25.6 C
Athens
Σάββατο, 27 Ιουλίου, 2024
Αρχική60+ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣΦουλ για ρεκόρ εισόδων από τον τουρισμό
spot_img

Φουλ για ρεκόρ εισόδων από τον τουρισμό

-

Οι προκρατήσεις έχουν φέρει χαμόγελα στους επιχειρηματίες του χώρου, οι οποίοι αισιοδοξούν για μίας καταπληκτική σεζόν

Επισήμως η φετινή τουριστική περίοδος ξεκινά στις 11 Μαρτίου (με πτήση της Delta Airlines από τη Νέα Υόρκη προς την Αθήνα), όμως οι πρώτες εκτιμήσεις για τα έσοδα του 2023 από τον τουρισμό έχουν ξεκινήσει να διατυπώνονται. Οι επιχειρηματίες του χώρου προσδοκούν αυτή τη χρονιά να πετύχουν- στο σκέλος των εσόδων- αυτό που δεν πέτυχαν πέρσι, δηλαδή να ξεπεράσουν τον πήχη του 2019 (χρονιά ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό με έσοδα στα 18,2 δισ. ευρώ).
Μια πρώτη πρόβλεψη έκανε μέσω του προσωπικού λογαριασμού στο Twitter ο πρώην πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων Ανδρέας Ανδρεάδης, ανεβάζοντας το στόχο των εσόδων στα 20 δισ. «Ένα χρόνο μετά την εισβολή της Ρωσίας και με βάση μεγάλο δείγμα προκρατήσεων και προγραμματισμού αεροπορικών θέσεων, εκτιμώ (πλην απροόπτου) τουριστικά έσοδα πάνω από 20 δισ. έναντι 18 δισ. το 2022. Η επαναφορά Ασίας, Ν. Αμερικής, Αυστραλίας και το πρώτο τρίμηνο θα συμβάλουν στο αποτέλεσμα» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ανεβαίνουν οι προκρατήσεις
Αλλά και παράγοντες του ξενοδοχειακού χώρου εμφανίζονται ιδιαίτερα αισιόδοξοι για τη φετινή πορεία των τουριστικών μεγεθών, επικαλούμενοι τον υψηλό ρυθμό προκρατήσεων ήδη από τις πρώτες εβδομάδες της σεζόν, αλλά και την υψηλή ζήτηση που καταγράφουν και οι βραχυχρόνιες μισθώσεις. Ήδη τον Ιανουάριο και το Φεβρουάριο, η άνοδος στις προκρατήσεις από το εξωτερικό, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, φτάνει το 15-20% σε σύγκριση με την περσινή χρονιά. Παρόλα αυτά δεν κρύβουν και τις δυσκολίες της χρονιάς, κυρίως σε ότι έχει να κάνει με την αγοραστική δύναμη δύο βασικών για τον ελληνικό τουρισμό αγορών, της Γερμανίας και του Ηνωμένου Βασιλείου. Η μεγάλη τουριστική έκθεση ITB που διοργανώνεται την επόμενη εβδομάδα στο Βερολίνο θα ξεκαθαρίσει σε μεγάλο βαθμό την εικόνα των φετινών κρατήσεων και της δυναμικής των προορισμών.
Περισσότεροι Βρετανοί τουρίστες
Στη θεαματική τουριστική ανάκαμψη της Ελλάδας αναφέρθηκε ο βρετανικός Guardian, σημειώνοντας ότι το 2022 η ταξιδιωτική κίνηση από το Ηνωμένο Βασίλειο κατέγραψε ρεκόρ, ενώ το 2023 η παρουσία των Βρετανών στη χώρα μας αναμένεται ακόμα πιο ισχυρή. Όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα, την περασμένη σεζόν για πρώτη φορά οι Βρετανοί που επισκέφθηκαν την Ελλάδα ήταν περισσότεροι από τους Γερμανούς- που βρίσκονταν για δεκαετίες στην πρώτη θέση- ενώ η τουριστική ανάκαμψη της χώρας βοήθησε να αναπτυχθεί η ελληνική οικονομία μετά την πανδημία κατά 5,6%.
K2
Ανακάμπτει το λιανεμπόριο, αναμένονται μεγαλύτεροι τζίροι
Σημάδια σταδιακής επανάκαμψης εμφανίζει το τελευταίο χρονικό διάστημα το εγχώριο λιανεμπόριο, κάτι που προκύπτει και από την εκτεταμένη έρευνα που πραγματοποιεί ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών σε συνεργασία με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Την ίδια στιγμή αυτό που φαίνεται είναι ότι σταδιακά επιστρέφει και η αισιοδοξία στην αγορά για μία σημαντική μερίδα επιχειρήσεων, όπου από αυτές που συμμετείχαν στην έρευνα οι 6 στις 10 δραστηριοποιούνται στον κλάδο ένδυσης και υπόδησης και επίσης 6 στις 10 έχουν έδρα στα όρια του δήμου Αθηναίων. Το σημαντικότερο ίσως εύρημα που καταγράφεται, είναι η ανησυχία για την πολιτική σταθερότητα, την οποία το μεγαλύτερο μέρος των επιχειρηματιών θεωρεί ως βασικό παράγοντα εύρυθμης λειτουργίας και συνδέεται άμεσα με τις επικείμενες εκλογές, σε αντίθεση με το κόστος ενέργειας που ίσως αποτελούσε μέχρι πριν από λίγο διάστημα τον βασικότερο παράγοντα ανησυχίας.
Η φετινή αποτύπωση της έρευνας του Εμπορικού Συλλόγου, δείχνει αφενός ότι στη διάρκεια των φετινών εκπτώσεων που ξεκίνησαν στις 9 Ιανουαρίου και ολοκληρώθηκαν στις 28 Φεβρουαρίου το 48,2% των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα είχαν καλύτερο τζίρο από τις αντίστοιχες εκπτώσεις του 2022. Θα πρέπει ωστόσο να σημειωθεί ότι ο περσινός Ιανουάριος ήταν ένας μήνας ο οποίος επηρεάστηκε έντονα από την κακοκαιρία που έπληξε την Αττική, επομένως είναι αναμενόμενο το ότι η φετινή εκπτωτική περίοδος παρουσίασε θετικότερα σημάδια σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Ταυτόχρονα, τον ίδιο τζίρο με τις περσινές εκπτώσεις είχε το 20,3% των ερωτηθέντων και χειρότερο τζίρο το 31,4% των ερωτηθέντων.
H έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 350 επιχειρήσεις και καταστήματα της Αθήνας και των περιφερειακών αγορών στο πλαίσιο της συμφωνίας συνεργασίας του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών και του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και τέθηκε υπό την αιγίδα του ΟΠΑ με την επιστημονική επιμέλεια του καθηγητή Γ. Μπάλτα, Διευθυντή του Ερευνητικού Εργαστηρίου Μάρκετινγκ.

spot_img
spot_img