18.3 C
Athens
Τρίτη, 10 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΔΙΑΦΟΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣΠαραστάσεις που αξίζει να παρακολουθήσετε
spot_img

Παραστάσεις που αξίζει να παρακολουθήσετε

-

1.
«ΟΤΑΝ ΕΚΛΑΨΕ Ο ΝΙΤΣΕ»-Σε σκηνοθεσία Ακύλλα Καραζήση και Νίκου Χατζόπουλου
Το έργο που ανέβηκε το 2011 με τεράστια επιτυχία στο Θέατρο Θησείον αποσπώντας εξαιρετικές κριτικές και παίχτηκε με sold out παραστάσεις, αποτελώντας την ευρωπαϊκή πρεμιέρα της θεατρικής διασκευής του παγκόσμιου μπεστ σέλερ του Ίρβιν Γιάλομ, επιστρέφει μετά από 13 χρόνια, αυτή τη φορά στο Θέατρο Οδού Κεφαλληνίας.
Δύο μεγάλες προσωπικότητες του 19ου αιώνα σε κρίση μέσης ηλικίας. Μια εμπνευσμένη διαδικασία διπλής ψυχοθεραπείας. Επί σκηνής ξετυλίγεται η ανθρώπινη σχέση που αναπτύσσεται ανάμεσα στον θεραπευτή και στον θεραπευόμενο, δύο ανθρώπους που ο καθένας έχει τις δικές του ανάγκες και αδυναμίες. Ο Νίτσε θα κλάψει, αλλά και ο Μπρόιερ θα λυτρωθεί. Η διαδικασία της κατανόησης της ανθρώπινης ψυχής έχει όλα τα χαρακτηριστικά μιας αστυνομικής ιστορίας: αναζήτηση στοιχείων, απρόβλεπτες εξελίξεις, εμφάνιση σχεδόν ανυπέρβλητων εμποδίων, ακόμα και κίνδυνο θανάτου.
Τρεις άντρες ζωντανεύουν το έργο, πότε ως αφηγητές και πότε υποδυόμενοι ρόλους. Οι ποθητές γυναίκες, η εκρηκτική Λου Σαλομέ, η ευάλωτη Άννα Ο., η σταθερή κυρία Μπρόιερ παρουσιάζονται μέσα από τα μάτια και τη φωνή των ανδρών σε μια ιστορία όπου εκείνες έχουν τον πρωταρχικό ρόλο.

Δύο εκπληκτικές επιστολές που ανακαλύφθηκαν πριν μερικά χρόνια δείχνουν ότι η φανταστική συνάντηση που εμπνεύστηκε ο Ίρβιν Γιάλομ μεταξύ Νίτσε, Μπρόιερ και του νεαρού Φρόιντ θα μπορούσε να έχει συντελεστεί στην πραγματικότητα. Έχουμε την απίθανη περίπτωση όπου 140 χρόνια μετά τα γεγονότα και 30 χρόνια από τη συγγραφή του μυθιστορήματος, η πραγματικότητα έρχεται να επιβεβαιώσει τη μυθοπλασία του συγγραφέα.
Συντελεστές
Θεατρική διασκευή: Ευαγγελία Ανδριτσάνου
Σκηνοθεσία: Ακύλλας Καραζήσης, Νίκος Χατζόπουλος
Μουσική: Κορνήλιος Σελαμσής
Παίζουν: Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Γιάννης Κότσιφας Θάνος Λέκκας,
Παραστάσεις: Τετάρτη (19:00)-Πέμπτη (20:30)-Παρασκευή (20:30)- Σάββατο (21:00)- Κυριακή (19:00)
Θέατρο Οδού Κεφαλληνίας, Κεφαλληνίας 18. Τηλέφωνο: 21 0883 8727.
2.
«ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΣ ΜΟΥ» -Μια θεατρική διασκευή στο ομώνυμο διήγημα του ΜΠΟΣΤ
Πρόκειται για τη θεατρική διασκευή στο ομώνυμο διήγημα του Μποστ που ανέβηκε με επιτυχία τον προηγούμενο χειμώνα, με την Εύα Καμινάρη να ερμηνεύει τον ρόλο της μητέρας και τον σκηνοθέτη τον ρόλο του συζύγου.
ΣΤΟΑ και ΜΠΟΣΤ θεωρούνται δύο αλληλένδετα στοιχεία στην ελληνική σκηνή αφού επτά φορές ανέβηκαν στο θέατρο αυτό με τεράστια καλλιτεχνική και εμπορική επιτυχία έργα του μοναδικού σατιρικού μας συγγραφέα. Τώρα, ένας καινούργιος Μποστ έρχεται να προστεθεί σ’ αυτή την αλυσίδα μποστικών κειμένων με ένα έργο που βασίστηκε πάνω σε ένα διήγημά του που γράφτηκε το 1961 για την ‘Καθημερινή’ στην οποία εργαζόταν τότε. Το διήγημα αυτό έγινε η αιτία της απόλυσής του Μποστ από την Ελένη Βλάχου, εκδότρια της Καθημερινής, η οποία μόλις το διάβασε θεώρησε ότι ο Μποστ είχε ξεπεράσει κάθε όριο ευπρέπειας. Η απάντηση του συγγραφέα ήταν “η κ. Βλάχου έχασε το χιούμορ της”…
«Το επάγγελμα της μητρός μου» ανέβηκε από τον Θανάση Παπαγεωργίου για πρώτη φορά το 2003 ως μονόλογος στις εκδηλώσεις της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας για να παρουσιαστεί πολλά χρόνια αργότερα διασκευασμένο σε θεατρικό έργο.
Ο Θανάσης Παπαγεωργίου, διασκευαστής και σκηνοθέτης, αλλά και πρωταγωνιστής της καινούριας παράστασης, όπως και όλων των έργων του Μποστ που έχουν παρουσιαστεί στη Στοά, γράφει σχετικά με το διήγημα που τόσο ενόχλησε στην εποχή του: ‘’Ελπίζω σήμερα, να μην υπάρχουν πια τέτοιες απαιτήσεις ευπρέπειας. Νομίζω ότι ο Μποστ, με το καυστικό και καίριο χιούμορ του, δεν κάνει τίποτε άλλο από το να στιγματίσει, με καλοπροαίρετη κριτική διάθεση, την κοινωνική μας υποκρισία. Ίσως αυτό να μην κατάλαβε η κ. Βλάχου. Άλλωστε, λίγο καιρό μετά, ο Μποστ γράφει τη Φαύστα, άλλη σάτιρα για τη φαινομενική μας αξιοπρέπεια, όπου θα έπρεπε να θεωρηθεί σκάνδαλο, μία μάνα να κλαίει για τον χαμό του Καραϊσκάκη και να χαριτολογεί με τον πνιγμό της μικρής της κόρης, και πολλά χρόνια αργότερα θα ‘’προτείνει’’ με την Μήδειά του στις συζύγους που τους απατά ο άνδρας τους να σφάξουν τα παιδιά τους για να τον εκδικηθούν. Κανονικά θα έπρεπε να σαπίζει στις φυλακές…
Και συμπληρώνει: ‘’Προσπάθησα από τη μια να αφουγκραστώ τις προθέσεις του Μποστ και από την άλλη να ευθυγραμμιστώ με τα όρια του σουρεαλισμού και της αχαλίνωτης φαντασίας του, ώστε να καταδειχτεί αυτή η διάθεσή του, να καταγγέλλει χωρίς να γίνεται διδακτικός και να καυτηριάζει χωρίς να είναι υπεροπτικός. Άλλωστε, αν κάτι χαρακτηρίζει τον Μποστ, είναι ότι νιώθει πάντοτε μέλος αυτής της κοινωνίας που σατιρίζει, προσπαθώντας με κάθε τρόπο να γίνει ο καθρέφτης που θα βλέπει το πρόσωπό της για να μη μπορεί να κλείνει μάτι τις νύχτες από την αηδία…’’.
Συντελεστές:
Σκηνοθεσία / Θεατρική διασκευή: Θανάσης Παπαγεωργίου
Παίζουν: Θανάσης Παπαγεωργίου, Ευδοκία Σουβατζή, Εύα Καμινάρη, Ελευθερία Στεργίδου, Χριστίνα Πλατανιώτη, Γιάννης Χαντέλης και Γιάννης Φουντάς.
Παραστάσεις: Παρασκευή & Σάββατο στις 8.30 – Κυριακή στις 7.00
Διάρκεια: 90΄
Εισιτήρια: γενική είσοδος 18,00 € | φοιτητικό, 65+, ΑμεΑ, άνεργοι 15,00 €
Προπωλήσεις: more.com | Κρατήσεις: 210 770 2830
Θέατρο ΣΤΟΑ, Μπισκίνη 55, Ζωγράφου.
3.
«ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΗΣ ΣΩΤΗΡΙΑΣ»- με τη Χριστίνα Μαξούρη
Μια μουσική παράσταση αφιερωμένη στην «Αρχόντισσα του ρεμπέτικου», Σωτηρία Μπέλλου, που ξεχώρισε και έμεινε χαραγμένη στη μνήμη όσων την παρακολούθησαν. Ξεκίνησε την πορεία της το καλοκαίρι του 2021 στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου. Από τότε μέχρι σήμερα παρουσιάστηκε με μεγάλη επιτυχία στην Αθήνα, στο Λονδίνο και σε πολλά φεστιβάλ σε όλη την Ελλάδα αποσπώντας ενθουσιώδεις κριτικές.
Φέτος μετακομίζουν στην Κεντρική Σκηνή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και παρουσιάζονται για 4η χρονιά στην Αθήνα.
Η Χριστίνα Μαξούρη και τέσσερις εξαιρετικοί λαϊκοί μουσικοί, στήνουν το πάλκο τους και μας προσκαλούν σε ένα ακόμα ταξίδι στη ζωή και τα τραγούδια της Σωτηρίας Μπέλλου.
Τα τραγούδια της Σωτηρίας ξεπερνούν τα όρια της σκηνής και του πάλκου και κινούνται ανάμεσα στη θεατρική παράσταση και τη μουσική βραδιά. Η Χριστίνα Μαξούρη, ηθοποιός και τραγουδίστρια, μία από τις πιο χαρακτηριστικές και αξιοσημείωτες φωνές της γενιάς της, δίνει νέα πνοή στα τραγούδια της Σωτηρίας στο σήμερα. Οι σκοποί του Τσιτσάνη, του Παπαϊωάννου, του Μητσάκη, του Καλδάρα, του Σαββόπουλου, του Μούτση, του Ανδριόπουλου, του Λάγιου και άλλων, μπλέκονται με μαρτυρίες για τη ζωή της Μπέλλου, μέσα από λόγια της ίδιας αλλά και ανθρώπων που τη γνώρισαν.
Κι όμως η παράσταση δεν έχει τον χαρακτήρα ή τον σκοπό της βιογραφίας, αλλά τη διάθεση να δημιουργήσει μία ατμόσφαιρα γιορτής. Μία κοινή εμπειρία όπου όλοι μοιραζόμαστε τις ιστορίες και τα τραγούδια και ερχόμαστε πιο κοντά.
Συντελεστές:
Ιδέα: Δημήτρης Χαλιώτης
Καλλιτεχνική επιμέλεια: Δημήτρης Χαλιώτης, Χριστίνα Μαξούρη
Τραγούδι: Χριστίνα Μαξούρη
Μουσικοί επί σκηνής: Δημήτρης Κουφογιώργος (μπουζούκι), Βασίλης Προδρόμου (κιθάρα−τραγούδι), Δημήτρης Κούστας (ακορντεόν), Ζαχαρίας Γερασκλής (μπουζούκι−τραγούδι)
Παραστάσεις Κάθε Δευτέρα & Τρίτη 21.00
Εισιτήρια: https://www.more.com/theater/ta-tragoudia-tis-sotirias/ & https://nkt.gr/plays/ta-tragoydia-ths-swthrias/
Θέατρο του Νέου Κόσμου – Κεντρική Σκηνή: Αντισθένους 7 και, Θαρύπου, Αθήνα 117 43. Τηλέφωνο: 21 0921 2900.
4.
«ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΧΩΡΙΣ ΟΝΟΜΑ»- του Ονορέ Ντε Μπαλζάκ
Για πρώτη φορά στην Ελλάδα παρουσιάζεται το σπουδαίο έργο του πολυγραφότατου Γάλλου μυθοπλάστη Ονορέ Ντε Μπαλζάκ «ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΧΩΡΙΣ ΟΝΟΜΑ» (πρωτότυπος τίτλος «Ο Συνταγματάρχης Σαμπέρ»).
Διαχρονικό το ερώτημα που θέτει ο συγγραφέας σε πρώτη γραμμή σ’ αυτή την αριστουργηματική του νουβέλα. Τι κάνει ένας έντιμος άνθρωπος όταν περιβάλλεται από την ατιμία; Όταν το ήθος του βάλλεται από τη διαφθορά, την αγριότητα, το ψέμα και την αδικία; Όπως απαντάει ο ίδιος «Η δυστυχία έχει τη δύναμη να ενθαρρύνει την ουσία της ύπαρξής μας. Αυξάνει την κακία των μοχθηρών, ενώ μεγεθύνει την καλοσύνη των ενάρετων.»
Υπόθεση
Ο συνταγματάρχης Σαμπέρ, ήρωας της μάχης του Εϊλό και μέγας ταξιάρχης της εγεώνας της Τιμής, επιστρέφει κυριολεκτικά από τον τάφο στο αγαπημένο του Παρίσι το 1817, ύστερα από μια οδύσσεια δέκα ετών. Όμως, αυτός ο Οδυσσέας δεν βρίσκει την πιστή Πηνελόπη επιστρέφοντας. Δεν βρίσκει ούτε την Ιθάκη του. Από τους πάντες θεωρείται νεκρός. Κανείς δεν τον αναγνωρίζει και κανείς δεν πιστεύει ότι αυτός ο ξερακιανός, γερασμένος, γεμάτος πληγές άντρας είναι ο περίφημος συνταγματάρχης Σαμπέρ. Μες στην απόγνωσή του στρέφεται στον περίφημο δικηγόρο Ντερβίλ, ο οποίος με αυξημένο το αίσθημα του δικαίου προσπαθεί να τον βοηθήσει να κερδίσει τη χαμένη του ζωή. Ο Σαμπέρ βαδίζοντας σ’ αυτό το πρωτόγνωρο μονοπάτι, όπου οι ρόλοι πλέον έχουν αντιστραφεί κι έχει χάσει την πολύτιμη ταυτότητά του, ανακαλύπτει τελικά την ουσία της ύπαρξής του.
Συντελεστές:
Μετάφραση: Δημήτρης Στεφανάκης (εκδόσεις Έναστρον)
Θεατρική διασκευή/Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνα Νικολαΐδη
Παίζουν: Θανάσης Κουρλαμπάς, Ορέστης Τρίκας, Έρρικα Μπίγιου, Τάσος Τυρογαλάς
Παραστάσεις: Δευτέρα &Τρίτη στις 21.15
Διάρκεια παράστασης: 90’ (χωρίς διάλειμμα)
Τιμές εισιτηρίων Γενικό: 16€- Μειωμένο: 14€
Προπώληση:
– www.more.com/theater/anthropos-xoris-onoma/
– Στο ταμείο του θεάτρου (17.30-20.30)
– Τηλεφωνικές κρατήσεις στο 2108217877 (17.30-20.30) και στο 2103314088 (καθημερινές 11.00-15.00)
Θέατρο Οδού Κυκλάδων – Λευτέρης Βογιατζής
Κυκλάδων 11 Κεφαλληνίας, Κυψέλη
5.
«ΔΥΟ ΣΚΥΛΟΙ»- της Κωνσταντίνας Νικολαΐδη
Στον Οδυσσέα και στον Κιχώτη, σε δύο σκύλους που γαβγίζουν, ξύνονται, μαλώνουν, γλείφονται, παίζουν και… μιλούν ανθρώπινα μεταμορφώνονται ο Ιβάν Σβιτάιλο και ο Πίτερ Ραντλ από 19 Οκτώβριου κάθε Σάββατο και Κυριακή στο θέατρο Αλκμήνη, ενσαρκώνοντας δύο ήρωες του μεγάλου Ισπανού συγγραφέα Μιγκέλ ντε Θερβάντες.
Το κείμενο και τη σκηνοθεσία υπογράφει η Κωνσταντίνα Νικολαΐδη η οποία βασίζεται στην αριστουργηματική νουβέλα του Ισπανού συγγραφέα «Ο διάλογος των σκύλων» η οποία έχει χαρακτηριστεί από κριτικούς, λογοτέχνες και αναγνώστες ισάξια του μεγαλειώδους έργου του, «Δον Κιχώτης».

Οι θεατές θα έχουν την ευκαιρία για πρώτη φορά στα θεατρικά χρονικά να δουν τον κόσμο και το είδος τους μέσα από τα μάτια δύο αδέσποτων σκύλων που έχουν αράξει έξω από τα επείγοντα ενός νοσοκομείου της μεγαλούπολης. Οι δύο αυτοί κωμικοτραγικοί τύποι ξεκινούν ένα καταιγιστικό κουβεντολόι κάνοντας φύλλο και φτερό την σύγχρονη κοινωνία και τον άνθρωπο.
Κιχώτης: «Η φιλία θέλει ειλικρίνεια, ευγένεια, αγάπη. Να χαίρεσαι με τη χαρά και να δυστυχείς με τη δυστυχία του φίλου σου. Αυτό είναι το γέννημα, η αφετηρία, η πρώτη ύλη. Μετά έρχονται και τα φαγοπότια, ναι. Κι όταν τα φαγοπότια ακολουθούν όσων σου είπα, τότε προσφέρουν ευφορία. Αν όχι, τότε δεν χορταίνουν και δεν ξεδιψούν, κατάλαβες;»
Υπόθεση
Ο Κιχώτης είναι άυπνος, νηστικός, ακίνητος πολλά μερόνυχτα έξω από την είσοδο των επειγόντων περιστατικών ενός νοσοκομείου της πόλης. Εκεί τον βρίσκει ένα βράδυ ο Οδυσσέας… ή αλλιώς Μπέικον, ή Πασάς, ή Ζορό, ή Μήτσος, έχει πολλά ονόματα αυτός. Οι δυο τους δεν έχουν τίποτα που να τους συνδέει εκτός από το γεγονός… ότι είναι και οι δύο σκύλοι! Και… μιλάνε. Βλέπουν νοσοκόμους και ασθενείς. Βλέπουν ζωντανούς και νεκρούς. Και περιμένουν. Κάποιον περιμένουν. Ίσως τον Γκοντό… Ίσως τον Άνθρωπο…
Συντελεστές:
Κείμενο/Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνα Νικολαΐδη
Πρωτότυπη μουσική: Γιάννης Οικονόμου
Παίζουν: Ιβάν Σβιτάιλο & Πίτερ Ραντλ
Παραστάσεις: Σάββατο στις 19.00 και Κυριακή στις 21.00
Διάρκεια παράστασης: 70’ (χωρίς διάλειμμα)
Τιμές εισιτηρίων Ζώνη Α: 16€-Ζώνη Β: 14€-Κερκίδες: 12€. Τηλεφωνικές κρατήσεις στο 2103428650 (από τις 18.00) και στο 6930590839 .
Θέατρο Αλκμήνη, Αλκμήνης 8, Γκάζι (μετρό Κεραμικός)

spot_img
spot_img