενίτσαρης σε μία συγκλονιστική ερμηνεία του Τάκη Χρυσικάκου, που υπογράφει και την σκηνοθεσία. Το κείμενο προέκυψε μετά από βαθύτατη ιστορική-μουσικολογική έρευνα, του έγκυρου καθηγητή εθνομουσικολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών Λάμπρου Λιάβα, που εγγυάται και τη μουσική επιμέλεια.
https://www.traditionrolex.com/20

Συντελεστές:

Έρευνα-Μουσική επιμέλεια-Κείμενο: Λάμπρος Λιάβας

Σκηνοθεσία-ερμηνεία: Τάκης Χρυσικάκος

Ζωντανά επί σκηνής το μπουζούκι του ΑναστάσηΜπίτσιου

Στις προβολές οι πίνακες: του Χρήστου Μποκόρου (ευγενική παραχώρηση)

Παραστάσεις: Από Σάββατο 23 Μαρτίου, κάθε Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 19:30

Εισιτήρια: 15 ευρώ

Διάρκεια: 105 λεπτά

ΘΕΑΤΡΟ ΠΟΛΗ: Φώκαιας 4, Πλατεία Βικτωρίας.

 

4.

 

«ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ-Οι  Ελεύθεροι Πολιορκημένοι

 

Οι «Ελεύθεροι Πολιορκημένοι», έργο σε μορφή Λαϊκής Λειτουργίας για Συμφωνική Ορχήστρα, Μικτή Χορωδία, λυρικούς τραγουδιστές (τενόρο, βαρύτονο, μπασοβαρύτονο) και αφηγήτρια, θεωρείται ένα από τα αριστουργήματα της σύγχρονης Ελληνικής μουσικής. Ο Γιάννης Μαρκόπουλος ασχολήθηκε με τη σύνθεση του έργου «Οι Ελεύθεροι Πολιορκημένοι» σε μορφή Λαϊκής Λειτουργίας οργανώνοντας το λιμπρέτο από το ομώνυμο ποίημα του Σολωμού και επιλέγοντας από όλα τα σχεδιάσματα του ποιήματος, τα πεζά, τους στίχους και τα αφηγηματικά μέρη.

 

Ξεκινώντας από τη δεκαετία του ’60, ο συνθέτης ολοκλήρωσε το έργο σχεδόν μία δεκαετία μετά. Όπως σημειώνει ο ίδιος ο συνθέτης μερικά χρόνια πριν, «το δούλεψα για μεγάλο διάστημα, πάνω στα τρία Σχεδιάσματα του ποιήματος». Το 1975 έδωσε την οριστική μορφή στο έργο, τη μορφή της Λαϊκής Λειτουργίας, την οποία και παρουσίασε για πρώτη φορά στο κοινό το 1975 στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, προσκεκλημένος του αείμνηστου καθηγητή Λίνου Πολίτη, πιο σημαντικού ίσως μελετητή του Σολωμού και επιμελητή της έκδοσης των χειρογράφων του ποιητή σε δύο τόμους.

Οι «Ελεύθεροι Πολιορκημένοι» κυκλοφόρησαν σε δίσκο το 1977, με ερμηνευτές τους Νίκο Ξυλούρη, Λάκη Χαλκιά, Ηλία Κλωναρίδη και αφηγήτρια την ηθοποιό Ειρήνη Παπά. Συμμετείχε η ερασιτεχνική Μικτή Χορωδία της Πρέβεζας, σε διδασκαλία Γιώργου Κακίτση και ορχήστρα 16 οργάνων, μέσα στα οποία περιλαμβάνονταν και ελληνικά όργανα.

Η πρώτη συναυλία με τους «Ελεύθερους Πολιορκημένους» δόθηκε στο γήπεδο του Παναθηναϊκού το καλοκαίρι του 1978, όπου ο Μαρκόπουλος διηύθυνε το έργο του, μπροστά σε κοινό είκοσι δύο χιλιάδων ατόμων, που κατέκλυσαν τις κερκίδες του γηπέδου και υποδέχθηκαν με ενθουσιασμό τόσο το νέο μουσικό έργο όσο και την είσοδο της ποίησης του Σολωμού στη νεοελληνική μουσική δημιουργία.

Συντελεστές:

Σολίστ: Μάριος Φραγκούλης, Τάσος Αποστόλου, Χάρης Ανδριανός  και αφηγήτρια η Μαρία Καβογιάννη.

Τη Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Θεσσαλονίκης διευθύνει

ο Αναστάσιος Συμεωνίδης.

Συμμετέχουν η Μικτή Χορωδία Θεσσαλονίκης

και η Χορωδία του Δήμου Αθηναίων.

Προπώληση εισιτηρίων:

-Μέγαρο Μουσικής Αθηνών: https://webtics.megaron.gr/el/events/?eventid=3283

-Μεγάρο Μουσικής Θεσσαλονίκης:

https://www.more.com/music/oi-eleutheroi-poliorkimenoi-g-markopoulos/

Επίσης εισιτήρια  προπωλούνται:

Ηλεκτρονικά: artinfo.gr

Φυσικά σημεία: Καταστήματα Public&MediaMarkt (Θεσσαλονίκη)

Τηλεφωνικά στο 210-9213310

Πληροφορίες: 210-2208975 www.purepublirelations.gr & http://www.artinfo.gr

 

5.

 

«ΧΟΡΕΨΕ ΜΕ ΠΑΤΕΡΑ»- Της Κατερίνα Αντωνιάδου

 

Ένας πατέρας με άνοια και η υστερική κόρη του, προσπαθούν μάταια να επικοινωνήσουν. Ο καθένας μέσα από την δική του διαταραχή, πάλλεται μέσα του, αναζητώντας την προσωπική του λύτρωση.

Η κόρη έχει αφιερωθεί ολοκληρωτικά στον πατέρα της. Τον επισκέπτεται καθημερινά, τον φροντίζει, έχει την απόλυτη ευθύνη του. Έχει παραμερίσει εντελώς την ζωή της. Αυτή η μέρα που εξελίσσεται, είναι και η μέρα έξαρσης του πατέρα. Δεν την αναγνωρίζει. Ο ίδιος, προσκολλημένος σε ένα σταματημένο ρολόι, περιορίζεται σε επαναλαμβανόμενα μοτίβα, αρνούμενος πεισματικά την αλήθεια. Αρνείται τα παιδιά του, αρνείται την δουλειά που υπηρέτησε, αρνείται την ανικανότητά του να αυτοεξυπηρετηθεί. Παρά τις υστερικές πιέσεις που δέχεται από την κόρη του, φαίνεται να υπεκφεύγει συνεχώς από την πραγματικότητα – ή τουλάχιστον έτσι σκέφτεται το μπερδεμένο μυαλό της κόρης. Μη μπορώντας κι αυτή να επικοινωνήσει με την νέα πραγματικότητα, χάνεται. Ανίκανη πλέον να διαχειριστεί και την προ πολλού, κατεστραμμένη σχέση με τον πατέρα της, αλλά κυρίως την σχέση της με τον εαυτό της, μπερδεύεται. Μπερδεύεται και κατηγορεί. Φτάνει στο σημείο να αμφισβητήσει την άνοια του πατέρα της, τρομοκρατώντας τον και φωνάζοντάς του “Δεν σε πιστεύω! Ένα παιχνίδι είναι αυτό που κάνεις”! Πάντα μέσα από την θέση του θύματος, προσκολλημένη στο παρελθόν της, το άμεσα εμπλεκόμενο με τον πατέρα της, το αναπολεί, πυροδοτώντας μνήμες άγριες και τον παρασέρνει σ’ έναν βίαιο χορό αισθήσεων και παραισθήσεων.

Η επικοινωνία είναι ένα χαμένο παιχνίδι. Η κατανόηση και από τις δύο πλευρές ανύπαρκτη και το εγώ του κάθε ήρωα είναι τόσο μεγάλο, που δεν αφήνει περιθώρια να δούνε πέρα από τη μύτη τους. Η άνοια και η υστερία προχωρούν, ασφυκτικά δεμένες, με άρρωστα βήματα, που τα μισά τρεκλίζουν προς τ’ αριστερά και τ’ άλλα μισά προς τα δεξιά.

Προορισμός δεν υπάρχει. Πάνε και οι δυο, όπου φυσάει ο άνεμος. Ένα απόγευμα. Μια παραληρηματική ημέρα, που η κάθε επόμενη μέρα, έπεται μιας άλλης, που τίποτα δεν αλλάζει.

Πάντα μέσα από ένα χιούμορ, πάντα μέσα από ένα γέλιο, πάντα μέσα από έναν κλαυσίγελο, ένα απόγευμα, πατέρας και κόρη συναντιούνται και κοιτάζονται με βλέφαρα κλεισμένα.

 

Συντελεστές:

Κείμενο: Κατερίνα Αντωνιάδου

Σκηνοθεσία: Γιώργος Αρμένης

Παίζουν:Γιώργος Αρμένης & Κατερίνα Αντωνιάδου

 

Παραστάσεις:Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00

 

Θέατρο Αργώ  – Studio: Ελευσίνιων 13-15, Αθήνα (Στάση metro Μεταξουργείο)

Τηλέφωνο: 210 52 01 684.

spot_img
spot_img
spot_img