Εκπτωτικές καμπάνιες για περιορισμένους κωδικούς έχουν πλέον ξεκινήσει όλες οι μεγάλες εμπορικές αλυσίδες, γεγονός που επιβεβαιώνει πως ολόκληρος ο μήνας θα κινηθεί εμπορικά μέσω προσφορών έως την κορύφωση της Black Friday του 2024, στις 29 Νοεμβρίου.
Το ηλεκτρονικό μάρκετινγκ έχει επίσης ήδη ξεκινήσει, καθώς οι εμπορικές επιχειρήσεις σπεύδουν να εκμεταλλευτούν τα data των αναζητήσεων, αλλά και ευθέως των προτιμήσεων των καταναλωτών κατά την εγγραφή τους στα news letters. Σε κάθε περίπτωση, έμποροι και καταναλωτές είναι πλέον εξοικειωμένοι με τη διαδικασία προετοιμασίας για την εκπτωτική περίοδο, όπου μεγάλο ρόλο πλέον παίζει η σύγκριση τιμών και προδιαγραφών. Αν και δεν είναι σαφές πότε και ποιος θα «πατήσει» το κουμπί των flash sales, εκτός από την προθέρμανση των πρώτων προσφορών η αγορά αναμένει η Black Friday 2024 να ξεκινήσει ήδη από την τελευταία Δευτέρα του Νοεμβρίου και να διαρκέσει έως και τις πρώτες μέρες του Δεκεμβρίου.
Το ζήτημα για τους καταναλωτές παραμένει, πάντως, τόσο το ύψος των εκπτώσεων και των ευκαιριών όσο και του διαθέσιμου εισοδήματος. Μπορεί σύμφωνα με τα ευρήματα της πρόσφατης έρευνας της ΕΥ, οι μισοί Έλληνες καταναλωτές να προτίθενται να ψωνίσουν κατά τη διάρκεια της εκπτωτικής περιόδου, ωστόσο οι ενδείξεις ζήτησης της προηγούμενης περιόδου είναι αποθαρρυντικές.
Στο πλαίσιο αυτό ο εμπορικός κόσμος σχεδιάζει με μεγαλύτερη ένταση τη στρατηγική του για την τρέχουσα περίοδο, καθώς πλέον ο ανταγωνισμός δεν αφορά μόνο τις μεταξύ τους πρακτικές αλλά και αυτό καθαυτό το κόστος διαβίωσης, που ροκανίζει τα εισοδήματα. Επιπλέον θα κριθούν πέρα από το ύψος των προσφορών στις διαδικασίες εξυπηρέτησης (έγκαιρη παράδοση, πρόσθετες υπηρεσίες, άτοκες κ.ο.κ.).
Σε ό,τι αφορά τις τιμές, ως είθισται κάποιοι επιλεγμένοι κωδικοί θα φέρουν σημαντικές εκπτώσεις (30%-50%), λειτουργώντας ως οδηγοί κυρίως σε ηλεκτρονικά και ηλεκτρικά, ωστόσο η περυσινή εμπειρία έδειξε πως για διάφορες κατηγορίες οι εκπτώσεις κινήθηκαν κάτω του 10%.
Ασφαλώς, όπως έχουν αποδείξει έρευνες στατιστικών προηγούμενων ετών, υπάρχουν και περιπτώσεις προϊόντων που πωλούνται ακόμη κι ακριβότερα, οπότε εναπόκειται στην κρίση και την έρευνα του καταναλωτή να βρει την ευκαιρία.