25.6 C
Athens
Σάββατο, 27 Ιουλίου, 2024
ΑρχικήΔΙΑΦΟΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣΟ «θερμός» Ιούλιος της Επιδαύρου
spot_img

Ο «θερμός» Ιούλιος της Επιδαύρου

-

  • Οι Παρασκευές και τα Σάββατα οδηγούν στον Αργολικό θέατρο, όπου αναμένονται με ενδιαφέρον πέντε υποσχόμενες παραστάσεις

 

Της Μαρίας Καραουλάνη

 

Ο Ιούλιος είναι ο μήνας που κάθε θεατρόφιλος σχεδιάζει μία εξόρμηση στην Επίδαυρο για να απολαύσει κάποια από τις εξέχουσες παραστάσεις που δίνονται στο αρχαίο θέατρο.

Από όλα τα αρχαία θέατρα, αυτό της Επιδαύρου είναι το καλύτερα διατηρημένο – με χωρητικότητα 13.000 θεατών. Η θαυμάσια ακουστική του συντελεί μεταξύ άλλων στο να βιώσουμε μία μοναδική εμπειρία!

Ας δούμε τα έργα που θα παρουσιαστούν φέτος τον Ιούλιο, στον μαγευτικό αυτό χώρο.

 

  1. Άλκηστη του Ευριπίδη

Ένα αλλόκοτο έργο: μια γυναίκα θυσιάζει τη ζωή της για να σώσει τη ζωή του ετοιμοθάνατου άντρα της. Θρήνοι, διαπραγματεύσεις, διαφωνίες· ποιος δεν φοβάται να πεθάνει, ποιος δικαιούται περισσότερο να ζήσει. Εντέλει, ο Ηρακλής κατεβαίνει στον Άδη για να φέρει πίσω την Άλκηστη, μόνο που τώρα η ηρωίδα είναι μια ξένη για την οικογένειά της.

Η μετάκληση στην Επίδαυρο του ιδρυτή του διάσημου Theater Hollandia (1985) και από τους πρωτεργάτες της ευρωπαϊκής θεατρικής πρωτοπορίας, Ολλανδού Γιόχαν Σίμονς είναι γεγονός διεθνούς εμβέλειας. Ο Σίμονς, που επισκέφθηκε πρώτη φορά το Φεστιβάλ το 2002 με τις Βάκχες του Ευριπίδη και επανήλθε το 2009 με το Καζιμίρ και Καρολίνα του Χόρβατ σε συν-σκηνοθεσία με τον συνεργάτη του Πολ Κόεκ, είναι γνωστός για τη μουσική προσέγγισή του στα κείμενα και την εντυπωσιακά μινιμαλιστική αισθητική του. Στο νέο αυτό έργο επιχειρεί μια σύγχρονη μεταγραφή της Άλκηστης με όχημα τη μουσική της ομώνυμης όπερας του Γκλουκ, τοποθετώντας τέσσερις τραγουδιστές και ένα εκκλησιαστικό όργανο στη θέση του Χορού.

Ταυτότητα παράστασης: Σκηνοθεσία Γιόχαν Σίμονς • Δραματουργία Σουζάν Βινάκερ • Μουσική σύνθεση Στίβεν Πρένγκελς.

ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Αν Ριτμάιερ (Άλκηστη), Στίβεν Σαρφ (Άδμητος), Ελς ντε Μπράου (Τροφός), Πιερ Μπόκμα (Ηρακλής), Στέφαν Χουνστάιν (Πατέρας), Ντομινίκ Ντορ Άις, Αν Γκέμπε (Παιδιά), Βίκτορ Ιλντνες (Απόλλων), Λούκας ωον ντε Λουχ (Θάνατος).

Μαζί τους δύο σοπράνο, δύο μεσόφωνοι και ένα μουσικός σε εκκλησιαστικό όργανο.

Παραστάσεις: Παρασκευή 1η Ιουλίου και Σάββατο 2 Ιουλίου στις 21.00.

 

  1. «Μήδεια» του Μποστ

 

«Πώς μ’ εκνευρίζει ο χορός κι αυτές οι κορασίδες, που βγαίνουν δήθεν συμπονών όλες τις ηρωίδες!»

Το Εθνικό Θέατρο παρουσιάζει για πρώτη φορά ένα έργο – σταθμό της νεοελληνικής δραματουργίας στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου, μέσα από τη σκηνοθετική ματιά του Γιάννη Καλαβριανού. Γραμμένη το 1993 σε δεκαπεντασύλλαβο, η Μήδεια του Μέντη Μποσταντζόγλου ή Μποστ είναι μια εκρηκτική κωμωδία για τη σύγχρονη πραγματικότητα αυτής της χώρας. Η Μήδεια, η Αντιγόνη, ένας ψαράς, ο Ιάσονας, μια καλόγρια και ένας διαφορετικός Χορός, συναντιούνται αναπάντεχα για να διαλύσουν κάθε μας βεβαιότητα,  «να επικρίνουν τους επικριτάς, να προβληματίσουν τους κριτάς και να ελευθερώσουν τους θεατάς».

 

Ταυτότητα παράστασης: Σκηνοθεσία Γιάννης Καλαβριανός

ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ ( με αλφαβητική σειρά):  Γιώργος Γλάστρας (Τροφός), Θανάσης Δήμου (Οιδίποδας), Άνδρη Θεοδότου (Αντιγόνη), Στέλιος Ιακωβίδης (Ευριπίδης), Θανάσης Ισιδώρου (Ψαράς),  Σύρμω Κεκέ (Καλόγρια), Μαρία Κοσκινά (Κορυφαία), Φανή Παναγιωτίδου (Εξάγγελος), Γιώργος Σαββίδης (Καλόγερος), Σταύρος Σβήγκος (Ιάσονας), Γαλήνη Χατζηπασχάλη (Μήδεια)

Χορός (αλφαβητικά):  Μαρία Κωνσταντά, Ειρήνη Μακρή, Λυγερή Μητροπούλου, Ελπίδα Νικολάου, Κατερίνα Πατσιάνη, Ματίνα Περγιουδάκη, Μαριάμ Ρουχάτζε, Θεοδοσία Σαββάκη, Νιόβη Χαραλάμπους

Μουσικοί επί σκηνής Παρασκευάς Κίτσος κοντραμπάσο, Θοδωρής Οικονόμου πιάνο, μουσική διεύθυνση, Δημήτρης Χουντής σοπράνο σαξόφωνο, Μαρία Χριστίνα Harper άρπα.

 

Παραστάσεις:  Παρασκευή 8 Ιουλίου και Σάββατο 9 Ιουλίου 21.00

 

  1. Πέρσες του Αισχύλου

 

 Οι Πέρσες ως τραγωδία της ανθρωπότητας, ως μικροσύστημα που αντανακλά ζητήματα ύπαρξης και συνύπαρξης, άλυτα ανά τους αιώνες. Στελεχωμένη από μια πλειάδα εξαιρετικών ηθοποιών, η παράσταση του Δημήτρη Καραντζά θέτει κρίσιμα ερωτήματα για το τι συνιστά «κοινωνία» και τι ισότιμη συμπερίληψη όλων των πολιτών, τι σημαίνει η επίμονη προσκόλληση στην εξουσία και η ανάγκη της πίστης σ’ έναν οδηγό, άνθρωπο ή Θεό, σε έναν συντετριμμένο κόσμο.

Το κοίλον και η ορχήστρα ενώνονται για να «συμμετάσχουν» σε μια κοινή συζήτηση για την ήττα, τη δυσκολία της παραδοχής της και την αμηχανία της συνέχειας, με τη συμμετοχή εθελοντών που εισέρχονται σταδιακά στον χώρο αναζητώντας το νήμα της ύπαρξής τους μετά την καταστροφή, σαν αντικατοπτρισμός της παρούσας, ιστορικής συγκυρίας.

 Ταυτότητα παράστασης: Σκηνοθεσία Δημήτρης Καραντζάς

ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Ρένη Πιττακή, Χρήστος Λούλης, Γιώργος Γάλλος, Μιχάλης Οικονόμου, Γιάννης Κλίνης, Αλεξία Καλτσίκη, Γιώργος Πούλιος, Θεοδώρα Τζήμου, Αινείας Τσαμάτης, Ηλίας Μουλάς, Μάνος Πετράκης, Τάσος Καραχάλιος, Βασίλης Παναγιωτόπουλος, Γιώργος Πούλιος.

Παραστάσεις:  Παρασκευή 15 Ιουλίου και Σάββατο 16 Ιουλίου στις 21.00.

 

  1. Αγαμέμνων του Αισχύλου

 

Στο πρώτο κεφάλαιο της αισχύλειας τριλογίας, η επιστροφή του Αγαμέμνονα στην πατρίδα σηματοδοτεί ένα νέο αιματηρό κεφάλαιο βίας όταν ο ίδιος πέφτει θύμα δολοφονίας από τη γυναίκα του, Κλυταιμνήστρα. Από τους πιο συναρπαστικούς νέους Γερμανούς σκηνοθέτες, ο Ούλριχ Ράσε διακρίνεται για την ασυνήθιστη και εντυπωσιακή σκηνική του γλώσσα. Οι ηθοποιοί του εξωθούνται προς μια βαθιά υπαρξιακή όσο και «μανιακή» ερμηνεία, που συνδυάζει κείμενο, κίνηση και ρυθμό. Το κοινό μένει με κομμένη την ανάσα μπροστά σε μια απολύτως καλοκουρδισμένη χορογραφία που εκτελείται πάνω σε μηχανοκίνητες περιστρεφόμενες σκηνές με ζωντανή μουσική υπόκρουση.

Ταυτότητα παράστασης: Σκηνοθεσία – Σκηνικά: Ουρλιχ Ράσε.

ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Λιλιάν Αμουά, Άννα Μπαρνταβελίτζε, Πία Χάντλερ, Τόμας Λέτοφ, Μαξ Ρόνθμπαρτ, Λούκας Ρούπελ, Νοά Σααβερντά, Μύριαμ Σρέντερ, Μόριτς Τρουνφέλ, Νίκλας Μίτερέγκερ.

Παραστάσεις: Παρασκευή 22 Ιουλίου και Σάββατο 23 Ιουλίου στις 21.00

 

  1. Αίας του Σοφοκλή

Ο Σοφοκλής τοποθετεί στο κέντρο της τραγωδίας του έναν ήρωα που αδυνατεί να συμβαδίσει με το περιβάλλον και την εποχή του. Ενώ ο κόσμος αλλάζει ραγδαία, ενώ όρκοι καταπατούνται και το ατομικό συμφέρον διαμορφώνει τις σχέσεις, ενώ μια νέα πιο «δημοκρατική» κοινωνία των πολιτών αναδύεται, ο Αίας στέκει αμετακίνητος. Όταν με δόλο του στερούν τα όπλα του Αχιλλέα, την πιο μεγάλη αναγνώριση της πολεμικής του αρετής, τον κυριεύει η επιθυμία να εκδικηθεί όσους τον αδίκησαν. Η θεά Αθηνά του θολώνει το μυαλό και στρέφει τη μανία του στα κοπάδια και τους επιστάτες τους. Όταν συνέρχεται και συνειδητοποιεί την πλάνη του, το να συνεχίσει να ζει με αυτή την ντροπή μοιάζει αδύνατο, η ταυτότητά του έχει χαθεί. Ο χρόνος του έχει τελειώσει. Ο Αίας πεθαίνει και μαζί του τελειώνει μια εποχή. Η νέα εποχή που αρχίζει μοιάζει πιο πολύ με έναν βαθύ άχρονο χειμώνα πένθους και γύρω από τον αυτόχειρα ένα νέο αμετακίνητο πλέγμα ανθρώπων εγκλωβίζεται και αποκαλύπτεται.

Το Εθνικό Θέατρο παρουσιάζει την τραγωδία του Σοφοκλή Αίας σε σκηνοθεσία Αργύρη Ξάφη, που κατεβαίνει για πρώτη φορά ως σκηνοθέτης στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου.

 Ταυτότητα παράστασης: Σκηνοθεσία Αργύρης Ξάφης.

Πρωταγωνιστούν: Δημήτρης Ήμελλος (Οδυσσέας), Δέσποινα Κούρτη (Αθηνά), Τάσος Μικέλης (Ευρυσάκης), Γιάννης Νταλιάνης (Μενέλαος), Εύη Σαουλίδου (Τέκμησσα), Στάθης Σταμουλακάτος (Αίας), Χρίστος Στυλιανού (Τεύκρος), Νίκος Χατζόπουλος (Αγαμέμνων)

Χορός: Ασημίνα Αναστασοπούλου, Δημήτρης Γεωργιάδης, Αφροδίτη Κατσαρού, Ερατώ Καραθανάση, Φάνης Κοσμάς, Λάμπρος Κωνσταντέας, Ευσταθία Λαγιόκαπα, Αλκιβιάδης Μαγγόνας, Ειρήνη Μπούνταλη, Φώτης Στρατηγός

Μουσικοί επί σκηνής: Μάνος Βεντούρας κόρνο, Σπύρος Βέργης τρομπόνι, Μενέλαος Μωραΐτης τούμπα

 

Παραστάσεις: Παρασκευή 29 Ιουλίου και Σάββατο 30 Ιουλίου  στις 21:00.

 

ΑΓΟΡΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

Για όλες τις παραστάσεις μπορείτε να αγοράσετε τα εισιτήρια σας από το aefestival.gr,  viva.gr & public.gr και στα εκδοτήρια του Φεστιβάλ.

 

spot_img
spot_img