30.6 C
Athens
Σάββατο, 27 Ιουλίου, 2024
ΑρχικήΣΥΝΤΑΞΕΙΣ«Πρόσω ολοταχώς» για τις συντάξεις του ΝΑΤ
spot_img

«Πρόσω ολοταχώς» για τις συντάξεις του ΝΑΤ

-

«Ούριος άνεμος» στα πανιά των απόμαχων ναυτικών που έπειτα από χρόνια σκληρού ασφαλιστικού βίου με τρικυμίες και αλμύρα πιάνουν «ασφαλιστικό λιμάνι» απολαμβάνοντας τους κόπους μιας ζωής σε λιγότερο από  90 ημέρες. Αυτό είναι πλέον το μεγαλύτερο  χρονικό διάστημα για να αποδοθεί η σύνταξη του ΝΑΤ στους ασφαλισμένους που υποβάλλουν τώρα συνταξιοδοτικό αίτημα.

Δεν ήταν λίγες οι φορές που οι άνθρωποι που δάμασαν τα κύματα έρχονταν σε αδιέξοδο και αδυνατούσαν να αντιμετωπίσουν τη γραφειοκρατική πραγματικότητα και τις στοίβες των συνταξιοδοτικών φακέλων που κυριολεκτικά «έπνιγαν» τους εργαζόμενους στο Ταμείο. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι  τον Φεβρουάριο του 2021 εκκρεμείς οι κύριες συντάξεις ανέρχονταν σε 3.100, Επιπλέον, οι εργαζόμενοι στο ΝΑΤ έχουν καταφέρει να εκδίδουν νέες συντάξεις εντός των 90 ημερών, χωρίς αυτές δηλαδή να καθίστανται ληξιπρόθεσμες.

Ο «από μηχανής» Θεός που σήμερα έφερε το θαύμα -με το ΝΑΤ να έχει μόλις 12 ληξιπρόθεσμες κύριες συντάξεις προς εκκαθάριση-σχετίζεται με ένα πλέγμα νομοθετικών πρωτοβουλιών και σωστής οργάνωσης και έχουν ως εξής:

  • Απλοποίηση, μέσω νομοθετικών πρωτοβουλιών, της διαδικασίας απονομής για επιμέρους κατηγορίες ασφαλισμένων όπου οι συντάξεις τους εκκρεμούσαν για χρόνια. Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα με τις 444 χήρες ναυτικών όπου περίμεναν- κάποιες από αυτές ακόμη και 6 χρόνια- την οριστική τους σύνταξη. Το πρόβλημα λύθηκε οριστικά.
  • Αναδιάταξη του ανθρώπινου δυναμικού και καλύτερος καταμερισμός εργασιών μεταξύ των υπαλλήλων. Συγκεκριμένα, ενισχύθηκαν με επιπλέον άτομα τα τμήματα απονομών συντάξεων, απασχολήθηκαν 20 άτομα μέσω επιδοτούμενης εργασίας από το πρόγραμμα του ΟΑΕΔ 55-67, οι οποίοι προσελήφθησαν με συγκεκριμένες απαιτήσεις προϋπηρεσίας-εμπειρίας, ενώ συγκροτήθηκε εσωτερικό helpdesk από 12 υπαλλήλους του ΝΑΤ ώστε να βοηθούν σε εργασίες διεκπεραίωσης, τηλεφωνικής επικοινωνίας με ασφαλισμένους, ακόμα και λήψης δικαιολογητικών από την πόρτα του σπιτιού τους.
  • Σημαντική ανανέωση του μηχανογραφικού εξοπλισμού και του λογισμικού. Αντικαταστάθηκε άμεσα το 35% του εξοπλισμού και των απαρχαιωμένων λογισμικών (Windows 98), και το 50% αναβαθμίστηκε. Το υπόλοιπο 15% είναι οκταετίας οπότε κρίθηκε επαρκές.
  • Εντοπισμός με επιτόπια έρευνα των «προβληματικών» φακέλων και ανάλυση διαδικασιών και τρόπων επίλυσης των προβλημάτων. Ταυτόχρονα καταργήθηκαν έλεγχοι που δεν είχαν ουσιαστικό αντίκτυπο ενώ ακολουθήθηκε διαδικασία ελέγχου ταυτόχρονη της επεξεργασίας φακέλου.
  • Ανάπτυξη ενός «mini Πύργος Ελέγχου» εντός του ΝΑΤ για την παρακολούθηση, σε συνεχή ροή, της παραγωγικότητας ανά διεύθυνση, τμήμα και υπάλληλο.
  • Υλοποίηση έργων διασύνδεσης του ΝΑΤ με άλλους φορείς του Δημοσίου. Το ΝΑΤ έχει δώσει δυνατότητα πρόσβασης σε όλους τους συναρμόδιους φορείς. Θεαματική είναι η επιτάχυνση που επέφερε η διασύνδεση με την Υπηρεσία Ναυτικού Μητρώου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
  • Θεσμοθέτηση για πρώτη φορά πριμ παραγωγικότητας για τους αποδοτικούς υπαλλήλους. Συμμετείχαν σε αυτό, έπειτα από δική τους αίτηση, τα 2/3 των υπαλλήλων.

Το ΝΑΤ πλέον έχει ρίξει όλο το βάρος του στην οριστική εξάλειψη και του στοκ των εκκρεμών επικουρικών που σήμερα ανέρχονται σε 831 αλλά και των εφάπαξ που σήμερα ανέρχονται σε 345. Σύμφωνα με την πορεία διεκπεραίωσης του συνόλου των εκκρεμοτήτων ο στόχος που έχει τεθεί για το τέλος του Σεπτεμβρίου εμφανίζεται όχι απλά προσεγγίσιμος αλλά πέρα για πέρα εφικτός.

spot_img
spot_img