26.1 C
Athens
Σάββατο, 27 Ιουλίου, 2024
ΑρχικήΑΡΘΡΑΕτοιμάζει σχέδιο αποζημιώσεων η κυβέρνηση
spot_img

Ετοιμάζει σχέδιο αποζημιώσεων η κυβέρνηση

-

Δεν θα ισχύσει η εξαίρεση για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ (Hellenic Train), όπως ανέφερε υπουργική απόφαση του Δεκεμβρίου του 2019
Εντός των ημερών αναμένεται να ανακοινωθεί από το υπουργείο Οικονομικών το πλαίσιο αποζημιώσεων από το κράτος προς τις οικογένειες των θυμάτων, αλλά και όσους έζησαν την φρίκη από την σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών στα Τέμπη.
Μετά το αλαλούμ με τις εξαιρέσεις ως προς τις αποζημιώσεις, αλλά και τις αγωγές εκ μέρους των δικηγόρων των οικογενειών των θυμάτων, η κυβέρνηση θα καταρτίσει ένα αναλυτικό σχέδιο αποζημιώσεων, όπως έχει δεσμευθεί ο πρωθυπουργός από την πρώτη στιγμή που επισκέφθηκε τον τόπο της τραγωδίας, το πρωί της Τετάρτης 8 Μαρτίου. Ας μην λησμονούμε ότι με απόφαση του πρώην υφυπουργού Μεταφορών Γιάννη Κεφαλογιάννη την 27η Δεκεμβρίου του 2019 είχε εξαιρεθεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τυχόν αποζημιώσεις μέχρι 2024.
Οπότε τώρα θα καταρτιστεί ένα ξεκάθαρο σχέδιο. Ήδη μετά το σάλο η Hellenic Train ενημέρωσε πως δεν ενεργοποιεί την εξαίρεση για καταβολή αποζημιώσεων με βάση την υπουργική απόφαση του 2019.
Ο Χατζηδάκης
Στο μεταξύ την ανάγκη να υπάρξει κάθαρση σε όλα τα επίπεδα και παραδοχή των ευθυνών όλων, χωρίς υποσημειώσεις στην τραγωδία στα Τέμπη υπογράμμισε ο υπουργός Εργασίας Κωστής Χατζηδάκης.
«Δεν μπορούν να μείνουν σκιές, πρέπει όλα να διερευνηθούν» τόνισε ο κ. Χατζηδάκης, προσθέτοντας ότι πρέπει να υπάρξει τιμωρία των υπευθύνων όποιοι και αν είναι. «Δεν πρέπει να διστάσουμε στο να γίνουν απολύσεις» ανέφερε χαρακτηριστικά. Αναφερόμενος στην περίοδο που ήταν αρμόδιος για τον ΟΣΕ υπενθύμισε ότι τον Σεπτέμβριο του 2008 έγιναν τα εγκαίνια στο κομμάτι Θεσσαλονίκη -Λάρισα με ηλεκτροκίνηση και τηλεδιοίκηση. Επεσήμανε ότι το 2012 η τηλεδιοίκηση σε μεγάλο μέρος της είχε καταστραφεί γιατί γίνονταν βανδαλισμοί και η κυβέρνηση απευθύνθηκε στην Κομισιόν, και μετά από διαπραγματεύσεις η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δέχθηκε να το χρηματοδοτήσει ξανά τον Ιούνιο του 2013. «Το 2018 έκανα ερώτηση στον κ. Σπίρτζη για την τηλεδιοίκηση, ο ίδιος ανέφερε ότι μέχρι το 2019 θα είχε γίνει αναβάθμιση, ωστόσο δεν έγινε», πρόσθεσε ο κ. Χατζηδάκης.

Σφοδρή επίθεση Κουτσούμπα στον ΣΥΡΙΖΑ για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Σφοδρή επίθεση στην κυβέρνηση αλλά και στον ΣΥΡΙΖΑ που ιδιωτικοποίησε τους ελληνικούς σιδηρόδρομους εξαπέλυσε ο γενικός γραμματέας του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, μιλώντας στην Βουλή για το τραγικό δυστύχημα.
«Να τους χαίρεστε τους επενδυτές σας κύριοι της κυβέρνησης και κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ που τους πουλήσατε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ έναντι 45 εκατ. ευρώ για να τους επιδοτήσετε στη συνέχεια με 50 εκατ. ευρώ το χρόνο για δήθεν άγονες γραμμές. Αλήθεια, η γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη είναι άγονη; Αλήθεια αυτό το σκάνδαλο γιατί δεν σας απασχολεί; Ρητορικό το ερώτημα» ανέφερε ο γ.γ. του ΚΚΕ.

Ο κ. Κουτσούμπας σε άλλη σημείο είπε: «Ορισμένοι μιλάτε λες και έχετε πάθει αμνησία. Το 2009 ήταν η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ που έσπασε τον ΟΣΕ σε κομμάτια για να δώσει τα κερδοφόρα σε επενδυτές και τα ζημιογόνα να τα φορτώσει στις πλάτες του λαού. Αποσυνδέθηκε η διαχείριση των τραίνων από την διαχείριση του σιδηροδρομικού δικτύου. Στην Ισπανία θεωρούν ότι αυτή η αποσύνδεση ήταν η αιτία για ένα αντίστοιχο δυστύχημα που είχαν» και πρόσθεσε «το 2017 η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ παραχώρησε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ έναντι 45 εκατ. ευρώ σε μια χρεοκοπημένη Ιταλική εταιρεία. Το χρέος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ το πέρασε στο κράτος. Το 2019 ολοκληρώθηκε η ιδιωτικοποίηση και όλοι σας μαζί, ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ ψηφίσατε το πακέτο της ΕΕ για την πλήρη απελευθέρωση των σιδηροδρομικών μεταφορών».

Το πλάνο του ΣΥΡΙΖΑ για την πολιτική αντιπαράθεση
Οι συσκέψεις στην Κουμουνδούρου είναι συνεχείς και το Εκτελεστικό Γραφείο του ΣΥΡΙΖΑ έχει δώσει κατεύθυνση όπως το τρίπτυχο της αντιπαράθεσης είναι η τεκμηρίωση, οι χαμηλοί τόνοι και προτάσεις για την επόμενη ημέρα.
Βέβαια στον ΣΥΡΙΖΑ θέλουν να φορτώσουν όλες τις ευθύνες για το δυστύχημα στην κυβέρνηση, καθώς θεωρούν ότι επί ημερών Κυριάκου Μητσοτάκη δεν υπήρχε καμία δικλείδα ασφαλείας από αυτές που υπήρχαν προηγουμένως μέχρι να ολοκληρωθεί το ηλεκτρονικό σύστημα ασφάλειας.
Όπως τονίζουν πηγές της Κουμουνδούρου δεν υποεκτιμούν πως και οι ίδιοι κυβέρνησαν. Πώς ένα μέρος της κριτικής που γίνεται σήμερα από τους πολίτες είναι για όσους έχουν διαχειριστεί το κράτος και άρα τον ΟΣΕ και τις παραλλαγές του. Όμως δίνουν ξεχωριστή έμφαση στις ημέρες της κυβέρνησης Μητσοτάκη απ’ το καλοκαίρι του 2019.
Στο σκανάρισμα της Κουμουνδούρου με μεγάλο ενδιαφέρον βλέπουν και τις διεργασίες στο νεανικό κίνημα αλλά και σε μια εν γένει έκφραση διαμαρτυρίας που σημειώνεται εν Ελλάδι με αφορμή την τραγωδία και θεωρούν πως η επόμενη μέρα θα παράξει νέα πολιτικά γεγονότα και θα ανασυνθέσει το όλο πολιτικό σκηνικό της χώρας.

Η αποπομπή Χαυτούρα και τα μηνύματα που εκπέμπει το ΠΑΣΟΚ

«Είναι θέμα πολιτικού ήθους και νέου υποδείγματος στην πολιτική ζωή του τόπου». Με αυτές τις λέξεις περιγράφουν στο ΠΑΣΟΚ την απόφαση του κόμματος να θέσει εκτός των ψηφοδελτίων του στην Μαγνησία, τον γιατρό Νικόλαο Χαυτούρα, στον απόηχο του πορίσματος της ΕΔΕ που πραγματοποιήθηκε για την χορήγηση αναρρωτικής άδειας στον επιθεωρητή Λάρισας, λίγες ώρες μετά από το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη.
Στην Χαριλάου Τρικούπη, εξάλλου, ξεκαθαρίζουν ότι πρόκειται για μία παρατυπία που δεν σχετίζεται άμεσα με την τραγωδία, ενώ στη σχετική ανακοίνωση του κόμματος, δεν αποφεύγονται οι συγκρίσεις στις συμπεριφορές με τα δύο μεγάλα κόμματα. «Μας προκαλεί αλγεινή εντύπωση η παραμονή στα ψηφοδέλτια της Νέας Δημοκρατίας του πολιτικά υπεύθυνου για την πολύνεκρη τραγωδία Κώστα Καραμανλή, ο οποίος οκτώ μέρες πριν το δυστύχημα διαβεβαίωνε δημόσια στη Βουλή για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων. Την περιφρονητική αυτή στάση απέναντι στους θεσμούς και τη διαφάνεια υιοθέτησε άλλωστε και ο ΣΥΡΙΖΑ διατηρώντας στα ψηφοδέλτιά του τον ομόφωνα καταδικασμένο από το Ειδικό Δικαστήριο, Νίκο Παππά», λένε στο κόμμα του Νίκου Ανδρουλάκη, τροφοδοτώντας την σταθερή τους άποψη ότι βρίσκονται στην απέναντι όχθη από εκείνη στην οποία βρίσκονται Ν.Δ. και ΣΥΡΙΖΑ.

spot_img
spot_img