- Πιλοτικό πρόγραμμα για την προστασία των ηλικιωμένων από τον δήμο Ρόδου
Ένα πρόγραμμα που μπορεί να αποδειχθεί σωτήριο για ηλικιωμένους που μένουν μόνοι τους και αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας, το «Σύστημα Τηλεφροντίδας με ρολόι και βραχιόλι», θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται πιλοτικά στη Ρόδο από τον Απρίλιο και για δύο χρόνια, με εκατό ωφελούμενους, σε πρώτη φάση.
«Πρόκειται για πρόγραμμα που μπορεί να αποδειχθεί σωτήριο για αρκετούς ηλικιωμένους του νησιού» τόνισε σε δηλώσεις του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής και Αλληλεγγύης του δήμου Ρόδου Θωμάς Σωτρίλλης. Ήδη από τις υπηρεσίες του δήμου έχει ξεκινήσει η συγκέντρωση δικαιολογητικών για να γίνει η επιλογή των 100 ηλικιωμένων που θα συμμετάσχουν στην πρώτη φάση του προγράμματος.
Το έργο, αφορά σε φροντίδα, σε πιλοτικό στάδιο, εκατό ατόμων που αποδεδειγμένα δεν μπορούν να αυτοεξυπηρετηθούν έχοντας βαριά προβλήματα υγείας. Τι προσφέρει: εγκαθίσταται από τον Ανάδοχο εξοπλισμός, που είναι το βραχιολάκι, το οποίο το φοράει το άτομο που χρήζει τηλεφροντίδας και σε κάθε σπίτι δικαιούχου του προγράμματος θα πρέπει να λειτουργεί γραμμή ίντερνετ ή κάρτα δεδομένων που χρησιμοποιεί το κινητό, tablet κλπ.
Πως λειτουργεί
Το βραχιολάκι καταγράφει τις κινήσεις του ασθενούς και δημιουργεί το σύνηθες προφίλ του, δηλαδή το σύνολο των δραστηριοτήτων του σε καθημερινή βάση. Σε περίπτωση που παρατηρηθεί κάποια παράξενη δραστηριότητα, ενημερώνει το κέντρο ελέγχου, το οποίο στη συνέχεια, ενημερώνει τους υπεύθυνους οικείους του καθώς και την Αστυνομία και το ΕΚΑΒ. Το ίδιο συμβαίνει αν πατηθεί και το κουμπί πανικού, τέτοια δυνατότητα θα υπάρχει για τους 50 ωφελούμενους, αφού στα 50 από τα 100 βραχιολάκια που θα προμηθευτούν θα υπάρχει και η δυνατότητα ανίχνευσης πτώσης. Σημειώνεται ότι θα ξεκινήσει εκστρατεία ενημέρωσης γι’ αυτό, ενώ εκείνο που τονίστηκε είναι ότι ο δήμος της Ρόδου είναι ένας από τους πρώτους που έχει φθάσει στο έργο αυτό τόσο σύντομα.
Σκοπός του δήμου Ρόδου είναι, στην πορεία υλοποίησης του προγράμματος, να επεκταθεί χρονικά και αριθμητικά, καθώς εκτιμάται ότι η ζήτηση θα είναι μεγαλύτερη, ενώ η υποστήριξη θα είναι αρχικά για δύο έτη.
Ο ηλικιωμένος εκτός του ότι θα μπορεί να ειδοποιήσει σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης τους συγγενείς του, θα έχει τη δυνατότητα να επικοινωνήσει με τηλεφωνικό κέντρο, όπου στην άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής θα βρίσκεται ένας ειδικός, για να μιλήσει για ό,τι τον απασχολεί ή αν αισθάνεται μοναξιά ή αν δεν αισθάνεται καλά κλπ.