22.7 C
Athens
Παρασκευή, 23 Μαΐου, 2025
ΑρχικήΑΡΘΡΑΕδώλιο στον ορίζοντα για τον Καραμανλή
spot_img

Εδώλιο στον ορίζοντα για τον Καραμανλή

Από την δικογραφία που έφτασε στην Βουλή προκύπτει ότι γνώριζε για τα προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο, τον είχαν προειδοποιήσει, αλλά δεν έκανε τίποτα

-

Δεδομένη θα πρέπει να θεωρείται η παραπομπή του Κώστα Καραμανλή στο Ειδικό Δικαστήριο μετά την δικογραφία που έφτασε στην Βουλή και είναι 10.000 σελίδες. Στην ίδια δικογραφία αναφέρεται και το όνομα του πρώην υπουργού του ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστου Σπίρτζη, ο οποίος όμως δεν πρόκειται να παραπεμφθεί, καθώς τα αδικήματα του έχουν παραγραφεί.
Με την ανακοίνωση της δικογραφίας είναι βέβαιο ότι πάμε σε Προανακριτική Επιτροπή για τον Κώστα Καραμανλή, ενδεχομένως και για άλλα πολιτικά πρόσωπα. Μένει να δούμε πότε θα κατατεθεί αίτημα και ποιο είναι το αδίκημα που θα καταλογίζεται που είναι και το μεγάλο ζητούμενο. Ήδη το ΠΑΣΟΚ όπως ανακοίνωσε και ο ίδιος ο πρόεδρος του Νίκος Ανδρουλάκης, όπως και ο εκπρόσωπος Τύπου, Κώστας Τσουκαλάς εάν υπάρχουν από την δικογραφία ακόμη και για ενδείξεις η πρόταση του ΠΑΣΟΚ για προανακριτική θα είναι για κακουργηματικές πράξεις.
Η διαφορά στην υπόθεση Τριαντόπουλου με αυτή του Κώστα Καραμανλή, είναι, όπως μας λένε βουλευτές με μεγάλη νομική εμπειρία, πως υπήρχε εισαγγελική διάταξη. Δηλαδή, ο ανακριτής περιέγραφε ένα αδίκημα. Στη δικογραφία για τον Κώστα Καραμανλή, δεν υπάρχει εισαγγελική διάταξη και συνεπώς θα πρέπει τα κόμματα να καταλογίσουν ένα αδίκημα αφού αξιολογήσουν πρώτα όλο το υλικό.
Η κυβέρνηση τηρεί στάση αναμονής και φαίνεται να αφήνει την πρωτοβουλία των κινήσεων στην αντιπολίτευση, ωστόσο δεν ξεκαθαρίζει αν θα πει το «ναι» σε Προανακριτική για κακούργημα, για το οποίο ήδη κάνει λόγο ανεπίσημα η αντιπολίτευση. Από τη Ν.Δ., μαθαίνουμε πως ανοικτό είναι το ενδεχόμενο να καταθέσει τη δική της πρόταση. Ένα επιπλέον ζήτημα είναι αν θα ζητήσει και ο κ. Καραμανλής, όπως και ο κ. Τριαντόπουλος, να ελεγχθεί απευθείας από την Δικαιοσύνη, ο οποίος ωστόσο μέχρι στιγμής δεν έχει ανοίξει τα χαρτιά του.
Από την αντιπολίτευση μόνο το ΠΑΣΟΚ μπορεί να καταθέσει μόνο του αίτημα, καθώς έχει τους 30 βουλευτές που απαιτούνται. Το έκανε στην υπόθεση Τριαντόπουλου και όπως όλα δείχνουν θα ακολουθήσει και αυτή τη φορά τον ίδιο δρόμο. Αλλιώς θα χρειαστούν δύο κόμματα, όπως ο ΣΥΡΙΖΑ με την Νέα Αριστερά που είναι ένα πιθανό σχήμα.
Από την πλευρά του ο ίδιος ο Κώστας Καραμανλής με δήλωση του υποστήριξε πως «είμαι βέβαιος για την αθωότητά μου. Όπως έχω δηλώσει πολλές φορές στο παρελθόν είμαι στη διάθεση των αρχών, ώστε να λάμψει η αλήθεια».
Ήξεραν την κατάσταση
Ακόμα πιο μεγάλο πολιτικό ζήτημα για την κυβέρνηση είναι το ίδιο περιεχόμενο της δικογραφίας. Η κατηγορία στηρίζεται σε δύο σημειώματα από τη Διεύθυνση Σιδηροδρομικών Μεταφορών τον Σεπτέμβριο του 2021 προς τον υπουργό Κώστα Καραμανλή, τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών και το γραφείο του γενικού γραμματέα Μεταφορών. Στο πρώτο έγγραφο με ημερομηνία 10 Σεπτεμβρίου 2021 αναφερόταν μεταξύ άλλων πως «η ελλιπής συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου υποβαθμίζει την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών, αυξάνοντας τις πιθανότητες ατυχημάτων και συμβάντων, οδηγεί σε επιβολή βραδυποριών που αυξάνουν ιδιαίτερα τους χρόνους εκτέλεσης των δρομολογίων, δημιουργεί έκτακτες καθυστερήσεις ταλαιπωρώντας το επιβατικό κοινό και αυξάνει το τελικό κόστος συντήρησης».
Σε δεύτερο έγγραφο που εστάλη δέκα ημέρες αργότερα με την ένδειξη «επείγον» και τους ίδιους παραλήπτες, γινόταν λόγος για την πολύ κακή οικονομική κατάσταση του ΟΣΕ που οφειλόταν στην άρνηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να πληρώσει τέλη υποδομής, επειδή δεν συμφωνούσε με την αύξηση που επέβαλε ο ΟΣΕ το 2020. Επιπλέον, υπογραμμιζόταν ότι «η έλλειψη προσωπικού έχει ως αποτέλεσμα τη μη ασφαλή και εύρυθμη λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου».
Με πιο απλά λόγια, ο Κώστας Αχ. Καραμανλής (και κατά συνέπεια η κυβέρνηση) γνώριζε πολύ καλά όχι μόνο το χάλι των σιδηροδρόμων, αλλά ότι υπήρχε σοβαρός κίνδυνος σιδηροδρομικού δυστυχήματος. Και μάλιστα το γνώριζε από επίσημα έγγραφα των υπηρεσιών του υπουργείου του.
Γνώριζε τα τεράστια προβλήματα στα τρένα και δεν έκανε τίποτα για να διορθωθεί η κατάσταση. Γνώριζε τι συνέβαινε αλλά κούναγε το δάχτυλο στην αντιπολίτευση στη Βουλή όταν έθετε το ζήτημα της ασφάλειας του σιδηρόδρομου. Γνώριζε τι θα μπορούσε να συμβεί και στη συνέχεια εμφανίστηκε έκπληκτος όταν αυτό συνέβη. Η δικογραφία αποτελεί λοιπόν κόλαφο για τον πρώην υπουργό Μεταφορών. Γι’ αυτό ακριβώς, πέρα από το ποινικό περιεχόμενο της, έχει και μια κρίσιμη πολιτική διάσταση.

spot_img
spot_img