27.1 C
Athens
Σάββατο, 15 Ιουνίου, 2024
ΑρχικήΕΛΛΑΔΑΣτον ανακριτή ο επιθεωρητής του ΟΣΕ
spot_img

Στον ανακριτή ο επιθεωρητής του ΟΣΕ

-

Ενώπιον του Εφέτη Ανακριτή απολογείται σήμερα Πέμπτη ο Επιθεωρητής ΟΣΕ Λάρισας Δημήτρης Νικολάου. Είναι ο τέταρτος κατηγορούμενος για την τραγωδία στα Τέμπη με τον Βασίλη Σαμαρά να βρίσκεται ήδη προφυλακισμένος στις φυλακές Λάρισας, τον Κώστα Παυλόπουλο και τον Παναγιώτη Χαμηλό να είναι ελεύθεροι με περιοριστικούς όρους.

Για τον Δημήτρη Νικολάου θα είναι η τέταρτη φορά που θα βρεθεί ενώπιον των αρχών προκειμένου να δώσει τις δικές του απαντήσεις. Ο επιθεωρητής αναμένεται να καταθέσει έγγραφο υπόμνημα στον ανακριτή, το οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες θα είναι σχολαστικά αναλυτικό και θα καταλαμβάνει 80 σελίδες. Με τη συγκεκριμένη απολογία ολοκληρώνεται ένας πρώτος κύκλος κλήσεων που απηύθυνε ο αρμόδιος ανακριτής σε πιθανούς συνυπεύθυνους του Βασίλη Σαμαρά για την τραγωδία των Τεμπών.

Η «Ζούγκλα» σας παρουσιάζει τι είπε στις άλλες τρεις καταθέσεις του.

«Δεν μπορώ να προσδιορίσω από ποια γραμμή έχω διώξει την επιβατική αμαξοστοιχία»

Η πρώτη του κατάθεση δίνεται τέσσερις ώρες μετά την σύγκρουση στις 03:30 τα ξημερώματα στους αστυνομικούς που είχαν αναλάβει την προανάκριση.

Σε αυτή αποκαλύπτει ποια ήταν τα πρώτα λόγια του προφυλακισμένου Σταθμάρχη όταν τον ρώτησε τι έκανε:

«Στις 23:41 ενημερώθηκα από τον ρυθμιστή κυκλοφορίας Αθηνών που έχει αρμοδιότητα από τον Πειραιά έως και το Αιγίνιο ότι με αναζητήσεις τηλεφωνικών επικοινωνιών στις Α) επιβατική αμαξοστοιχία 62 δρομολόγιο από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη και Β) εμπορική αμαξοστοιχία 63503 με δρομολόγιο από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα, δεν απαντούν οι μηχανοδηγοί τους σε συνεχείς κλήσεις τους.  Αμέσως και ώρα 23:44 τηλεφώνησα στο Σταθμάρχη Υπηρεσίας Λάρισας, Σαμαρά Βασίλειο, για να με ενημερώσει τι ακριβώς συμβαίνει και γιατί οι μηχανοδηγοί των ανωτέρω αμαξοστοιχιών δεν απαντούνε. Ο σταθμάρχης μου απαντούσε με εμφανή σύγχυση και πανικόβλητος μου είπε ακριβώς: “Δεν μπορώ να προσδιορίσω από ποια γραμμή έχω διώξει την επιβατική αμαξοστοιχία”. Εν συνεχεία τον ρώτησα την κανονική ώρα άφιξης της αμαξοστοιχίας και μου ανέφερε: “Η αμαξοστοιχία 62 αφίχθη στο σταθμό Λάρισας ώρα 23:02 της 28.02.2023 και αναχώρησε 23:04 της 28.02,2023”. Επιπλέον τον ρώτησα αν έχει πάρει αναχώρηση αμαξοστοιχίας από τον Σταθμό των Νέων Πόρων Πιερίας και μου ανέφερε ότι: “Από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Νέων Πόρων όπου εργαζόταν η σταθμάρχης Ζαρκάδη Ελένη, μου ανέφερε, ότι έλαβε αγγελία αναχώρησης της εμπορικής αμαξοστοιχίας 63503 που εκτελούσε δρομολόγιο από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα την 23:05 ώρα της 28.02 2023 από τον ΣΣ Νέων Πόρων”.

Τότε αντιλήφθηκα ότι κάτι κακό συνέβη και αμέσως αναχώρησα από το Βόλο με το αυτοκίνητο μου με κατεύθυνση προς Λάρισα και καθ’ οδόν ενημερώθηκα ότι συνέβη δυστύχημα μεταξύ των ανωτέρω Α & Θ αμαξοστοιχιών στο ύψος του Σ.Σ. Ευαγγελισμού Λάρισας, όπου και μετέβην στο σημείο του δυστυχήματος περί ώρα 01:05 της 01 03.2023. Παρέμεινα στο σημείο δέκα λεπτά περίπου και επέστρεψα στη Λάρισα, για να συναντήσω το Σταθμάρχη Υπηρεσίας, Σαμαρά Βασίλειο.

Στην ολιγόλεπτη ενημέρωση που είχα στο σταθμό Λάρισας από τον ανωτέρω Σαμαρά Βασίλειο, τον βρήκα σε κακή ψυχολογική κατάσταση και μου ανάφερε: “Προϊστάμενε, η αμαξοστοιχία ήρθε 23:02 ώρα και έφυγε 23:04 και του έδωσα αναχώρηση μέσω ραδιοτηλεφώνου, ότι έχει γραμμή ελεύθερη μέχρι το Σταθμό Νέων Πόρων. Δεν αντιλήφθηκα ότι η αμαξοστοιχία εισήλθε στη γραμμή καθόδου, ενώ έπρεπε να πάει στη γραμμή ανόδου κι αυτό γιατί δεν έκανα χειρισμό της αιχμής 118. Ο λόγος ήταν ότι πριν λίγα λεπτά είχε αφιχθεί στο Σταθμό Λάρισας η αμαξοστοιχία 2597, που εκτελεί δρομολόγιο από Θεσσαλονίκη προς Λάρισα”.

Ερώτησα τότε το Σταθμάρχη εάν έχει επιδώσει υπόδειγμα 1001 δελτίου ειδοποίησης που αναφέρει ότι η αμαξοστοιχία 62 κινείται αντίθετα σε μονή γραμμή καθόδου μεταξύ Λάρισας — Νέων Πόρων. Αυτός απάντησε: “Δεν έκδωσα 1001 όπως θα έπρεπε να αναζητήσουν οι μηχανοδηγοί της αμαξοστοιχίας, γιατί κινούνταν σε αντίθετη κατεύθυνση μεταξύ Λάρισας — Νέων Πόρων. Δεν μου ζήτησαν υπόδειγμα 1001 και με αριθμό τηλεγραφήματος 47, ανέφερα στους δύο μηχανοδηγούς της επιβατικής 62 ότι έχουν γραμμή ελεύθερη μέχρι το σταθμό των Νέων Πόρων, χωρίς να προσδιορίσω σε ποια γραμμή κινείται η αμαξοστοιχία 62”.

Το ατύχημα προσδιορίζεται βάσει του συνήθους χρόνου διαδρομής περί ώρα 23:15 της 28.02.2023. Αξίζει να σημειώσω, ότι αν ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας 62 κατά την αναχώρηση από το Σταθμό της Λάρισας έκανε εκφώνηση μέσω ραδιοτηλεφώνου ότι κινούνταν μεταξύ σταθμών Λάρισας και Νέων Πόρων σε μονή γραμμή καθόδου αντίθετα, όπως και όφειλε να εκφωνήσει, ίσως να μπορούσε να αποφευχθεί το ατύχημα. Επίσης σας γνωρίζω ότι η εμπορική αμαξοστοιχία κινούνταν κανονικά σε διπλή γραμμή καθόδου και η Σταθμάρχης των Νέων Πόρων δεν ευθύνεται σε καμία περίπτωση. Και αυτό γιατί δεν υπήρχε πρόβλημα μεταξύ των δύο γραμμών και δεν θα μπορούσε να αντιληφθεί ούτε και αν γνωρίζει ότι η επιβατική 62 αναχώρησε από Λάρισα προς Θεσσαλονίκη αντίθετα σε μονή γραμμή καθόδου».

Η δεύτερη κατάθεση του Επιθεωρητή

Την 1η Μαρτίου ο Δημήτρης Νικολάου δίνει τη δεύτερη συμπληρωματική κατάθεση στην αστυνομία στις 21:50 το βράδυ. Σε αυτή αναφέρει ότι ο Βασίλης Σαμαράς όφειλε να δώσει γραπτό υπόδειγμα στον μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας.

«Απαγορεύεται ρητώς η προφορική συνεννόηση μεταξύ τους. Μόνο σε περιπτώσεις που δυσχεραίνουν να επιδοθεί υπόδειγμα κρίνεται απαραίτητο, αν δεν επιδοθεί υπόδειγμα να γίνει συνεννόηση προφορικώς μέσω ραδιοτηλεφώνου μεταξύ του σταθμάρχη Υπηρεσίας και του μηχανοδηγού. Όπως ο μηχανοδηγός της κάθε αμαξοστοιχίας οφείλει να επαναλάβει όλα αυτά που του ανέφερε ο σταθμάρχης Υπηρεσίας και τον αριθμό τηλεγραφήματος που του επιδόθηκε.

Ερώτηση: Σε περίπτωση που ο μηχανοδηγός δεν επαναλάβει όσα του διαβίβασε ο σταθμάρχης ή το νούμερο του τηλεγραφήματος, τι ακριβώς οφείλει να πράξει ο σταθμάρχης βάσει του εσωτερικού κανονισμού του ΟΣΕ;

Απάντηση: Να ερωτηθεί ξανά ο μηχανοδηγός αν το κατάλαβε.

Η τρίτη κατάθεση «Μέχρι 23:00 υπηρετούσαν τρεις σταθμάρχες»

Στις 6 Μαρτίου παρουσιάστηκε αυτοβούλως στην ανακρίτρια Ελένη Σούρλα και κατέθεσε σημαντικά στοιχεία.

«Στις 28-02-2023 σταθμάρχης υπηρεσίας 14:00-23:00 ήταν ο Παυλόπουλος Κωνσταντίνος, με ενισχυτικό τον Παναγιώτη Χαμηλό. Ο Σαμαράς Βασίλης είχε ωράριο 22:00 – 07:00 και ήταν ο μοναδικός σταθμάρχης στη βραδινή βάρδια. Μεταξύ 22:00 – 23:00 υπήρχαν και υπηρετούσαν ταυτόχρονα τρεις σταθμάρχες, με επικεφαλής τον Παυλόπουλο ως αρχαιότερο στην υπηρεσία. Μετά το συμβάν ενημερώθηκα από τον σταθμάρχη Σαμαρά ότι από την έναρξη της βάρδιας του ώρα 22:00 ήταν μόνος του, διότι ούτε ο Παυλόπουλος ούτε ο Χαμηλός βρίσκονταν στο γραφείο του σταθμάρχη.

Γνωρίζω επίσης ότι ο κεντρικός σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλων, Ζήντρος Γεώργιος, έδωσε εντολή στον σταθμάρχη Παυλόπουλο να παραμείνει μέχρι την ομαλή διεξαγωγή της κυκλοφορίας και να εξασφαλίσει την άφιξη της αμαξοστοιχίας 62 στη Λάρισα, που είχε κάποια λεπτά καθυστέρησης. Αυτό που μετέφερε ο ίδιος ο κ. Ζήντρος. Στις 23:44 στις 28-02-2023 πληροφορήθηκα από τον ρυθμιστή κυκλοφορίας για το ατύχημα. Πήρα τηλέφωνο τον Σαμαρά στο κινητό του που ήξερα ότι είχε βάρδια μόνος του εκείνη την ώρα και στη συνέχεια μίλησα με τον Παυλόπουλο, γνωρίζοντας ότι είχε βάρδια μέχρι τις 23:00. Ο Παυλόπουλος μου απάντησε ότι παρέδωσε κανονικά. Να σημειώσω ότι με βάση το πρόγραμμα της συγκεκριμένης ημέρας ο Παυλόπουλος είχε πρωινή βάρδια, αλλά άλλαξε τη βάρδια του και έπρεπε να εργαστεί από τις 14:00 – 23:00. Όταν στις 01:15 συνάντησα τον Σαμαρά, τον ρώτησα γιατί έμεινε μόνος του, ενώ υπήρχε σταθμάρχης, μου απάντησε ότι ο Παυλόπουλος παρέδωσε σε αυτόν και έφυγε γύρω στις 21:45 – 21:50.

Toν Παυλόπουλο τον ξαναρώτησα τι ώρα έφυγε και αυτός μου απάντησε, δίχως να προσδιορίσει ακριβές χρονικό σημείο. Θεωρώ ότι εάν o Παυλόπουλος εξασφάλιζε έστω την αμαξοστοιχία 2597 ίσως να είχε αποφευχθεί το ατύχημα. Όταν η αμαξοστοιχία εισήλθε στη γραμμή καθόδου, όπως προκύπτει από ηχητικά ντοκουμέντα που έχουν βγει στη δημοσιότητα, έγινε ο εξής διάλογος μεταξύ του σταθμάρχη και του μηχανοδηγού:

«Μ: Λάρισα ακούει;

Σ: Ακούει,

Μ: Βασίλη φεύγω;

Σ: Φεύγεις φεύγεις.

Μ. Καλό βράδυ

Σ: Καλή συνέχεια».

Ο μηχανοδηγός σίγουρα αντιλήφθηκε ότι εισήλθε στη γραμμή καθόδου και θα έπρεπε να αναρωτηθεί γιατί δεν πήρε υπόδειγμα 1001. Ο συγκεκριμένος μηχανοδηγός, Κουτσούμπας Γεώργιος, απ ‘όσο γνωρίζω, το τελευταίο χρονικό διάστημα δεν εργαζόταν στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη και επανήλθε πρόσφατα».

Υπενθυμίζεται, πως ο επιθεωρητής Νικολάου, ήταν αυτός που την επόμενη μέρα είχε ζητήσει αναρρωτική άδεια ενός μηνός, ζήτημα για το οποίο είχε διαταχθεί κατεπείγουσα έρευνα από τον υπουργό Υγείας Θάνο Πλεύρη.

Ο συγκεκριμένος επιθεωρητής ήταν υπεύθυνος για τη λειτουργία όλων των ελληνικών σιδηροδρόμων από τον σταθμό της Λάρισας μέχρι και τον σταθμό του Αιγινίου Πιερίας.

 

ΠΗΓΗZougla
spot_img
spot_img
spot_img