27.5 C
Athens
Σάββατο, 27 Ιουλίου, 2024
ΑρχικήΔΙΑΦΟΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣΑντικατάσταση φορολογικής και Ασφαλιστικής Ενημερότητας
spot_img

Αντικατάσταση φορολογικής και Ασφαλιστικής Ενημερότητας

-

  • Αλλάζουν πολλά πλέον στην καθημερινότητα μας, καθώς όλα θα γίνονται ψηφιακά και μέσω του διαδικτύου

 

Του Γιάννη Χαντζησαλάτα *

 

 

Βεβαιώσεις χρήσιμες για πληθώρα συναλλαγών και διαδικασιών αποτελούν τόσο η φορολογική όσο και η ασφαλιστική ενημερότητα οι  οποίες πλέον αντικαθίστανται με το «Πιστοποιητικό Οικονομικής Ενημερότητας» που θα εκδίδεται μέσα από την Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr – ΕΨΠ). Κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο θα εκδίδει το ενιαίο πιστοποιητικό οικονομικής ενημερότητας, το οποίο θα περιλαμβάνει όλα τα δεδομένα που αναγράφονταν στην έως τώρα φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα.

Το πιστοποιητικό θα χρησιμοποιείται όταν κατά τον νόμο είναι υποχρεωτική η προσκόμισή του.

Θα είναι υποχρεωτικά αποδεκτό από:

  • Φορείς του Δημόσιου και Ιδιωτικού τομέα
  • Οποιοδήποτε φυσικό ή νομικό πρόσωπο καθώς και νομική οντότητα
  • Τα δικαστήρια όλων των βαθμίδων.

Τα απαραίτητα στοιχεία για την έκδοση του πιστοποιητικού θα αντλούνται από το Φορολογικό Μητρώου της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων και από το πληροφοριακό σύστημα του Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης.

Το πιστοποιητικό είναι απαραίτητο για :

  • Είσπραξη χρημάτων από φορείς του Δημοσίου
  • Την διαδικασία μεταβίβασης ακίνητης περιουσίας
  • Την εγγραφή εμπράγματων δικαιωμάτων.
  • Την συμμετοχή του κομιστή σε διαδικασίες

Στόχος της δημιουργίας του νέου ενοποιημένου πιστοποιητικού είναι: Η διευκόλυνση των πολιτών με την αποφυγή  χρονοβόρων διαδικασιών. Η ενιαία διαδικασία είσπραξης οφειλών, είτε αυτές προέρχονται από χρέη προς το Δημόσιο είτε από ασφαλιστικά χρέη.

Επόμενο βήμα

Η είσπραξη των φόρων και των εισφορών από έναν ενιαίο φορέα προκειμένου όλες οι οφειλές να αντιμετωπίζονται ενιαία και μετά την είσπραξή τους να αποδίδονται αντίστοιχα στο Δημόσιο ή στον ΕΦΚΑ

Η ενημέρωση των φορέων για ληξιπρόθεσμες οφειλές.

Αναγκαστικά μέτρα είσπραξης: Οι κατασχέσεις τραπεζικών λογαριασμών, οι πλειστηριασμοί και οι κατασχέσεις  εις χείρας τρίτων θα επιβάλλονται από τον αντίστοιχο φορέα μετά την ενημέρωση από τον νέο ενιαίο φορέα.

Τέλος τα mail στην Εφορία

Ψηφιακά πλέον μέσω της πλατφόρμας «Τα Αιτήματά μου» στη σελίδα myaade.gov.gr ο φορολογούμενος θα πραγματοποιεί πάνω από 250 συναλλαγές όπως:

  • Υποβολή αρχικών και τροποποιητικών δηλώσεων
  • Συμψηφισμό φόρων
  • Απόκτηση ΑΦΜ
  • Δήλωση ακινησίας οχημάτων κ.λ.π.

Μέσω της εφαρμογής ο φορολογούμενος θα ενημερώνεται για τα απαραίτητα δικαιολογητικά, θα καταχωρεί το αίτημά του με την έκδοση αριθμού πρωτοκόλλου και θα ενημερώνεται για την πορεία του αιτήματος

Διαδικασία

Με κωδικούς TAXIS επιλέγουμε «Νέο Αίτημα».

Επιλέγουμε κατηγορία Υπηρεσιών.

Επιλέγουμε εάν υποβάλλουμε για εμάς ή για άλλον φορολογούμενο

(σε περίπτωση υποβολής για τρίτο εάν υπάρχει δήλωση στο Μητρώο της ΑΑΔΕ για εκπροσώπηση εισάγουμε το ΑΦΜ του εκπροσωπούμενου ή επιλέγουμε επισύναψη εξουσιοδοτικού εγγράφου).

Επιλέγουμε Υπηρεσία / Θεματική Ομάδα / Διαδικασία /Τμήμα Συσχετίζουμε τυχών επικοινωνία με άλλο τμήμα με την αναγραφή του κωδικού που λάβαμε στο πρώτο αίτημα.

Ενημερωνόμαστε και επισυνάπτουμε τα απαραίτητα δικαιολογητικά

Αναγράφουμε το ζητούμενο στο πεδίο «Αίτημα».

Βλέπουμε ολοκληρωμένη την διαδικασία.

Διορθώνουμε τυχών λάθη.

Υποβάλλουμε το Αίτημα.

Λαμβάνουμε με mailτον αριθμό καταχώρησης.

Ενημερωνόμαστε για την πορεία του Αιτήματος από την προσωπική Θυρίδα.

Ειδοποιούμαστε με mail για την απάντηση.

 

  • Ο Γιάννης Χαντζησαλάτας είναι Οικονομικός Σύμβουλος

spot_img
spot_img