30.6 C
Athens
Σάββατο, 27 Ιουλίου, 2024
ΑρχικήΕΛΛΑΔΑΟι Έλληνες ξεκίνησαν τις περικοπές για να βγάλουν το μήνα
spot_img

Οι Έλληνες ξεκίνησαν τις περικοπές για να βγάλουν το μήνα

-

Τα τελευταία δύο χρόνια, τέτοια εποχή, καταναλωτές, έμποροι και επαγγελματίες, ανέμεναν την άρση των περιοριστικών μέτρων, ευελπιστώντας ότι η ζωή τους θα επιστρέψει στα προ covid επίπεδα. Φέτος που το Πάσχα θα εορταστεί με μεγαλύτερη ελευθερία, τόσο οι καταναλωτές, όσο και οι έμποροι βρίσκονται μπροστά σε νέα δεδομένα, λόγω της ακρίβειας.

Σύμφωνα με εταιρείες μέτρησης της κατανάλωσης από τη γνωστή εταιρεία Nielsen IQ, οι καταναλωτές ήδη έχουν ξεκινήσει τις περικοπές. Αυτό αφορά  και στην διασκέδαση, αλλά και στην περικοπή στην αγορά προϊόντων, καθώς η πλειοψηφία θεωρεί ότι όλο το 2022 θα είναι εξαιρετικά δύσκολο. Και από τη στιγμή που το διαθέσιμο εισόδημα περιορίζεται, τότε οι κλάδοι που θα πληγούν είναι η διασκέδαση, η εστίαση, τα ταξίδια, η ένδυση και η υπόδηση, όπως και οι αγορές ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών προϊόντων.

Στον αντίποδα αυξημένες, λόγω και της ακρίβειας, αναμένεται να είναι οι δαπάνες για την εξυπηρέτηση πάγιων εξόδων όπως είναι οι λογαριασμοί κοινής ωφέλειας, τα έξοδα για δάνεια, ενοίκια, βενζίνη, η διασκέδαση στο σπίτι και οι δαπάνες για είδη διατροφής. Την ίδια στιγμή το 32% των Ελλήνων, έναντι 23% του παγκόσμιου μέσου όρου, δηλώνει ότι έχει υποστεί οικονομικές απώλειες κατά την πανδημία και δεν έχει επανέλθει. Οπότε μάλλον λογικό ακούγεται ότι το 27% των συμπατριωτών μας, έναντι 30% του παγκόσμιου μέσου όρου σκοπεύει να αλλάξει τις καταναλωτικές του συνήθειες. Το 45% αναφέρει ότι θα επαναξιολογήσει τις προτεραιότητες του, ενώ το 15% θα διατηρήσει αμετάβλητη την καταναλωτική του συμπεριφορά.

Μάλιστα το Ινστιτούτο Μικρών Επιχειρήσεων της ΓΣΕΒΕΕ σημαντικός αριθμός νοικοκυριών ζει σε καθεστώς οικονομικής επισφάλειας. Μάλιστα στην ίδια έρευνα τονίζεται πως το μηνιαίο εισόδημα για περισσότερα από 4 στα 10 νοικοκυριά δεν επαρκεί για όλο τον μήνα, αλλά για 19 ημέρες (μεσοσταθμικά).

Ως αποτέλεσμα των παραπάνω, η πτώση πωλήσεων για καφέ, εστιατόρια και άλλες επιχειρήσεις εστίασης φτάνει και το 80% κάποιες ημέρες της εβδομάδας, ενώ και τα Σαββατοκύριακα η ζήτηση απέχει μακράν από την εποχή της κανονικότητας. 

spot_img
spot_img