Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, η νέα συμφωνία με την εταιρεία που διαχειρίζεται τις επιβατικές και εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές στην Ελλάδα θα περιλαμβάνει σαφές χρονοδιάγραμμα ανανέωσης του στόλου. Αν η Hellenic Train δεν παραδώσει νέα, σύγχρονα τρένα μέχρι το 2027, το Δημόσιο θα διατηρεί το δικαίωμα να καταγγείλει τη σύμβαση.
Παράλληλα, το υπουργείο Μεταφορών προσανατολίζεται στην εγκατάλειψη της πρακτικής των «μπαλωμάτων» στο δίκτυο, με μεμονωμένες και βραχυπρόθεσμες εργολαβίες, και στη μετάβαση σε πολυετή συμβόλαια συντήρησης. Τα συμβόλαια αυτά θα καλύπτουν την τακτική επιθεώρηση, επισκευή και αναβάθμιση της υποδομής, με στόχο τη βελτίωση της ασφάλειας, της αξιοπιστίας και της διαθεσιμότητας του σιδηροδρομικού δικτύου.
Οι αλλαγές αυτές εντάσσονται στην ευρύτερη προσπάθεια ανασυγκρότησης του σιδηροδρόμου, μετά τα σοβαρά προβλήματα που έχουν αναδειχθεί τα τελευταία χρόνια, με έμφαση στην ασφάλεια, τον εκσυγχρονισμό των συρμών και τη σταθερή, προγραμματισμένη συντήρηση της υποδομής.


