14.9 C
Athens
Τρίτη, 27 Φεβρουαρίου, 2024
ΑρχικήΚΕΝΤΡΙΚΗ3Νέα πτώση στα προϊόντα του «Καλαθιού του Νοικοκυριού»
spot_img

Νέα πτώση στα προϊόντα του «Καλαθιού του Νοικοκυριού»

-

Στο 93,83% των προϊόντων που περιλαμβάνονται στο «Καλάθι του Νοικοκυριού», οι τιμές μειώνονται ή διατηρούνται σταθερές την 27η εβδομάδα εφαρμογής του (3/5/2023 -9/52023), ενώ η μεσοσταθμική αξία του είναι μειωμένη κατά -1,1% συγκριτικά με την προηγούμενη εβδομάδα, όπως δείχνουν τα στοιχεία που δημοσιοποίησε το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων.
Ειδικότερα, από το σύνολο 1.134 προϊόντων στο «Καλάθι του Νοικοκυριού» που είναι απολύτως συγκρίσιμα:
-στα 55, ποσοστό 4,85%, η τιμή μειώθηκε,
-στα 1009, ποσοστό 88,98%, η τιμή παρέμεινε σταθερή
-και σε 70, ποσοστό 6,17%, η τιμή αυξήθηκε.
Την ίδια ώρα σύμφωνα με καταναλωτική έρευνα αυξάνεται το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σε μία προσπάθεια των νοικοκυριών να αντιμετωπίσει την ακρίβεια. Είναι σαφές ότι η ελληνική αγορά, η οποία, παραδοσιακά, ήταν πάντα επιφυλακτική απέναντι στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, αποβάλλει, πλέον, τους δισταγμούς και αλλάζει στάση, αναφέρεται στην πρόσφατη η παγκόσμια έρευνα, Future Consumer Index, την οποία πραγματοποίησε η ΕΥ.
Το ποσοστό όσων δηλώνουν ότι αγοράζουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας εκτινάχθηκε από το 15% το 2021, στο 38% το 2023. Στην πρώτη θέση βρίσκονται τα είδη φροντίδας σπιτιού και νοικοκυριού, με πάνω από τους μισούς καταναλωτές (55%) να δηλώνουν πρόθυμοι να αγοράσουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Το ποσοστό αυτό είναι υψηλότερο στις γυναίκες (62%), στις ηλικιακές ομάδες 40-49 (62%) και 50-64 (63%), και στους κατοίκους της Αττικής (60%).
Στη δεύτερη θέση βρίσκονται τα ρούχα, υποδήματα και αξεσουάρ (41%), και ακολουθούν τα είδη προσωπικής φροντίδας (38%) και το φρέσκο (35%) και συσκευασμένο φαγητό (30%). Και στις τρεις αυτές κατηγορίες, πιο πρόθυμοι να εγκαταλείψουν τις επώνυμες μάρκες εμφανίζονται οι νέοι της ηλικιακής ομάδας 18-29.
Μικρότερη προθυμία για αγορά προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας καταγράφεται για τα μη αλκοολούχα ποτά (29%), τα είδη καλλωπισμού και καλλυντικά (27%) και τα είδη τεχνολογίας (22%).

 

spot_img
spot_img
[td_block_5 limit="10" ajax_pagination="infinite" f_ajax_font_family="617" f_header_font_family="617" f_more_font_family="617" m3f_title_font_family="617" m3f_cat_font_family="617" m3f_meta_font_family="617" m3f_title_font_weight="700"]
spot_img
[td_block_5 limit="10" f_header_font_transform="uppercase" ajax_pagination="load_more" sort="" category_id="" tdc_css="eyJhbGwiOnsibWFyZ2luLXRvcCI6IjMwIiwiZGlzcGxheSI6IiJ9fQ==" show_excerpt="none" art_title_pos="bottom" show_cat="none" show_author="none" show_btn="none" f_header_font_family="617" f_ajax_font_family="617" f_more_font_family="617" m3f_title_font_family="617" m3f_cat_font_family="617" m3f_meta_font_family="617" m3f_title_font_weight="700"]