26.1 C
Athens
Σάββατο, 27 Ιουλίου, 2024
ΑρχικήΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΚΕΝΤΡΙΚΗ2Σε «δωμάτιο επικοινωνίας» με τον e-ΕΦΚΑ
spot_img

Σε «δωμάτιο επικοινωνίας» με τον e-ΕΦΚΑ

-

  • Μέσω του διαδικτύου οι υποψήφιοι συνταξιούχοι και θα μπορούν να μπουν στην πλατφόρμα και να λάβουν τις σχετικές ειδοποιήσεις

 

Το έργο «συνταξιούχοι σε απόγνωση» ρίχνει τίτλους τέλους καθώς με τη νέα ψηφιακή υπηρεσία που θέτει σε λειτουργία ο e-ΕΦΚΑ o υποψήφιος συνταξιούχος θα έχει πλέον προσωποποιημένη πληροφόρηση για το αίτημά του.

Πρόκειται για την πλατφόρμα «Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας» η οποία παρέχεται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) και λειτουργεί συμπληρωματικά με τη ψηφιακή διαδικασία απονομής συνταξιοδοτικών παροχών του e-Ε.Φ.Κ.Α. με στόχο τη συστηματική ενημέρωση και επικοινωνία των εμπλεκόμενων μερών, δηλαδή του εισηγητή του Φορέα που έχει αναλάβει τον φάκελο με τον εν δυνάμει συνταξιούχο.

Αναλυτικότερα, ο ασφαλισμένος που θέλει να καταθέσει αίτηση συνταξιοδότησης θα μπαίνει στο efka.gov.gr και με τους κωδικούς taxis θα επιλέγει την πλατφόρμα: «Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας», επιλέγοντας τον ρόλο του ως «πολίτης». Έπειτα από την υποβολή και αποθήκευση του επιθυμητού «email επικοινωνίας» του, ο εν δυνάμει συνταξιούχος θα λαμβάνει κάθε ειδοποίηση του εισηγητή που έχει αναλάβει το φάκελό του σε αυτό.

Τα δικαιολογητικά

Στην ψηφιακή πλατφόρμα, ο υποψήφιος συνταξιούχος θα αναρτά όλα τα δικαιολογητικά που χρειάζονται και θα παρακολουθεί την πορεία της αίτησης συνταξιοδότησής του, δηλαδή ποιός εισηγητής έχει αναλάβει τη διεκπεραίωση του αιτήματός του, σε ποια φάση βρίσκεται ο συνταξιοδοτικός του φάκελος ενώ μέσω της πλατφόρμας θα μπορεί ελέγχεται από τον e-ΕΦΚΑ και εάν ο εισηγητής τηρεί τους προβλεπόμενους χρόνους κατά την επεξεργασία του συνταξιοδοτικού φακέλου.

Τα έγγραφα ομαδοποιούνται ανάλογα με το ποιος τα έχει επισυνάψει, δηλαδή στα «έγγραφα πολίτη» και στα «έγγραφα e-Ε.Φ.Κ.Α.». Κάθε έγγραφο συνοδεύεται από κάποιες πληροφορίες που το αφορούν και πιο συγκεκριμένα: το όνομα του αρχείου, τον τύπο του αρχείου και την ημερομηνία και την ώρα που επισυνάφθηκε.

Πρόσβαση στις αιτήσεις μπορούν να έχουν και τα δύο μέρη, δηλαδή και ο υποψήφιος συνταξιούχος αλλά και ο εισηγητής του e-ΕΦΚΑ, οι οποίοι μπορούν να δουν και να κατεβάσουν όλα τα έγγραφα και από τις δύο (2) ως άνω ομάδες εγγράφων. Οι χρήστες μπορούν να επισυνάψουν ένα ή περισσότερα έγγραφα. Δεν υπάρχει περιορισμός στον συνολικό αριθμό των αρχείων που μπορούν να επισυναφθούν.

Στην περιοχή «Επικοινωνία» της πλατφόρμας αρχειοθετούνται όλα τα μηνύματα και τα έγγραφα που ανταλλάχθηκαν. Δίνεται η επιλογή να ανακτηθούν τα έγγραφα που έχουν στείλει και οι δύο πλευρές.

Με τη νέα ψηφιακή υπηρεσία το «hard copy» που ήταν συνώνυμο της καθυστέρησης και της γραφειοκρατίας αποτελεί παρελθόν. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι συνταξιούχοι δεν θα περιμένουν 4-6 μήνες για ανταλλαγή αλληλογραφίας.

Ο Χατζηδάκης

Ο Υπουργός Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης έχει τονίσει για την ψηφιακή υπηρεσία: «είναι μια ακόμα καινοτομία για τον ΕΦΚΑ που οδηγεί σε οικονομία χρόνου, καλύτερη εξυπηρέτηση και γρηγορότερη απονομή συντάξεων. Ο πολίτης γλιτώνει ουρές, καθυστερήσεις, ακόμα και ραντεβού, ενώ θα έχει απέναντι του έναν ΕΦΚΑ, ο οποίος λόγω της ηλεκτρονικής καταγραφής των στοιχείων, θα είναι πραγματικά και αδιαμφισβήτητα υπόλογος απέναντι του για όποια αδικαιολόγητη καθυστέρηση. Και ο υπάλληλος θα ησυχάσει σε σημαντικό βαθμό από τις αποθήκες, τους φοριαμούς και το διοικητικό χάος μέσα στο οποίο λειτουργούσε για δεκαετίες».

Η προσπάθεια για τον οργανωτικό και ψηφιακό μετασχηματισμό του e-ΕΦΚΑ είναι συνεχής. Εντός του 2022, στον ΕΦΚΑ υλοποιούνται νέες, ή επεκτείνονται υφιστάμενες δράσεις, οι οποίες ενισχύουν περαιτέρω το ψηφιακό προφίλ του Φορέα και αναβαθμίζουν το επίπεδο εξυπηρέτησης των πολιτών.

spot_img
spot_img