Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να κινήσει διαδικασία αποστέλλοντας προειδοποιητική επιστολή στην Ελλάδα επειδή δεν ευθυγραμμίστηκε με τις απαιτήσεις της νομοθεσίας της ΕΕ για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων.
Η οδηγία καλύπτει τις απαιτήσεις ασφάλειας στο σιδηροδρομικό σύστημα στο σύνολό του. Στην Ελλάδα, η Επιτροπή θεωρεί ότι υπάρχουν μακροχρόνιες ελλείψεις στην εφαρμογή της οδηγίας από την έναρξη ισχύος της. Οι ελλείψεις είναι συστημικές και επίσης προέρχονται από την έλλειψη κουλτούρας ασφάλειας στους εμπλεκόμενους οργανισμούς.
Η Επιτροπή σημειώνει ότι μετά την έκθεση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων για την κατάσταση εφαρμογής της ενωσιακής νομοθεσίας για τους σιδηροδρόμους στην Ελλάδα, η ελληνική κυβέρνηση ενέκρινε σχέδιο δράσης, κατόπιν διαβουλεύσεων και σε συμφωνία με τις υπηρεσίες της Επιτροπής.
Προθεσμία δύο μηνών
Όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση, το Σχέδιο Δράσης προσφέρει τη βάση για την αντιμετώπιση των ελλείψεων, και υπάρχει καλή πρόοδος στην εφαρμογή του, με την Ελλάδα να υποβάλλει ανά έκθεση ανά διμήνου στην Επιτροπή για την πρόοδο που έχει σημειωθεί.
Ωστόσο, εξακολουθούν να υπάρχουν ελλείψεις στην εφαρμογή της οδηγίας. Ως εκ τούτου, η Επιτροπή αποστέλλει προειδοποιητική επιστολή στην Ελλάδα, η οποία έχει πλέον δύο μήνες για να απαντήσει επισήμως και να αντιμετωπίσει τις ελλείψεις που έθεσε η Επιτροπή. Εάν δεν υπάρξει ικανοποιητική απάντηση, η Επιτροπή μπορεί να αποφασίσει να εκδώσει αιτιολογημένη γνώμη.
Για τα διόδια
Επίσης, η Κομισιόν καλεί την χώρα μας, τη Βουλγαρία, την Ισπανία, την Ιταλία, το Λουξεμβούργο, τη Μάλτα, την Πολωνία και την Πορτογαλία να μεταφέρουν πλήρως τους κανόνες της Ε.Ε. σχετικά με τα διόδια για τη χρήση οδικών υποδομών. Η σχετική οδηγία για την θεσπίζει κοινούς κανόνες για την επιβολή τελών, που βασίζονται στην απόσταση και χρονικών τελών χρήσης επιτρέποντας στα κράτη μέλη να ανακτούν το κόστος των υποδομών (κατασκευή, λειτουργία, συντήρηση).
Η τροποποιητική οδηγία (ΕΕ) 2022/362 περιλαμβάνει πλέον τα επιβατικά αυτοκίνητα, τα λεωφορεία και τα πούλμαν και τα μικρά βαρέα οχήματα. Η αναθεωρημένη οδηγία απαιτεί επίσης από τις χώρες να συμπεριλάβουν το περιβαλλοντικό κόστος της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στα συστήματα χρέωσης για τον καθορισμό των τελών με βάση τις εκπομπές CO2 ενός οχήματος, με στόχο τη μείωση των εκπομπών και την ενθάρρυνση καθαρότερων βαρέων οχημάτων. Η προθεσμία για τη μεταφορά της οδηγίας στο εθνικό δίκαιο ήταν η 25η Μαρτίου 2024. Όμως, τα οκτώ κράτη μέλη δεν έχουν κοινοποιήσει μέτρα μεταφοράς στο εθνικό δίκαιο.
![7 f2 (k2)](https://60plus.gr/wp-content/uploads/2024/12/7-f2-k2-696x435.jpg)