11.7 C
Athens
Πέμπτη, 26 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΑΡΘΡΑΘεατρικές περιπτώσεις που αξίζει να παρακολουθήσετε
spot_img

Θεατρικές περιπτώσεις που αξίζει να παρακολουθήσετε

-

«Ο αόρατος επισκέπτης», του Οριόλ Πάουλο
Μια συναρπαστική ιστορία μυστηρίου, είναι ένα έργο που επαναπροσδιορίζει την αφήγηση των ιστοριών μυστηρίου. Αξιοποιεί με δεξιοτεχνία στοιχεία που χρησιμοποιεί η ψυχαναλυτική μαιευτική μέθοδος, για να «ξεκλειδώσει» την κρυμμένη αλήθεια των χαρακτήρων που πρωταγωνιστούν.
Για κάθε έναν από τους πρωταγωνιστές αυτής της συναρπαστικής ιστορίας, «ο αόρατος επισκέπτης» είναι κάτι το διαφορετικό. Για τον Άντριαν, το νεαρό επιχειρηματία που κατηγορείται για το θάνατο της ερωμένης του, είναι ο φόβος.
Για την Λάουρα, τη δολοφονημένη ερωμένη του Άντριαν, είναι οι τύψεις. Για τον Τομάς, τον πατέρα του αγνοούμενοι νεαρού Ντάνιελ, είναι η δικαίωση. Για την Βιρτζίνια, τη δαιμόνια δικηγόρο που καλείται να εξιχνιάσει το μυστήριο, είναι το πάθος για την ανακάλυψη της αλήθειας. Η διαδρομή για την αποκάλυψη του μυστηρίου θυμίζει την πορεία μίας αμφίρροπης μάχης, όπου ο τελικός νικητής ίσως και να βρίσκεται σε δυσμενέστερη θέση από τον ηττημένο. Οι αποκαλύψεις διαδέχονται η μία την άλλη. Η αλήθεια φαίνεται να είναι ολοζώντανη μπροστά στα μάτια μας, αλλά, όσο περνάει η ώρα τόσο περισσότερο μοιάζει να είναι αόρατη… Όταν, όμως, το αόρατο γίνει ορατό, η δικαίωση γίνεται δικαιοσύνη.
Λίγα λόγια για την υπόθεση: Ένας επιτυχημένος νεαρός επιχειρηματίας βρίσκεται κατηγορούμενος για το φόνο
της ερωμένης του. Είναι παγιδευμένος σε μία δίνη από ανομολόγητους φόβους, παρορμητικές αποφάσεις, υποψίες και σκιές, μυστικά και ψέματα. Μία δαιμόνια δικηγόρος καλείται να φωτίσει τις σκοτεινές πτυχές του μυστηρίου. Έχει όμως μόνο δύο ώρες στη διάθεσή της, μαζί του, για να ανακαλύψει τι πραγματικά έχει συμβεί. Ο χρόνος μετράει αντίστροφα και κάθε λεπτό που περνάει μας φέρνει πιο κοντά στην αποκάλυψη της αλήθειας. Ή μήπως όχι;
Η αλήθεια και το ψέμα, μπλέκονται σε έναν σφιχτοδεμένο ιστό που όσο πιο πολύ ξεδιπλώνεται τόσο πιο περίπλοκος γίνεται. Πόση αλήθεια χωράει σε ένα ψέμα; Πόσο ψέμα κρύβει μια αλήθεια;
Συντελεστές:
Μετάφραση – Διασκευή: Λουίζα Μητσάκου.
Σκηνοθεσία: Σοφία Σπυράτου.
Κινηματογράφηση: Νίκος Σούλης.
Σκηνικά: Μανόλης Παντελιδάκης.
Πρωταγωνιστούν: Κάτια Δανδουλάκη, Χρήστος Πλαΐνης, Θανάσης Πατριαρχέας, Μελίνα Λεφαντζή, Ντίνος Σπυρόπουλος, Χλόη Μάντζαρη.
Μουσική: Μιλτιάδης Παπαστάμου
Παραστάσεις: Τετάρτη (19:30)- Πέμπτη (20:00)- Παρασκευή (21:00)- Σάββατο (18:00 & 21:00)- Κυριακή (19.30).
Θέατρο «Κάτια Δανδουλάκη», Αγ. Μελετίου 61, Αθήνα 112 51- Τηλέφωνο: 21 0864 0414.
2.
Η Αλεξάνδρα Ούστα «συναντά» για 2η χρονιά τη «Λεμονιά»-Από 23 Νοεμβρίου στο θέατρο 104
«Νιώθω σα τη λεμονιά. Σαν την λεμονιά την πίσω, που επειδή δεν έκανε λεμόνια την είχατε όλοι σας παρατημένη, χωρίς νερό. Εκεί στην άλλη άκρη του κήπου να παλεύει μόνη της να μη ξεραθεί, έτσι νιώθω.» Η Αλεξάνδρα Ούστα, στην πιο προσωπική παράσταση της πορείας της, συν-σκηνοθετεί με τη Μένη Κωνσταντινίδου και ερμηνεύει το έργο του Γιάννη Κεντρωτά, «Η λεμονιά». Με έμπνευση από τις κασέτες που ηχογραφούσε η μητέρα της, όταν ζούσε στη Σαουδική Αραβία του ‘70,έρχεται στο προσκήνιο μια ιστορία που κινείται ανάμεσα στον μύθο και την πραγματικότητα. Ένα έργο που μιλά για τα ψέματα που λέμε στους άλλους αλλά και στον ίδιο μας τον εαυτό, για την μοναξιά, την καταπίεση και τα ανείπωτα συναισθήματα.
Σε πρώτο πρόσωπο
«Η μητέρα μου έζησε τη δεκαετία του ’70 στη Σαουδική Αραβία ακολουθώντας τον άνδρα της στη δουλειά του, αλλά αντί για γράμματα στην οικογένειά της έγραφε κασέτες. Κασέτες γεμάτες ψέματα για το πόσο ευτυχισμένη ήταν, για το πόσο όμορφα περνούσε στον γάμο της. Σήμερα, 14 χρόνια μετά τον θάνατό της ξανακούω αυτές τις κασέτες προσπαθώντας να ανακαλύψω αν υπάρχει κάποιο θαμμένο μήνυμα στο χρόνο για όσα συνέβησαν εκεί.» Στις κασέτες αυτές ακούμε μια νέα γυναίκα να προσπαθεί να πείσει την οικογένεια – και τον εαυτό της – ότι όλα πάνε καλά, ενώ η ίδια υποφέρει. Εγκλωβισμένη σ’ έναν ρόλο που της έχει επιβληθεί από την κοινωνία, βρίσκεται σ’ έναν τόπο μακρινό και σε ένα πλαίσιο που δεν της επιτρέπει να εκφράσει τα αληθινά της συναισθήματα. Η «Λεμονιά» αντιπροσωπεύει αυτή την προσπάθεια επιβίωσης, αυτό το δέντρο που μαραζώνει όταν δεν το ποτίζει κανείς. Μέσα από την αφήγηση της πρωταγωνίστριας, το έργο προσκαλεί τους θεατές να ανακαλύψουν τις αλήθειες που βρίσκονται πίσω από το προσωπείο της ευτυχίας, ενώ παράλληλα φωτίζει τα κοινωνικά εμπόδια που αντιμετώπιζαν οι γυναίκες εκείνης της εποχής αλλά και το κόστος των επιλογών τους στις επόμενες γενιές.
Συντελεστές:
Συγγραφέας: Γιάννης Κεντρωτάς
Ερμηνεία: Αλεξάνδρα Ούστα
Σκηνοθεσία: Μένη Κωνσταντινίδου – Αλεξάνδρα Ούστα
Παραστάσεις
Από 23 Νοεμβρίου και κάθε Σάββατο στις 18:15 και Κυριακή στις 21:00
Διάρκεια: 75΄
Θέατρο 104, Ευμολπιδών 41, Αθήνα 118 54, τηλ: 210 3455020
Προπώληση: https://t.ly/8Jp45
3.
«Ο επιθεωρητής Ντρέικ & η μαύρη χήρα» του David Tristram για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Η κωμική παράσταση «ο Επιθεωρητής Ντρέικ και η Μαύρη χήρα» του βρετανού συγγραφέα David Tristram παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο Ελληνικό κοινό, σε σκηνοθεσία του Βασίλη Θωμόπουλου.
Ένας φόνος, δεκαέξι ύποπτοι! Με χιούμορ και κωμικές ανατροπές, η παράσταση μας εισάγει σε έναν κόσμο μυστηρίου, όπου ο επιθεωρητής Ντρέικ και ο αρχιφύλακας Πλόντ προσπαθούν να διαλευκάνουν ένα περίπλοκο έγκλημα. Η σκηνοθεσία του Βασίλη Θωμόπουλου αναδεικνύει τον σατιρικό χαρακτήρα του Tristram, μεταφέροντας το κοινό σε μια θεότρελλη ατμόσφαιρα μυστηρίου που προσφέρουν γέλιο και ψυχαγωγία. Πρόκειται για μια μοναδική εμπειρία που συνδυάζει το κλασικό ύφος των αστυνομικών ιστοριών με την κωμική αίσθηση του Tristram, δημιουργώντας μια παράσταση που θα ενθουσιάσει το κοινό όλων των ηλικιών.
Μη χάσετε την ευκαιρία να παρακολουθήσετε την πρώτη Ελληνική εκδοχή του «ο Επιθεωρητής Ντρέικ και η Μαύρη χήρα» και να ζήσετε από κοντά τις περιπέτειες του ιδιόρρυθμου επιθεωρητή Ντρέικ. Το πρόγραμμα για το «Ο Επιθεωρητής Ντρέικ και η Μαύρη χήρα» περιλαμβάνει και μεταμεσονύκτιες παραστάσεις, προσφέροντας στο κοινό μια μοναδική εμπειρία διασκέδασης και μυστηρίου αργά το βράδυ. Σας περιμένουμε για μια αξέχαστη νυχτερινή απόδραση με τον επιθεωρητή Ντρέικ!
Συντελεστές:
Συγγραφέας: Ντέιβιντ Τρίστραμ
Σκηνοθεσία: Βασίλης Θωμόπουλος
Παίζουν: Μάριος Αθανασίου, Βαλέρια Κουρούπη και ο Σπύρος Πούλης
Παραστάσεις:
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 21:15 & 23:30
ΣΑΒΒΑΤΟ 18:15 & 21:15
ΚΥΡΙΑΚΗ 19:00
Διάρκεια : 100 λεπτά ( με διάλειμμα)
Εισιτήρια: more.com https://www.more.com/theater/o-epitheoritis-ntreik-kai-i-mauri-xira/
Θέατρο ART 63: 3ης Σεπτεμβρίου 63 Αθήνα-τηλ. κρατήσεων: 6974845354.
4.
«Ομήρου Ιλιάς | Ραψωδία Γ’ – Τειχοσκοπία»
Ο Γεράσιμος Γεννατάς διαβάζει την τρίτη Ραψωδία της Ιλιάδας, ενσαρκώνοντας τα πολυάριθμα πρόσωπα του ομηρικού έπους και ερμηνεύει, μαζί με την Μάρια Φλωράτου, το ηχητικό τοπίο της αφήγησης.
Η σκηνική ανάγνωση γίνεται ένα ταξίδι φαντασίας στο μακρινό παρελθόν της Τροίας, όπου οι αντίπαλοι στρατοί είναι παραταγμένοι μπροστά στα τείχη, για να παρακολουθήσουν την μονομαχία, ανάμεσα στον Πάρη και τον Μενέλαο. Οι άντρες δίνουν όρκο πως η έκβαση της μάχης, ορίζει και την έκβαση της εκστρατείας. Ο νικητής θα κερδίσει τον πόλεμο και θα πάρει για λάφυρο την Ελένη. Ο Πάρης φαίνεται πως χάνει την μάχη, αλλά γλιτώνει τον θάνατο καθώς διασώζεται με μαγικό τρόπο από την θεά Αφροδίτη. Ο Μενέλαος μένει μόνος στο πεδίο της μάχης και ο πόλεμος συνεχίζεται…
Συντελεστές:
Μετάφραση: Γιώργος Μπλάνας
Αφήγηση & Ηχοτοπίο: Γεράσιμος Γεννατάς & Μάρια Φλωράτου
Παραστάσεις: Σάββατο: 19:00 & Κυριακή: 18:00
Διάρκεια παράστασης 60 λεπτά
Προπώληση εισιτηρίων: https://www.ticketmaster.gr/omhrou-ilias-rapswdia-g-teixoskopia_sen_2006901.html
– τηλεφωνικά: 210 8237 333, 6907105203
– εκδοτήριο: ΘΕΑΤΡΟ NOŪS-Creative space
ΘΕΑΤΡΟ NOŪS-Creative space
Διεύθυνση: Τροίας 34, Αθήνα 11255 (5’ λεπτά από το σταθμό του ηλεκτρικού «Βικτώρια»)
Τηλέφωνα: 210 8237 333, 6907105203.
5.
«Οι Δανειστές»-του Άουγκουστ Στρίντμπεργκ

Ο Άρης Τρουπάκης σκηνοθετεί το αριστούργημα του Άουγκουστ Στρίντμπεργκ «Οι Δανειστές». Στη σκηνή θα απολαύσουμε τη Δήμητρα Χατούπη, τον Φίλιππο Σοφιανό και τον Γιώργο Σταυριανό. Η παράσταση θα παρουσιάζεται Δευτέρα και Τρίτη στις 21:15, στο Θέατρο ΕΛΕΡ. Η πρεμιέρα αναμένεται για τις 14 Οκτωβρίου.
Λίγα λόγια για την υπόθεση
Οι «Δανειστές» είναι ένα έργο ακραιφνούς νατουραλισμού που συνδυάζει το δράμα με την κωμική σκληρότητα, καθώς οι «ήρωες» ορμούν ακάθεκτοι και αφύλακτοι προς την κορυφή των παθών τους.
Η δράση τοποθετείται σε ένα θέρετρο, έναν σύγχρονο Παράδεισο – Νεκροτομείο, όπου το τυπικό τρίγωνο, ο κάποτε απατημένος σύζυγος, η αιώνια μοιχαλίδα και ο νυν σύζυγος -άλλοτε εραστής-, παίζουν παιχνίδια εξουσίας, άλλοτε «εκδραματίζοντας» και άλλοτε εσωτερικεύοντας ο ένας την οπτική του άλλου. Τα πρόσωπα περιχαρακώνονται, αυτοσχεδιάζουν και ανατρέπουν συνεχώς ο ένας το παιχνίδι του άλλου, χρησιμοποιώντας τόσο τη σύμβαση του γάμου, όσο και την καθοδηγημένη ανατρεπτικότητα της πολυχρησιμοποιημένης «αγάπης».
Ο Άντολφ και η Τέκλα, οι «καλλιτέχνες», που έως τώρα δεν υπολόγιζαν τη δύναμη του -καθηγητή νεκρών γλωσσών- πρώην συζύγου εκείνης, διαλύονται μόλις ο τελευταίος εισβάλει στην υποτιθέμενα αντισυμβατική ζωή τους. Ο απατημένος Γκούσταφ ξεκινά ένα φαινομενικά αθώο παιχνίδι εκδίκησης, το οποίο θα πάρει απρόβλεπτες διαστάσεις, καθώς τα τρία πρόσωπα μπλέκουν όλο και πιο βαθιά στα γρανάζια ενός μηχανισμού –καλοκουρδισμένου όπως στις καλές φάρσες- που αποκαλύπτει τις προσωπικές πληγές που νομίζουν πως έχουν επουλώσει και τις αδυναμίες που ελπίζουν πως ελέγχουν.
Ο Στρίντμπεργκ γράφει το έργο ως ιδιοφυή ανατομία ενός «νεκρού» -και, ως εκ τούτου, φαιδρού- ερωτικού τριγώνου, ακριβώς τη χρονιά που ο Τέσλα διερευνά τις δυνατότητες του εναλλασσόμενου ρεύματος, ο Έντισον παρουσιάζει τον φωνόγραφο, ο Γουλιέλμος Β΄ ενθρονίζεται ως ο τελευταίος Γερμανός Κάιζερ, η Σύμβαση της Κωνσταντινούπολης διασφαλίζει την ελεύθερη διέλευση της Διώρυγας του Σουέζ, ο Τζακ ο Αντεροβγάλτης αναλαμβάνει δράση στους δρόμους του Λονδίνου, ενώ κατοχυρώνεται το εμπορικό σήμα της Kodak. Η εποχή είναι μεταιχμιακή, το έργο επίσης. Και αν το τέλος του 19ου αιώνα, η εποχή του Στρίντμπεργκ, βιάζεται να θάψει το παρελθόν της και καλπάζει προς το αβέβαιο μέλλον της, τον επελαύνοντα 20ό αιώνα, σήμερα καλπάζουμε ήδη στον 21ο, έχοντας κρατήσει στην ντουλάπα τους σκελετούς του 20ού που, σιγά σιγά αποκαλύπτονται.
Σκηνοθετικό σημείωμα:
Τα κωμικά κλειδιά που μεταφέρουν το δράμα στη λοξή οπτική του σήμερα, απεμπολούν τα συνήθη έμφυλα στερεότυπα -άλλωστε, μισογύνης ή όχι, ο Στρίντμπεργκ -ως δαιμόνιος συγγραφέας- υπερβαίνει σταθερά τις απόψεις του, ενώ συνεχώς παραπλανά ως προς το ποιος είναι ισχυρότερος ή ποιος οδηγεί σε κάθε στιγμή το παιχνίδι, το οποίο αν και είναι δομημένο μαθηματικά, μοιάζει μ’ ένα μεγάλο αυτοσχεδιασμό.
Το έργο διατρέχουν με –συγχρόνως- βαθύ και ανάλαφρο τρόπο θέματα φύλων, γενεών, διαφορετικότητας, καθώς και εννοιολόγησης της προόδου. Μεταφέροντας το θέμα στο σήμερα, δεν μπορεί να μην παρατηρήσει κανείς, αν και με πικρό γέλιο, πώς η πρόοδος και η “προοδευτικότητα” συγκρούονται μετωπικά, τόσο στο έργο, όσο και στη σύγχρονη πραγματικότητα. Εντέλει, οι «δανειστές» μας, όλοι κάπου χρωστούν. Παράλληλα, όλοι αγωνιούν για την επιδραστικότητά τους.
Συντελεστές:
Μετάφραση: Έλσα Ανδριανού
Σκηνοθεσία: Άρης Τρουπάκης
Ηθοποιοί: Δήμητρα Χατούπη, Φίλιππος Σοφιανός, Γιώργος Σταυριανός

Παραστάσεις: κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00
Τιμή: 15 ευρώ (γενική είσοδος), 10 ευρώ μειωμένο (ανέργων, άνω των 65, φοιτητικό, ΑΜΕΑ)
Προσφορά προπώλησης: 10 ευρώ
https://www.ticketservices.gr/event/theatro-eler-oi-daneistes/?lang=el
Διάρκεια: 80′
Θέατρο ΕΛ.ΕΡ. Φρυνίχου 10, Αθήνα (5 λεπτά από το Μετρό Ακρόπολη)

spot_img
spot_img