16.4 C
Athens
Παρασκευή, 18 Οκτωβρίου, 2024
ΑρχικήΑΡΘΡΑ«Ταξιδεύουν» οι δύο μετροπόντικες
spot_img

«Ταξιδεύουν» οι δύο μετροπόντικες

-

• Σκάβουν την πρωτεύουσα με στόχο η γραμμή 4 του μετρό να παραδοθεί στους Αθηναίους το 2029

Συνεχίζεται το ταξίδι των δύο μηχανημάτων διάνοιξης σηράγγων (TBM) κάτω από το αθηναϊκό έδαφος, για την υλοποίηση της Γραμμής 4 του Μετρό, που με προϋπολογισμό 1,5 δισ. ευρώ αποτελεί το μεγαλύτερο υπό υλοποίηση δημόσιο έργο, όχι μόνο στην Αθήνα αλλά και σε ολόκληρη την Ελλάδα.
Όπως ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, ο μετροπόντικας «Αθηνά», με αφετηρία την Κατεχάκη και τελικό προορισμό τον Ευαγγελισμό αναμένεται να ολοκληρώσει τα περίπου 5,1 χλμ. που του αντιστοιχούν μέχρι το τέλος του 2025. Όσον αφορά το έτερο TBM, τη «Νίκη», που εκτελεί διάνοιξη σήραγγας 7,1 χλμ. από τη Βεΐκου επίσης προς τον Ευαγγελισμό, προβλέπεται να έχει ολοκληρώσει το ταξίδι του μέχρι το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2026.
Σήμερα, η «Αθηνά», έχει σκάψει 1.400 μ. (δηλαδή έχει ολοκληρώσει περίπου 28% της διαδρομής του), με ρυθμό διάνοιξης σήραγγας 13-15 μ. ανά ημέρα, την ίδια ώρα που το TBM «Νίκη» έχει διανοίξει αρκετά λιγότερα μέτρα (80 μ.) -κάτι λογικό δεδομένου ότι αφίχθη στη χώρα μας και «έπιασε δουλειά» αρκετούς μήνες αργότερα απ’ ότι το πρώτο μηχάνημα.
Στον Ευαγγελισμό
Οι δύο μετροπόντικες θα συναντηθούν γύρω στα μέσα του 2026 στον Ευαγγελισμό, όπου θα αποσυναρμολογηθούν, έχοντας ολοκληρώσει το έργο τους, δηλαδή τη διάνοιξη σήραγγας 13 χλμ. όπου θα εκτελείται το ταξίδι των συρμών τoυ πρώτου τμήματος της Γραμμής 4 (Άλσος Βεΐκου-Γουδή). Σημειώνεται ότι κάθε μηχάνημα έχει μήκος 100 μ. βάρος 1.500 τ., διάμετρο που υπερβαίνει τα 9 μ. και εξασφαλίζουν την ελάχιστη δυνατή όχληση της πόλης.
Το χρονοδιάγραμμα προβλέπει την παράδοση της Γραμμής 4 τον Ιούνιο του 2029, με τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιο για τις Υποδομές, Νίκο Ταχιάο, να το χαρακτηρίζει, ωστόσο, «εξωπραγματικό», χωρίς ωστόσο να θέτει ένα νέο χρονικό ορίζοντα.
Η Γραμμή 4 με 15 σταθμούς
Το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 του Μετρό θα περιλαμβάνει 15 σταθμούς που θα είναι οι εξής: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή.
Η Γραμμή 4 θα έχει δύο σταθμούς ανταπόκρισης, στην Ακαδημία, με τον σταθμό Πανεπιστήμιο της Γραμμής 2, και στον Ευαγγελισμό, με τη Γραμμή 3.
Οι συρμοί ακολουθώντας το παράδειγμα της Θεσσαλονίκης, θα είναι οι πρώτοι στο σύστημα της Αθήνας που θα λειτουργούν υπεραυτόματα, χωρίς οδηγό και με έλεγχο της κίνησης τους από το Κέντρο Ελέγχου.
Συνολικά εκτιμάται ότι με τη λειτουργία της Νέας Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, αναμένεται να μετακινούνται περίπου 340.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ οι μετακινήσεις με ΙΧ αναμένεται να μειωθούν κατά 53.000 περίπου ημερησίως.
Έχει σχεδιασθεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών της πόλης και την εξυπηρέτηση πολλών σημαντικών κτιρίων και εγκαταστάσεων, όπως Νοσοκομεία, Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, Δικαστήρια και μεγάλα δημόσια κτίρια Οργανισμών ή Υπουργείων.

spot_img
spot_img