21.9 C
Athens
Παρασκευή, 14 Μαρτίου, 2025
ΑρχικήΑΡΘΡΑΠροδιαγεγραμμένη η μοίρα αυτών 57 ανθρώπων στα Τέμπη
spot_img

Προδιαγεγραμμένη η μοίρα αυτών 57 ανθρώπων στα Τέμπη

Αρκεί κάποιος να διαβάσει την ανανεωμένη σύμβαση του ελληνικού δημοσίου με την Hellenic Train για να καταλάβει ότι κάτι σάπιο υπάρχει στο βασίλειο της Δανιμαρκίας

-

Του Μιχάλη Κωτσάκου
Σε ένα από τα παλιότερα διαφημιστικά σποτ του καφέ Bravo ακουγόταν στο ραδιόφωνο η ατάκα «κάθε γουλιά και μπράβο». Κάπως έτσι μπορεί κάποιος να περιγράψει με μία ατάκα το πόσο δυσκολεύει η θέση της κυβέρνησης για την τραγωδία των Τεμπών.
Και όσο και εάν ο επικοινωνιακός μηχανισμός της κυβέρνησης ασχολείται μόνο με ένα μέρος του πορίσματος του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ), τόσο προκαλεί περισσότερα νεύρα στους εκατομμύρια πολίτες που κατέκλυσαν τις πλατείες σε όλες τις πόλεις της χώρας. Όποιος μετείχε στις εκδηλώσεις για τα Κούλουμα σε όλη τη χώρα μπορούσε να το καταλάβει. Οι συζητήσεις ήταν για τα δύο πράγματα. Το ένα ήταν η τραγωδία των Τεμπών και τα μεγαλειώδη συλλαλητήρια της Παρασκευής 28 Φεβρουαρίου και το άλλο η ακρίβεια. Οι ειδικοί στο πόρισμα ανέφεραν ότι από τα όσα τους έγιναν γνωστά (προφανώς από τους κυβερνητικούς αξιωματούχους) δεν υπήρχε κεντρική εντολή για μπάζωμα του χώρου. Όμως την ίδια ώρα το έκριναν εγκληματικό ως πράξη τονίζοντας πως έπρεπε να υπάρξει «ιεροποίηση του χώρου».
Η σύμβαση «717»
Η αλήθεια είναι ότι την ίδια ώρα το πόρισμα, πέρα όμως από το ανθρώπινο λάθος, την πρώτη άμεση αιτία, το οποίο θα μπορούσαμε να πούμε ότι ως ένα βαθμό «δικαιολογείται» από το πόρισμα, λόγω των συνθηκών εργασίας, της έλλειψης εκπαίδευσης και άλλων παραγόντων, κορυφαία αναδεικνύεται η ευθύνη του ΟΣΕ, το όνομα του οποίου αναφέρεται αμέτρητες φορές στο κείμενο. Επίσης το πόρισμα αναδεικνύει τις κυβερνητικές ευθύνες για την μη ολοκλήρωση της σύμβασης «717» δηλαδή το σύστημα τηλεδιοίκησης. Μία σύμβαση, η οποία πληρώθηκε από την Κομισιόν και στο επόμενο διάστημα να είστε σίγουροι πως θα σκάσει μύτη η απόφαση να επιστρέψουμε αυτά τα 55 εκατ. ευρώ, που τα ξοδέψαμε, δίχως να έχει ολοκληρωθεί ακόμη η σύμβαση, που υπογράφτηκε το 2014 κι έπρεπε να ολοκληρωθεί το 2016 και ήδη έχουν φτάσει το 2025. Μιλάμε για την απόλυτη ξευτίλα.
Όμως πλέον τα πράγματα για την κυβέρνηση γίνονται χειρότερα, καθώς δικογραφία που έφτασε στην Βουλή αναφέρει ότι τα 640.000 ευρώ για το μπάζωμα εκταμιεύτηκαν από το υπουργείο Ανάπτυξης και προέρχονταν από το Ταμείο Ανάκαμψης. Η δε απόφαση φέρει την υπογραφή του αναπληρωτή υπουργού Νίκου Παπαθανάση και του υφυπουργού Γιάννη Τσακίρη. Άρα ο Άδωνις Γεωργιάδης γνώριζε κάτι, ή όλα έγιναν με εντολή του Επιτελικού κράτους; Και βέβαια μόνο το γεγονός ότι τα χρήματα εκταμιεύθηκαν από το υπουργείο Ανάπτυξης και όχι από το αρμόδιο υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, ή έστω από το Εσωτερικών, αφού δόθηκαν στην Περιφέρεια Θεσσαλίας (επί ημερών Κώστα Αγοραστού), προκαλεί πολλά ερωτηματικά. Και φυσικά τροφοδοτεί την καχυποψία. Όχι των ψεκασμένων, όπως υποστηρίζουν διάφοροι κυβερνητικοί κύκλοι. Αλλά των απλών ανθρώπων που βλέπουν να μαζεύονται πολλές περίεργες συμπτώσεις. Και δικαιολογημένα εξακολουθούν να διατηρούν αμφιβολίες ότι η κυβέρνηση δεν θέλει να συγκαλύψει κάτι από μία τραγωδία που θα αποτελέσει στίγμα για την χώρα σε όλο τον κόσμο.
Νέο επικοινωνιακό τρυκ
Κι ενώ, λοιπόν, οι Έλληνες πολίτες μαθαίνουν ότι το κονδύλι για το μπάζωμα του χώρου δόθηκε από το Ταμείο Ανάκαμψης. Διάβασαν και άκουσαν στα δελτία της Καθαρής Δευτέρας διαρροή από κυβερνητικούς κύκλους και φίλια προς το Μαξίμου ΜΜΕ, ότι «ο Κυριάκος Μητσοτάκης είναι τρομερά εκνευρισμένος από την Hellenic Train (δηλαδή το ιταλικό κράτος) και φέρεται αποφασισμένος να της βάλει λουκέτο για να φτιάξει έναν πραγματικό ευρωπαϊκό σιδηρόδρομο».
Πριν ο κ. πρωθυπουργός υλοποιήσει όλες αυτές τις διαρροές, που εγώ προσωπικά δεν τις πιστεύω, είτε επειδή είμαι άπιστος Θωμάς, είτε επειδή από το Μαξίμου αναζητούν τρόπους να ξεφύγουν από την πίεση της κοινωνίας, καλό είναι να δώσει μία άλλη πειστική απάντηση στους πολίτες. Για ποιον λόγο άλλαξε η σύμβαση του ελληνικού δημοσίου- επί υπουργίας Κώστα Καραμανλή στο Μεταφορών και Υποδομών- με την Hellenic Train; Και στη νέα σύμβαση μειώθηκαν οι απαιτήσεις του ελληνικού δημοσίου για επενδύσεις της εταιρείας κατά 500 εκατ. ευρώ την 15ετια. Ταυτόχρονα η εταιρεία αποδέχθηκε να προχωρά στην εξυπηρέτηση του επιβατηγού κοινού και των εμπορευμάτων κάνοντας τα στραβά μάτια στο θέμα της ασφάλειας. Διότι στην αρχική σύμβαση των δύο πλευρών αναφερόταν ότι η εταιρεία έπρεπε να προχωρήσει σε επενδύσεις ύψους άνω των 650 εκατ. με την προϋπόθεση την ολοκλήρωση του έργου της «717», δηλαδή της τηλεδιοίκησης.
Στη νέα σύμβαση παρέμεινε η πληρωμή εκ μέρους του δημοσίου 50 εκατ. ευρώ ετησίως για τα δρομολόγια της λεγόμενης άγονης γραμμής. Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν πως το ελληνικό δημόσιο δεν είναι και τόσο κύριος σε ό,τι αφορά τις υποχρεώσεις του και οφείλει χρήματα για τις άγονες γραμμές από το 2019. Και την ίδια ώρα η εταιρεία δεν έχει προβεί κανένα μέτρο για να εισπράξει τα λεφτά της.
Πολλές οι συμπτώσεις, πολλά τα ερωτηματικά, πολλά απίθανα πράγματα μαζεμένα. Και πολύ λογικά μεγεθύνεται το κλίμα καχυποψίας. Οπότε κι εγώ προσωπικά δεν πιστεύω ότι υπάρχει μία πιθανότητα η ελληνική κυβέρνηση να πάει κόντρα στο Ιταλικό δημόσιο, δηλαδή κόντρα στην Μελόνι. Όταν την ίδια ώρα οι Ιταλοί, το έχουν αποδείξει πολλάκις στο παρελθόν, ότι για να υποστηρίξουν τα συμφέροντα τους είναι ικανοί για να σε πιέσουν να φτάσουν μέχρι το να συμμαχήσουν με τον Ερντογάν και την Τουρκία, παρά το γεγονός ότι είναι εταίροι με την Ελλάδα στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Όλα τα παραπάνω αποδεικνύουν για ποιον λόγο οι εκατομμύρια Έλληνες, όπως δηλώνουν σε όλες τις δημοσκοπήσεις δεν έχουν καμία εμπιστοσύνη στην δικαιοσύνη. Διότι υπάρχουν τόσα ερωτηματικά και η δικαιοσύνη κινείται σε ρυθμούς χελώνας και κάποια θέματα τα θεωρεί ήσσονος σημασίας. Διότι με βάση την ανανεωμένη σύμβαση του ελληνικού δημοσίου με την Hellenic Train είχε προδιαγραφεί η μοίρα αυτών των άτυχων 57 ανθρώπων. Και εάν δεν ήταν αυτοί θα ήταν κάποιοι άλλοι. Κάτι που προφανώς δεν ενδιέφερε ούτε την εταιρεία, αλλά το χειρότερο ούτε την κυβέρνηση.
Και βέβαια η σύμβαση δεν υπογράφθηκε με απόφαση του Καραμανλή. Το Επιτελικό Κράτος λαμβάνει αυτές τις αποφάσεις και οι υπουργοί ακολουθούν κατά γράμμα τις εντολές του. Και το Επιτελικό Κράτος είναι εγκατεστημένο στο Μαξίμου. Εκεί όπου κατοικοεδρεύει ο νυν πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
Στην πρώτη πράξη του, ο Ουίλιαμ Σαίξπηρ βάζει στο στόμα του αξιωματικού Μάρκελλου τον περιβόητη φράση «Υπάρχει κάτι σάπιο στο βασίλειο της Δανιμαρκίας», αναφερόμενος στην απάτη, στη διαφθορά και στο κακό. Και αυτή την φράση την επανέλαβαν οι εκατομμύρια πολίτες την προηγούμενη Παρασκευή…

spot_img
spot_img