15.3 C
Athens
Σάββατο, 2 Νοεμβρίου, 2024
Αρχική60+ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣΤεχνητή νοημοσύνη, τουρισμός και hi-tech ταξιδιώτες
spot_img

Τεχνητή νοημοσύνη, τουρισμός και hi-tech ταξιδιώτες

-

O Άλμπερτ Αϊνστάιν, ένα από τα λαμπρότερα ανθρώπινα μυαλά, υπολογίζεται πως είχε IQ 160. To μοντέλο Τεχνητής Νοημοσύνης ChatGPT-4 εικάζεται πως «έπιασε» ήδη δείκτη νοημοσύνης 165, παρά τον βραχύ βίο του. Η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) φαίνεται πως βρίσκεται πλέον κοντά στο να αναπτύξει λογική και κριτική σκέψη, ενώ αυτή τη στιγμή υπάρχουν πάνω από 5000 μοντέλα, τα οποία δημιουργούν δυνατότητες ώστε να περάσουμε από το ΑΙ (Αrtificial Intelligence) στο ΙΑ (Intelligence Augmentation), ήτοι στην επαυξημένη ανθρώπινη νοημοσύνη. Στο σκηνικό αυτό, δεν είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη που θα πάρει τις δουλειές των homo sapiens που θα μείνουν πίσω, αλλά οι ίδιοι οι άνθρωποι που θα ξέρουν πώς να τη χρησιμοποιούν με τον βέλτιστο τρόπο.
Τα παραπάνω επισημανθήκαν από τον chief innovation officer της εταιρείας «The Future Cats», Δημήτρη Δημητριάδη, που μίλησε στο 7ο συνέδριο του ακαδημαϊκού προγράμματος τουρισμού και φιλοξενίας του ACT (The American College of Thessaloniki), με τίτλο «Τουρισμός και Τεχνητή Νοημοσύνη: Επανασχεδιάζοντας το μέλλον του κλάδου».
Οι εφαρμογές της Τεχνητής Νοημοσύνης στον τουρισμό είναι πολλαπλές, αφού μπορούν να βοηθήσουν -μεταξύ άλλων- στην αειφορία του κλάδου (σε μια περίοδο που το 74% των ταξιδιωτών επιθυμεί σήμερα οι εταιρείες να προσφέρουν πιο αειφορικές ταξιδιωτικές επιλογές), αλλά και στην πλήρη εξατομίκευση της ταξιδιωτικής εμπειρίας, ανάλογα με το προφίλ και τις προτιμήσεις του κάθε ατόμου. «Το μέλλον δεν έρχεται σαν κεραυνός, αλλά σαν γάτα που πλησιάζει αργά-αργά και έχουμε τον χρόνο να προσαρμοστούμε» κατέληξε ο κ. Δημητριάδης.
Πιθανή αύξηση παγκόσμιου ΑΕΠ
Στην αύξηση του παγκόσμιου ΑΕΠ κατά 7 τρισ. δολάρια στην επόμενη δεκαετία εκτιμάται ότι θα οδηγήσουν οι εφαρμογές της δημιουργικής Τεχνητής Νοημοσύνης (Generative AI), κι αυτό τη στιγμή που μέχρι πέρυσι η ίδια η τεχνολογία ήταν άγνωστη, όπως επισήμανε ο Δημήτρης Γεωργίου, senior consultant της Deloitte.
Πρόσθεσε πως, ήδη, ένας στους δέκα ταξιδιώτες έχει χρησιμοποιήσει εργαλεία δημιουργικής ΤΝ στον ταξιδιωτικό προορισμό (στις μικρότερες ηλικίες ακόμα περισσότεροι), ενώ πάνω από οκτώ στους δέκα που τα αξιοποίησαν για τον σχεδιασμό του ταξιδιού τους δήλωσαν πολύ ευχαριστημένοι από το αποτέλεσμα. Επιπλέον, βάσει έρευνας, περισσότεροι από τους μισούς ταξιδιώτες θα επέλεγαν ευκολότερα για την κράτησή τους ένα κανάλι όπου είναι διαθέσιμα τέτοια εργαλεία.
«Δέκα χρόνια πριν προσπαθούσαμε να εξηγήσουμε στην ταξιδιωτική βιομηχανία τι είναι το online και σήμερα μιλάμε πλέον για Τεχνητή Νοημοσύνη στον τουρισμό. Η μετάβαση είναι πάρα πολύ γρήγορη» επισήμανε ο Μάρκος Γιαννησόπουλος, επικεφαλής του Expedia Group για την περιοχή ΕΜΕΑ (Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Ασία).
Πιο έξυπνες στρατηγικές
Την πεποίθηση ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη προσφέρει, για πρώτη φορά στην ιστορία του τουριστικού κλάδου, τη δυνατότητα λήψης πιο έξυπνων και στρατηγικών επενδυτικών αποφάσεων, οι οποίες βασίζονται ακριβώς στις πραγματικές επιθυμίες των ταξιδιωτών και όχι απλά σε υποθέσεις και προβλέψεις, εξέφρασε ο Ρόμαν Σάρμπας (Roman Sarbash), επικεφαλής καινοτομίας και τεχνολογίας των Domes Resorts.
«Για πρώτη φορά στην ιστορία μπορούμε να μετατρέψουμε τον οποιοδήποτε όγκο γραπτής πληροφορίας σε αριθμούς -και αγαπάμε τους αριθμούς» είπε ο κ.Σάρμπας, διευκρινίζοντας πάντως πως «δεν είμαστε έτοιμοι να βασιστούμε πλήρως σε αυτή την τεχνολογία και δεν μπορούμε να πούμε αν θα είμαστε ποτέ έτοιμοι να βγάλουμε τον άνθρωπο από την εξίσωση».

spot_img
spot_img