19.1 C
Athens
Τετάρτη, 30 Οκτωβρίου, 2024
ΑρχικήΔΙΑΦΟΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣΗ σχέση πελάτη και τράπεζας ως σχέση εμπιστοσύνης
spot_img

Η σχέση πελάτη και τράπεζας ως σχέση εμπιστοσύνης

-

 

  • Είναι αναγκαία για συμβάσεις χορήγησης στεγαστικού δανείου, για αγορά ακινήτου, ή επισκευαστικού δανείου, ή αποπεράτωσης ακινήτου, για χορήγηση καταναλωτικού δανείου ή έκδοση πιστωτικής κάρτας ή χορήγηση επαγγελματικού δανείου

 

Του Γαβριήλ Χαλικιώτη*

 

Με τη συναλλακτική διερευνητική επαφή ενός οποιουδήποτε προσώπου με τους υπαλλήλους ενός καταστήματος τράπεζας, ή με τους διαθέτοντες οργανική εκπροσωπευτική εξουσία για διενέργεια συναλλαγών στο όνομα μιας τράπεζας, αρχίζει το στάδιο των διαπραγματεύσεων, που προηγείται της σύναψης μιας ή περισσοτέρων τραπεζικών συμβάσεων, ανεξάρτητα από το αν, τελικά, αυτές θα καταρτισθούν ή όχι.

Ο ενδιαφερόμενος για τη διενέργεια κάποιας τραπεζικής συναλλαγής πελάτης, προσεγγίζει ένα τραπεζικό κατάστημα αναζητώντας την καλύτερη προσφορά, την ακριβέστερη πληροφόρηση, τη μεγαλύτερη ευχέρεια καθορισμού των όρων της, εμπιστευόμενος οικονομικά του μυστικά και συμφέροντα στην συμβουλευτική καθοδήγηση και τις ενέργειες της τράπεζας, η οποία από θέση υπόσχεται την βέλτιστη για τα συμφέροντά του εξυπηρέτησή του. Η αρχική αυτή συναλλακτική επαφή δημιουργεί έναν δεσμό όπου γεννά την υποχρέωση αμφότερων  των μερών να τηρήσουν αμοιβαία «την εκ της καλής πίστεως και των συναλλακτικών ηθών υπαγορευομένη συμπεριφορά». Αρχίζει έτσι να χτίζεται η σχέση πελάτη και τράπεζας ως σχέση εμπιστοσύνης.

Μετά το στάδιο των διαπραγματεύσεων ακολουθεί η κατάρτιση τραπεζικής σύμβασης. Η σύμβαση αυτή που συνάπτεται μεταξύ πελάτη  και τράπεζας, ανήκει σε συμβατικό τύπο ανάλογα με το αντικείμενό της. Συνήθως πρόκειται  για συμβάσεις χορήγησης στεγαστικού δανείου για αγορά ακινήτου, ή επισκευαστικού δανείου ή αποπεράτωσης ακινήτου, για χορήγηση καταναλωτικού δανείου ή έκδοση πιστωτικής κάρτας ή χορήγηση επαγγελματικού δανείου.

Τα χαρακτηριστικά

Κοινά χαρακτηριστικά των συμβάσεων αυτών είναι ο τρόπος λήξης των συμβάσεων με άσκηση καταγγελίας για σπουδαίο λόγο (πλημμελή εκπλήρωση παροχής, καθυστέρηση πληρωμής της μηνιαίας δόσης).

Προκειμένου η σχέση εμπιστοσύνης να έχει γερά θεμέλια, είναι απαραίτητη και βαρύνουσας σημασίας, η συνδρομή του συμβούλου που θα σταθεί στο πλευρό του πελάτη/δανειολήπτη και θα αποσαφηνίσει τα «ψιλά γράμματα» της σύμβασης. Ο σύμβουλος, λόγω της εμπειρίας και της εξειδίκευσής του, προσπαθεί να επεξηγήσει τις γενικές υποχρεώσεις διαφώτισης και προστασίας. Ειδικότερα ως προς την υποχρέωση διαφώτισης, αυτή έχει ως αντικείμενο την παροχή πληροφοριών και διευκρινήσεων σχετικά με το περιεχόμενο της σκοπούμενης να καταρτισθεί συμβάσεως, ώστε να διαφυλάσσεται η συμβατική ελευθερία, δηλαδή να μην επηρεάζεται από άγνοια η βούληση του άλλου μέρους, κατά τη σύναψη της συμβάσεως και τη διαμόρφωση του περιεχομένου της.

Συνεπώς το γραφείο μας, έχοντας πολυετή τραπεζική εμπειρία μπορεί να σταθεί στο πλευρό των υποψήφιων δανειοληπτών και να διασφαλίσει τα συμφέροντα του πελάτη, τηρώντας εχεμύθεια και βρίσκοντας το καλύτερο τραπεζικό προϊόν που ταιριάζει στις ανάγκες του.

  • Ο Γαβριήλ Χαλικιώτης είναι οικονομικός σύμβουλος

spot_img
spot_img