22.8 C
Athens
Τρίτη, 21 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΑΡΘΡΑΤα εκπληκτικά οφέλη του νερού στην υγεία μας
spot_img

Τα εκπληκτικά οφέλη του νερού στην υγεία μας

-

·        Για 16 λόγους βοηθά την καλύτερη λειτουργία του ανθρώπινο οργανισμού, που πιθανόν να αγνοούμε

 

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για το Νερό στις 22 Μαρτίου αποτελεί μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για να θυμηθούμε πόσο σημαντικό είναι για την υγεία μας το μεγαλύτερο αγαθό που μας έχει δώσει η φύση. Το νερό καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος του σωματικού σας βάρους και συμβάλλει σε πολλές σημαντικές λειτουργίες, όπως στην απομάκρυνση των ανεπιθύμητων ουσιών από το σώμα σας, στη ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματος, ενώ συμβάλλει και στη λειτουργία του εγκεφάλου.

Το μεγαλύτερο μέρος της ποσότητας νερού που χρειάζεστε το λαμβάνετε από την κατανάλωση ποτών. Τα τρόφιμα συμβάλλουν σε μικρή ποσότητα στην ημερήσια πρόσληψη νερού. Είναι σύνηθες να ακούμε ότι το νερό είναι απαραίτητο για την υγεία. Αλλά γιατί;

1. Βοηθά στη δημιουργία σάλιου: Το νερό είναι κύριο συστατικό του σάλιου. Το σάλιο περιλαμβάνει, επίσης, μικρές ποσότητες ηλεκτρολυτών, βλέννας και ενζύμων. Είναι απαραίτητο για τη διάσπαση των στερεών τροφών και τη διατήρηση της υγείας του στόματός σας. Το σώμα σας παράγει γενικά αρκετό σάλιο μέσω της πρόσληψης υγρών.

2. Ρυθμίζει τη θερμοκρασία του σώματος: Η ενυδάτωση είναι ζωτικής σημασίας για τη σωστή διατήρηση της θερμοκρασίας του σώματος. Κατά τη διάρκεια της σωματικής δραστηριότητας και σε ζεστά περιβάλλοντα, το σώμα σας χάνει νερό μέσω του ιδρώτα. Ο ιδρώτας κρατάει το σώμα δροσερό, αλλά η θερμοκρασία του σώματός σας θα αυξηθεί, εάν δεν αναπληρώσετε το νερό που χάνετε.

3. Προστατεύει τους ιστούς, τον νωτιαίο μυελό και τις αρθρώσεις: Η κατανάλωση νερού συμβάλλει στην προστασία των αρθρώσεων, του νωτιαίου μυελού και των ιστών σας. Θα σας βοηθήσει να απολαμβάνετε τις σωματικές δραστηριότητες και να μειωθούν οι ενοχλήσεις που προκαλούνται από καταστάσεις όπως η αρθρίτιδα.

4. Βοηθά στην αποβολή των ανεπιθύμητων ουσιών μέσω της εφίδρωσης, της ούρησης και της αφόδευσης: Το σώμα σας χρησιμοποιεί νερό για τον ιδρώτα, την ούρηση και την αφόδευση. Ο ιδρώτας ρυθμίζει τη θερμοκρασία του σώματος, όταν γυμνάζεστε ή όταν βρίσκεστε σε ζεστές θερμοκρασίες. Χρειάζεστε νερό, για να αναπληρώσετε τα χαμένα υγρά από τον ιδρώτα. Χρειάζεστε, επίσης, αρκετό νερό στον οργανισμό σας, για να έχετε υγιή κόπρανα και να αποφεύγεται η δυσκοιλιότητα. Τα νεφρά σας είναι επίσης σημαντικά για το φιλτράρισμα των αποβλήτων μέσω της ούρησης. Η επαρκής πρόσληψη νερού βοηθά στην πιο αποτελεσματική λειτουργία των νεφρών και συμβάλλει στην πρόληψη της δημιουργίας πέτρας στα νεφρά.

5. Βοηθά στη σωματική απόδοση: Η κατανάλωση άφθονου νερού κατά τη διάρκεια της σωματικής δραστηριότητας είναι απαραίτητη. Οι αθλητές μπορεί να χάνουν με τον ιδρώτα από 6 έως 10% του σωματικού βάρους τους κατά τη διάρκεια της προπόνησης. Η ενυδάτωση επηρεάζει, επίσης, τη δύναμη και την αντοχή σας. Μπορεί να είστε πιο επιρρεπείς στις επιπτώσεις της αφυδάτωσης, εάν συμμετέχετε σε αθλήματα υψηλής έντασης, όπως το μπάσκετ. Οι αρνητικές επιπτώσεις της άσκησης στη ζέστη, χωρίς αρκετό νερό, μπορεί να περιλαμβάνουν σοβαρές ιατρικές επιπλοκές, όπως η μειωμένη αρτηριακή πίεση και η υπερθερμία.

6. Βοηθά στην πρόληψη της δυσκοιλιότητας: Η κατανάλωση φυτικών ινών δεν είναι ο μόνος τρόπος να αποφύγετε τη δυσκοιλιότητα. Είναι σημαντικό να πίνετε αρκετό νερό, ώστε στις κινήσεις του εντέρου σας να εμπεριέχεται αρκετό νερό. Εάν δεν καταναλώνετε νερό, μαγνήσιο και φυτικές ίνες, μπορεί να έχετε περισσότερες πιθανότητες να εμφανίσετε δυσκοιλιότητα. Εάν έχετε ήδη δυσκοιλιότητα, μπορεί να διαπιστώσετε ότι η κατανάλωση ανθρακούχου νερού μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση των συμπτωμάτων σας.

7. Βοηθά στην πέψη: Σε αντίθεση με ό,τι πιστεύουν κάποιοι, οι ειδικοί επιβεβαιώνουν ότι η κατανάλωση νερού πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το γεύμα θα βοηθήσει το σώμα σας να διασπάσει πιο εύκολα την τροφή που τρώτε. Αυτό θα σας βοηθήσει να χωνέψετε τα τρόφιμα πιο αποτελεσματικά.

8. Βοηθά στην απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών: Εκτός από το να βοηθά στη διάσπαση των τροφών, το νερό βοηθά επίσης στη διάλυση βιταμινών, μετάλλων και άλλων θρεπτικών συστατικών από το φαγητό σας. Στη συνέχεια, παραδίδει αυτά τα βιταμινούχα συστατικά στο υπόλοιπο σώμα σας προς χρήση.

9. Σας βοηθά να χάσετε βάρος: Μελέτες έχουν συνδέσει το σωματικό λίπος και την απώλεια βάρους με την κατανάλωση νερού τόσο σε υπέρβαρα κορίτσια όσο και σε γυναίκες. Η κατανάλωση περισσότερου νερού κατά τη διάρκεια της δίαιτας και της άσκησης μπορεί να σας βοηθήσει να χάσετε επιπλέον κιλά.

10. Βελτιώνει την κυκλοφορία του οξυγόνου στο αίμα: Το νερό μεταφέρει χρήσιμα θρεπτικά συστατικά και οξυγόνο σε ολόκληρο το σώμα σας. Η καθημερινή πρόσληψη αρκετού νερού θα βελτιώσει την κυκλοφορία του αίματος και θα έχει θετικό αντίκτυπο στη συνολική σας υγεία.

11. Βοηθά στην καταπολέμηση των ασθενειών: Η κατανάλωση αρκετού νερού μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη ορισμένων ιατρικών καταστάσεων. Όπως είναι η δυσκοιλιότητα, οι πέτρες στα νεφρά, το άσθμα που προκαλείται από την άσκηση, η λοίμωξη του ουροποιητικού συστήματος και η υπέρταση.

12. Βοηθά στην τόνωση της ενέργειας

13. Βοηθά στη γνωστική λειτουργία

14. Βοηθά στη βελτίωση της διάθεσης

15. Βοηθά να φαίνεται το δέρμα φωτεινό

16. Αποτρέπει τη συνολική αφυδάτωση

 

spot_img
spot_img
spot_img