27.6 C
Athens
Παρασκευή, 4 Οκτωβρίου, 2024
ΑρχικήΔΙΑΦΟΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣΣε 25 μήνες έγιναν όσα δεν είχαν γίνει σε 25 χρόνια
spot_img

Σε 25 μήνες έγιναν όσα δεν είχαν γίνει σε 25 χρόνια

-

Η επόμενη «πληγή» που θα κλείσουμε στον τομέα των συντάξεων αφορά στις αποφάσεις για παράλληλη ασφάλιση, με τις αιτήσεις να συσσωρεύονται επί χρόνια και τη διεκπεραίωση να καθυστερεί χαρακτηριστικά
Του Όμηρου Τσάπαλου*
Ο ΕΦΚΑ, ο μέχρι πρότινος πιο προβληματικός δημόσιος οργανισμός (με βάση τις επίσημες καταγγελίες των πολιτών στον Συνήγορο του Πολίτη), αλλάζει πρόσωπο, μετασχηματίζεται τόσο οργανωτικά όσο και ψηφιακά και γίνεται ένας φορέας πιο φιλικός στους πολίτες. Αυτή η διαδικασία ξεκίνησε πριν από δύο περίπου χρόνια μέσα από μια σειρά από δράσεις. Με τα 4 εκατ. ηλεκτρονικά ραντεβού που αντικατέστησαν τις πολύωρες αναμονές και τις ουρές.
Με το 1555, που απαντά κάθε μέρα στις κλήσεις πολιτών και δίνει λύσεις στις υποθέσεις τους. Με το Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας. Με την πλατφόρμα myEFKAlive που επιτρέπει την εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση μέσω βιντεοκλήσης. Με τους πιστοποιημένους λογιστές και δικηγόρους. Και πρόσφατα με την τοποθέτηση υπαλλήλων υποδοχής και ροής στις τοπικές διευθύνσεις του Φορέα. Σε 25 μήνες έγιναν μεταρρυθμίσεις που δεν είχαν γίνει σε 25 χρόνια. Σταδιακά οι 6,5 εκατομμύρια ασφαλισμένοιδεν βλέπουν απέναντί τους το «απρόσωπο» Κράτος, αλλά υπηρεσίες και υπαλλήλους που στέκονται δίπλα του, διευκολύνοντάς τον στις καθημερινές συναλλαγές του.
Ο πρώτος «γόρδιος» δεσμός που λύσαμε ήταν τα βουνά των εκκρεμών κύριων συντάξεων που κυριολεκτικά «έπνιγαν» τους εισηγητές και άφηναν χωρίς εισόδημα εκατοντάδες χιλιάδες συνταξιούχους. Από λάθη και παραλείψεις της προηγούμενης κυβέρνησης έμειναν το 2019 στον ΕΦΚΑ προς διεκπεραίωση 1.058.000 εκκρεμείς συντάξεις, υποθέσεις και λοιπές εκκρεμότητες των ασφαλιστικών ταμείων! Μάλιστα 35.000 από αυτές τις υποθέσεις ήταν ξεχασμένες σε αποθήκες και υπόγεια…
Κληθήκαμε λοιπόν να τις αντιμετωπίσουμε με 900 λιγότερους υπαλλήλους, απουσία οργάνωσης, έλλειψη σύγχρονου τεχνολογικού εξοπλισμού και διαλειτουργικότητας μεταξύ των πληροφοριακών συστημάτων των τ.Ταμείων.
Σύγχρονα εργαλεία
Με μια σειρά από πολιτικές που υλοποιήθηκαν και με σύγχρονα εργαλεία management που τέθηκαν σε λειτουργία, είχαμε ως αποτέλεσμα να εκδοθούν περισσότερες από 500.000 κύριες συντάξεις μέσα σε 24 μήνες. Και ο μέσος χρόνος έκδοσης μιας σύνταξης έπεσε στους 2 μήνες από 18(!) που ήταν το 2019. Φθάσαμε μάλιστα στο σημείο να εκδίδουμε νέες συντάξεις στους ίδιους χρόνους με τη Γερμανία, τη Γαλλία ή τη Σουηδία.
Το 2023 αποτελεί έτος ορόσημο για τη ριζική αλλαγή του Φορέα. Με ταχείς ρυθμούς προχωράμε στην έκδοση των 80.000 ληξιπρόθεσμων επικουρικών συντάξεων και των 5.000 ληξιπρόθεσμων εφάπαξ του δημοσίου τομέα που μένουν προς διεκπεραίωση. Ήδη, οι εκκρεμότητες στα εφάπαξ του ιδιωτικού τομέα αποτελούν παρελθόν. Με τη διαδικασία fast track που έχει ήδη ενεργοποιηθεί και για τις επικουρικές αιτήσεις, την ηλεκτρονική υποβολή των αιτήσεων αλλά και το βάρος που δίνουν οι εισηγητές μας σε αυτόν τον τομέα, εκτιμάμε ότι θα έχουμε μαζική εκκαθάριση τους στο 1ο εξάμηνο του έτους.
Ενδεικτικό της συντόμευσης των διαδικασιών απονομής και στον τομέα της επικούρησης είναι ότι μέσα στις πρώτες 75 μέρες του 2023 εκδόθηκαν 40.000 επικουρικές ενώ στις 14 Μαρτίου δόθηκαν προκαταβολές σε άλλους τόσους δικαιούχους. Στους επόμενους δύο – τρεις μήνες και το πρόβλημα με τις επικουρικές συντάξεις θα αντιμετωπιστεί πλήρως.
Η παράλληλη ασφάλιση
Η επόμενη «πληγή» που θα κλείσουμε στον τομέα των συντάξεων αφορά στις αποφάσεις για παράλληλη ασφάλιση, με τις αιτήσεις να συσσωρεύονται επί χρόνια και τη διεκπεραίωση να καθυστερεί χαρακτηριστικά. Με το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί και τις καίριες παρεμβάσεις σε οργανωτικό επίπεδο, μέσα στο επόμενο δίμηνο θα έχουν εκκαθαριστεί περίπου 15.000 περιπτώσεις παράλληλης διαδοχικής ασφάλισης. Στον τρέχοντα μήνα αναμένεται να εκδοθούν 4.000 αποφάσεις και μέσα στο επόμενο δίμηνο άλλες 9.000 περιπτώσεις και θα απομένουν άλλες 2 με 3.000 δύσκολες περιπτώσεις που θα εκδοθούν τους επόμενους μήνες.
Συνεχίζουμε τον ψηφιακό μετασχηματισμό, ο οποίος ήδη με80 ηλεκτρονικές υπηρεσίες έχει αναβαθμίσει την εξυπηρέτηση 2,5 εκατ. συνταξιούχων και 4 εκατ. εργαζομένων και αυτοαπασχολούμενων. Σήμερα, πάνω από 5 εκατομμύρια χρήστες τον μήνα εξυπηρετούνται εξ αποστάσεως, χωρίς ταλαιπωρία και άσκοπες μετακινήσεις.
Βελτιώνουμε την καθημερινότητα των ατόμων με αναπηρία και μειώνουμε δραστικά την ταλαιπωρία που υφίστανται με ψηφιακές μεταρρυθμίσεις. Με τα ψηφιακά ΚΕΠΑ πλέον η διαδικασία πιστοποίησης αναπηρίας γίνεται ηλεκτρονικά, καταργώντας αλλεπάλληλες επισκέψεις σε υποκαταστήματα.
Αλλάζουμε την εικόνα ενός «αρτηριοσκληρωτικού» δημόσιου φορέα με την υλοποίηση του νόμου για τον εκσυγχρονισμό του, με την προκήρυξη των 24 θέσεων Γενικών Διευθυντών-με δυνατότητα πρόσληψης στελεχών τόσο από τον ιδιωτικό όσο και από τον δημόσιο τομέα-καθώς και με τη σύσταση Εταιρείας για την Αξιοποίηση της Ακίνητης Περιουσίας και την αναμόρφωση του συστήματος Προμηθειών.
Ο σημερινός ΕΦΚΑ στηρίζει 2,5 εκατομμύρια συνταξιούχουςπου βλέπουν επιτέλους αυξήσεις στις αποδοχές τους, ανακτώντας μέρος της χαμένης τους αξιοπρέπειες που –οι περισσότεροι-απώλεσαν κατά τη μελανή σελίδα του ασφαλιστικού μας συστήματος που σηματοδότησε ο νόμος Κατρούγκαλου.
Οι παρεμβάσεις μας θα κριθούν πολιτικά στις επικείμενες εκλογές. Σε κάθε περίπτωση το αποτύπωμά τους θα βοηθήσει τις επόμενες γενεές συνταξιούχων και ασφαλισμένων. Αποστολή μας είναι οι μεταρρυθμίσεις αυτές να μείνουν και να ενισχυθούν και μετά τις εκλογές. Είναι απαίτηση των ίδιων των πολιτών.

Ο Όμηρος Τσάπαλος είναι Εκπρόσωπος Τύπου ΕΦΚΑ-Υποψήφιος Βουλευτής Ν.Δ. Α΄ Αθηνών

 

spot_img
spot_img