14.5 C
Athens
Τρίτη, 5 Μαρτίου, 2024
ΑρχικήΔΙΑΦΟΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣΞεκινούν τα μεγάλα οδικά έργα
spot_img

Ξεκινούν τα μεγάλα οδικά έργα

-

  • Πότε ξεκινούν τα εργοτάξια για παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο της Αθήνας, ώστε να σταματήσει η ταλαιπωρία των πολιτών από τον καθημερινό Γολγοθά

 

Καθημερινά οι Αθηναίοι ζουν μία… «κόλαση» στην πρωτεύουσα. Η μετακίνηση τους από το ένα μέρος στο άλλο εξελίσσεται σε ένα Γολγοθά. Λόγω κορωνοϊου οι περισσότεροι ακόμη και σήμερα χρησιμοποιούν για τις μετακινήσεις τους τα ΙΧ και όχι τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Κάτι που σημαίνει ότι το οδικό δίκτυο της πρωτεύουσας και των προαστίων δέχεται υπέρμετρη επιβάρυνση, κάτι που έχει ως συνέπεια την απίστευτη ταλαιπωρία των πολιτών.

Πλέον ο κύβος ερίφθη και ξεκινούν σιγά-σιγά μεγάλα έργα στην πρωτεύουσα με στόχο την αποσυμφόρηση στις κεντρικές αρτηρίες της. Κι όπως αναφέρουν πηγές του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών «σε κάθε γωνία του Λεκανοπεδίου θα φυτρώνουν εργοτάξια, με φόντο την κατασκευή σύγχρονων οδικών αξόνων». Και ο βασικός στόχος είναι να συμβάλλουν αποφασιστικά στην μείωση της  κυκλοφοριακής συμφόρησης, αλλά και στην ευκολότερη πρόσβαση δυσπρόσιτων και οικονομικά απομονωμένων περιοχών. Πρόκειται για μεγάλες κατασκευαστικές παρεμβάσεις που διαμορφώσουν τον νέο οδικό χάρτη της Αττικής, χαρίζοντας στην πρωτεύουσα νέες και σημαντικές αναπτυξιακές προοπτικές.

Επεκτάσεις Αττικής Οδού

Ο μεγαλύτερος ελληνικός αστικός αυτοκινητόδρομος, η Αττική Οδός θα φτάσει στο λιμάνι της Ραφήνας με παράκαμψη της Λεωφόρου Μαραθώνος και των πολυάριθμων φαναριών. Όσον αφορά την επέκταση προς Λαύριο, προβλέπεται διαπλάτυνση της υφιστάμενης οδού από Μαρκόπουλο προς το λιμάνι.

Σημειώνεται ότι οι ανωτέρω επεκτάσεις θα συνοδευτούν και από τη γραμμή του προαστικού, ώστε τα δύο βασικά λιμάνια να αποκτήσουν σύνδεση με μέσα σταθερής τροχιάς.  Και όπως ανέφερε προ ολίγων ημερών και ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, η σύμβαση για τη σιδηροδρομική επέκταση προς τα δύο λιμάνια θα υπογραφεί μέσα στο 2023, εκφράζοντας την εκτίμησή του ότι θα είναι έτοιμα μέσα στην επόμενη 5ετία.

Επέκταση της Λεωφόρου Κύμης

Μεγαλύτερη ωρίμανση γνωρίζει το έργο της επέκτασης της Λεωφόρους Κύμης, το οποίο, επίσης, εντάσσεται στη δέσμη επεκτάσεων της Αττικής Οδού. Το έργο έχει οριστικό ανάδοχο (ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε. – ΙΝΤΡΑΚΑΤ) και εντός του 2023 αναμένεται να περάσει στην κατασκευαστική φάση, ώστε να είναι έτοιμο μέσα στο 2027.

Το έργο αφορά την κατασκευή ενός σύγχρονου κλειστού αυτοκινητοδρόμου, συνολικού μήκους 4,2 χλμ., που θα ενώνει την έξοδο της Λεωφόρου Κύμης με τον κόμβο Καλυφτάκη της Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας. Ένα τμήμα, μάλιστα, μήκους 2,1 χλμ. θα αφορά την κατασκευή αστικής σήραγγας.

Εκτός του κύριου αυτοκινητοδρόμου, θα πραγματοποιηθούν έργα ανάπλασης τόσο στον Δήμο Πεύκης όσο και στην περιοχή Λυκόβρυση. Πρόκειται για την πρώτη επέκταση της Αττικής Οδού, 18 χρόνια μετά την ολοκλήρωσή της, η οποία θα συμβάλει καθοριστικά στη μείωση της κίνησης που καταγράφεται τις ώρες αιχμής στον Κόμβο της Μεταμόρφωσης.

Σήραγγα Ηλιουπόλεως

Μία ακόμα επέκταση της Αττικής Οδού αποτελεί η Σήραγγα Ηλιούπολης, που μόλις ολοκληρωθεί θα μειώσει τον χρόνο μετακίνησης από τη Λεωφόρο Κατεχάκη στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης στα περίπου 10 λεπτά, όταν σήμερα απαιτείται μισή ώρα.

Με μήκος 3 χλμ. και τρεις λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας (χωρίς εξόδους) η σήραγγα θα ξεκινά από τα στρατόπεδα «Σακκέτα» και θα καταλήγει στη Λ. Βουλιαγμένης (περιοχή σταθμού μετρό Ηλιούπολης).

Σημαντική βελτίωση θα γνωρίσει και η Λεωφόρο Βουλιαγμένης, δεδομένου ότι θα ξηλωθούν τα φανάρια και η λεωφόρος θα μετατραπεί σε αυτοκινητόδρομο. Η Βουλιαγμένης θα διαπλατυνθεί και θα κατασκευαστούν 4 ανισόπεδοι κόμβοι. Πρόκειται για ένα έργο που βρίσκεται σε άμεση συνάρτηση με το mega-project του Ελληνικού, μιας και θα εξυπηρετεί χιλιάδες επισκέπτες. Η Σήραγγα Ηλιουπόλεως και το έργο ανισοπεδοποίησης της Βουλιαγμένης αναμένεται να παραδοθούν εντός του 2027.

Υπογειοποίηση Ποσειδώνος

Στα έργα υποδομών του «The Ellinikon» εντάσσεται και το έργο της υπογειοποίησης της Ποσειδώνος όπου έχουν ξεκινήσει οι εκσκαφές και συν τω χρόνω θα ξεκινήσει η κατασκευή.

Το έργο, με την ολοκλήρωσή του, θα σημάνει την αντικατάσταση ενός υφιστάμενου τμήματος με υπόγεια διαδρομή μήκους 3 χλμ. που θα ξεκινά από την παραλία του Αλίμου και θα τελειώνει στο ύψος της Μαρίνας του Ελληνικού.

Μέσω της υπογειοποίησης θα καταργηθούν τουλάχιστον 6 φωτεινοί σηματοδότες κατά μήκους της λεωφόρου, οι οποίοι – ειδικά κατά τις ώρες αιχμής, προκαλούν κυκλοφοριακή συμφόρηση.

 

 

spot_img
spot_img
[td_block_5 limit="10" ajax_pagination="infinite" f_ajax_font_family="617" f_header_font_family="617" f_more_font_family="617" m3f_title_font_family="617" m3f_cat_font_family="617" m3f_meta_font_family="617" m3f_title_font_weight="700"]
spot_img
[td_block_5 limit="10" f_header_font_transform="uppercase" ajax_pagination="load_more" sort="" category_id="" tdc_css="eyJhbGwiOnsibWFyZ2luLXRvcCI6IjMwIiwiZGlzcGxheSI6IiJ9fQ==" show_excerpt="none" art_title_pos="bottom" show_cat="none" show_author="none" show_btn="none" f_header_font_family="617" f_ajax_font_family="617" f_more_font_family="617" m3f_title_font_family="617" m3f_cat_font_family="617" m3f_meta_font_family="617" m3f_title_font_weight="700"]