24.1 C
Athens
Πέμπτη, 30 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΔΙΑΦΟΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ«Καταργήθηκαν τα γρηγορόσημα στην πράξη»
spot_img

«Καταργήθηκαν τα γρηγορόσημα στην πράξη»

-

 

  • Ο Όμηρος Τσάπαλος εξηγεί τους λόγους που ο ΕΦΚΑ έχει ανεβάσει ταχύτητες και στην έκδοση των συντάξεων, αλλά και στην εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων

 

Της Μαρίας Καραουλάνη

 

Πριν από ένα περίπου χρόνο οι καταγγελίες κατά του ΕΦΚΑ είχαν χτυπήσει κόκκινο. Τόσο οι ασφαλισμένοι, όσο και συνταξιούχοι σιχτίριζαν την ώρα και τη στιγμή που αναγκάζονταν να απευθύνονταν στον ασφαλιστικό φορέα. Όμως όπως επισημαίνει και ο Όμηρος Τσάπαλος (εκπρόσωπος Τύπου του ΕΦΚΑ) στη συνέντευξη που παραχώρησε στην «60+» αυτό άλλαξε, χάρη στους υπαλλήλους που δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους, αλλά και την βούληση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Εργασίας που χρησιμοποιεί εργαλεία, τα οποία έχουν αυξήσει τις ταχύτητες στην απονομή των συντάξεων. Μάλιστα ο κ. Τσάπαλος απαντά και στις αιτιάσεις διαφόρων ότι υπάρχουν λάθος, τονίζοντας πως «αυτές οι καταγγελίες υπάρχουν επειδή τους κόπηκε το γρηγορόσημο».

Αναλυτικά η συνέντευξη του κ. Τσάπαλου είναι τα ακόλουθα:

Ποια είναι η πρόοδος στο ζήτημα των εκκρεμών συντάξεων;

«Ο ΕΦΚΑ του τελευταίους 17 μήνες έχει εκδώσει πάνω από 340.000 κύριες συντάξεις. Ειδικά το πρώτο 5μηνο του 2022 ο ΕΦΚΑ εξέδωσε τόσες συντάξεις όσες σχεδόν ολόκληρο το 2019! Ο Μάιος υπήρξε επίσης ο καλύτερος μήνας όλων των εποχών με 30.082 απονομές. Όλα αυτά τα στοιχεία αποδεικνύουν ότι ο ΕΦΚΑ έχει υπεδιπλασιάσει τις ταχύτητες του και επιστρέφει επιτέλους στους ασφαλισμένους τα χρωστούμενα. Γιατί ο ΕΦΚΑ όφειλε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ σε συντάξεις. Για την ακρίβεια, ο ΕΦΚΑ 693 εκατομμύρια ευρώ το 2020 ενώ σήμερα οφείλει περίπου 160 εκατομμύρια. Κάτι παραπάνω από μισό δισεκατομμύριο δόθηκε πίσω σε εκείνους που τους ανήκουν. Και σκοπεύουμε μέσα στις επόμενες 60 ημέρες να δώσουμε και τα υπόλοιπα».
-Ποιο είναι το στοκ των εκκρεμών κύριων συντάξεων και τι θα γίνει με τις εκκρεμείς επικουρικές;
«Αυτή τη στιγμή, οι ληξιπρόθεσμες κύριες συντάξεις υπολογίζονται σε κάτω από 60.000. Πρόκειται για συντάξεις κυρίως των ετών 2020 και 2021. Του 2019 εκκρεμούν μόλις 1500 αιτήσεις τις οποίες και θα εκκαθαρίσουμε μέσα στις επόμενες ημέρες, ενώ για τα έτη 2016, 2017 και 2018 δεν υπάρχουν πλέον εκκρεμότητες. Αυτό το στοκ των 60.000 εκκρεμών συντάξεων πρόκειται να το εκκαθαρίσουμε τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο. Από τον Σεπτέμβριο όλο το βάρος πέφτει στην εκκαθάριση των εκκρεμών επικουρικών που σήμερα υπολογίζονται σε περίπου 90.000. Θα μεταφερθεί εξειδικευμένο προσωπικό από τις δομές έκδοσης κύριων συντάξεων σε εκείνες των επικουρικών και παράλληλα θα ενεργοποιηθεί η fast track διαδικασία έκδοσης όπου προβλέπει την έκδοση μιας επικουρικής εντός το πολύ 4 μηνών από την ημερομηνία έκδοσης της κύριας. Πλέον ο ΕΦΚΑ έχει και την τεχνογνωσία και την εμπειρία αλλά και τα μέσα για να βγάζει τις συντάξεις στην ώρα τους».

-Ορισμένοι ωστόσο εργατολόγοι, αλλά και εκπρόσωποι συνταξιούχων σας κατηγορούν για μαζικά λάθη στην έκδοση αυτών των συντάξεων. Τι απαντάτε;

«Όσοι μιλούν για μαζικά λάθη στις συντάξεις είναι αυτοί που χάνουν την πελατεία τους! Είναι εκείνοι που τόσα χρόνια εκμεταλλεύονταν μια κατάσταση χάους που επικρατούσε στον Οργανισμό με στόχο το οικονομικό ή και το πολιτικό όφελος. Και που τώρα που βλέπουν ότι τα «γρηγορόσημα» για την έκδοση των συντάξεων καταργούνται στη πράξη, προσπαθούν να στήσουν μια νέα φάμπρικα μαζικών ενστάσεων. Το λέμε εμφατικά και κατηγορηματικά. Δεν υπάρχουν μαζικά λάθη στην έκδοση των συντάξεων! Υπάρχουν μόνο κάποιες αποκλίσεις στα ποσά που λαμβάνουν ορισμένοι συνταξιούχοι- που δεν ξεπερνούν το 20% του συνόλου- μέσω της διαδικασίας των συντάξεων εμπιστοσύνης. Αυτές οι αποκλίσεις προβλέπονται από την νομοθεσία! Όπως προβλέπεται να γίνουν εκ των υστέρων οι αναγκαίοι συμπληρωματικοί έλεγχοι για να λάβουν την όποια διαφορά προκύψει. Μάλιστα έχουμε δώσει εντολή στις αρμόδιες υπηρεσίες, όπου παρατηρείται μεγάλη απόκλιση, τότε αυτές οι περιπτώσεις να εξετάζονται κατά προτεραιότητα και χωρίς καθυστέρηση. Πού ακριβώς βρίσκουν τα μαζικά λάθη σε όλο αυτό που σας περιέγραψα; Αν είναι λάθος ο νόμος του Κράτους ας μας το πουν. Οι συντάξεις πλέον βγαίνουν στην ώρα τους και χωρίς λάθη! Και αυτό είναι κάτι που δεν τους αρέσει. Ο ΕΦΚΑ λοιπόν απέναντι σε κάθε είδους ψεύδη και μεθοδευμένη παραπληροφόρηση δεν θα μένει αμέτοχος. Θα απαντά με στοιχεία και με την αλήθεια

Ο ΕΦΚΑ δεν είναι μόνο συντάξεις. Είναι και εξυπηρέτηση του πολίτη. Στο πεδίο αυτό τι έχει γίνει τους τελευταίους μήνες;

«Ο ΕΦΚΑ έχει θέσει σε λειτουργία 56 ηλεκτρονικές υπηρεσίες που εξυπηρετούν κάθε μήνα πάνω από ένα εκατομμύριο πολίτες. Τέθηκε σε λειτουργία το 1555, ο νέος ενιαίος αριθμός εξυπηρέτησης του πολίτη για εργασιακά, ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά θέματα και ήδη έχει απαντήσει σε πάνω από 2,2 εκατομμύρια κλήσεις. 8 στους 10 πολίτες που το χρησιμοποίησαν δηλώνουν ικανοποιημένοι από το επίπεδο εξυπηρέτησης. Θέσαμε σε λειτουργία την υπηρεσία «μάθε πού ανήκεις» για να μπορεί ο κάθε ασφαλισμένος να πηγαίνει στο υποκατάστημα που ανήκει χωρίς να ταλαιπωρείται σε άσκοπες μετακινήσεις. Η υπηρεσία myefkalive και η συνεργασία μας με τα ΚΕΠ δημιουργούν εναλλακτικά κανάλια εξυπηρέτησης για όσους ζουν κυρίως σε απομακρυσμένες, νησιωτικές ή ορεινές περιοχές. Πλέον οι νέες αιτήσεις συνταξιοδότησης υποβάλλονται αποκλειστικά ηλεκτρονικά- πλην του Δημοσίου που θα γίνει και αυτό από αρχές Σεπτεμβρίου. Σε λίγες ημέρες τίθεται σε λειτουργία των Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας, μια ψηφιακή πλατφόρμα άμεσης επικοινωνίας μεταξύ του υπαλλήλου και του πολίτη για την πορεία έκδοσης της σύνταξης του. Όλα τα παραπάνω και ακόμα περισσότερα ωφελούν εκατομμύρια ασφαλισμένους και μας βοηθούν να ξεφύγουμε από τον φαύλο κύκλο της μιζέριας, της ταλαιπωρίας και της αγανάκτησης με τα οποία ήταν συνυφασμένος ο ΕΦΚΑ για χρόνια. Όσα έγιναν τα τελευταία χρόνια στον Οργανισμό δεν είχαν γίνει για δεκαετίες στα ασφαλιστικά μας τ. Ταμεία. Και είμαστε υπερήφανοι τόσο για τη δουλειά μας όσο και για την απήχηση που έχει στον συνταξιούχο, τον ελεύθερο επαγγελματία, τον μισθωτό. Υπάρχουν δεκάδες ακόμα μικρές και μεγάλες μεταρρυθμίσεις που πρέπει να γίνουν στον ΕΦΚΑ. Όμως ο Οργανισμός έχει μπει για τα καλά σε τροχιά προόδου και βελτίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών».

spot_img
spot_img
spot_img